mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Virus, spionprogrammer og sikkerhet

Register

Haster sikkerhetsproblem med Mozy

Reply

Thread Tools
Old 27 juni 2009, 16:23
Medlem Group

Default Haster sikkerhetsproblem med Mozy

Jeg har et progam som heter Mozy installert på min bærbare. Dessverre Jeg vet ikke så mye om denne progam på alle som jeg ikke enda litt teknisk. Så vidt jeg forstår det, det er en internett-basert metode for lagring av ting til en annen arbeidsstasjon / server.

Sannsynligvis har det vært redde alt på min bærbare til en ekstern Mozy server (som jeg ikke har passord som det ikke var registrert i mitt navn). Den opprinnelige hensikten var for noen andre å ha en ekstra kopi av arbeidet mitt, i tilfelle jeg ikke klarte å lagre det riktig på den bærbare datamaskinen jeg har hjemme. Jeg innser at ikke bare "vanlige" Word-dokumenter er overført, men alt på den bærbare datamaskinen, uten min kjennskap si tillatelse - inkludert personlige e-post etc.

Innstillingene ble trolig endres av en bestemt, svært dyktige IT person mens min laptop var uovervåket. Jeg tror ikke standardinnstillingene for Mozy ville la alle boksene haket for kopiering, så jeg anta det var en bevisst beslutning av den personen. Vær så snill hjelp meg.

Finnes det noen måte jeg kan finne ut om det er sant at enkelte person virkelig har ikke tilgang til passord som vil gi dem tilgang til denne informasjonen? Det ikke gir mening for meg - Hvorfor ville noen vil ha en kopi av noe som ingen av oss kan få?
Old 27 juni 2009, 17:36
Moderator Group

Dessverre er det ikke mye vi kan gjøre. Dette er mellom deg som IT person og Mozy.

Jeg foreslår at Mozy og se hva de foreslår. http://mozy.com/support/contact

Old 27 juni 2009, 18:26
Donor Group

Dette høres ikke veldig trygt og sikkert å være ærlig Maki jeg ville endre alle brukernavn og passord hvor mulig betyr at kopien som mozy har det servere er verdiløse, selv om det ble brukt i gale hender jeg vil fortsatt følge det opp med dem også som dette av enkelte regnskap ikke burde ha fått lov til å skje i første omgang.
Old 28 juni 2009, 03:08
Medlem Group

Takk for råd. Jeg har nå tilbakestilt passordet mitt. Men da jeg fikk gjøre dette en ny melding kom opp: "Vennligst start MozyHome config på hver datamaskin på konto for å skrive inn nytt passord." Betyr det at det er absolutt mer enn bare min laptop på denne kontoen, eller er det bare en vanlig melding? Utgangspunktet Jeg lurer på hvordan jeg kan være sikker på at jeg har gjort dette passordet oppdatering sikkert?

Jeg er veldig bekymret som e-postkonto som ble brukt til å sette opp MozyHome på min laptop er det en som ble hacket inn på første plass! Jeg finner ikke passordet for e-postadresse, men jeg trengte ikke passordet for e-postkonto for å endre passordet på MozyHome.
Old 28 juni 2009, 03:44
Donor Group

Ok alt jeg ville gjøre det enkelt FN installere denne mozy programmet og deretter kontrollere at alle apsswords er endret og skrevet ned for hånd på et stykke papir, og deretter gjøre det samme på et Word-dokument, men plasserer filen i en passordbeskyttet mappe . Jeg anbefaler at du ikke bruker dette programmet igjen det høres til ustabil, og alle kan få tilgang leketøy vår e-post, og deretter føre kanskje banken problemer og penger problemer håper dette hjelper hensyn Rob.
Old 28 juni 2009, 07:21
Medlem Group

Skal jeg bare vente å høre hva Mozy støtte folk sier før du avinstallerer den? Ellers vil jeg ikke ha rett til deres hjelpe - eller til å få noen bevis for politiet, vil jeg? Hvis noen skade er gjort, er det ikke mye mer av det å gjøre. Jeg er bekymret for jeg vil ikke kunne bevise alt. Mozy bør minst være i stand til å fortelle meg om det er en faktisk prøver å hente info, vil ikke de? Jeg vet at vedkommende gjorde gjøre en autorisert overføre data via en blogg jeg skrev i februar - var han trolig tar en kopi av det, men jeg er ikke helt sikker.
Old 28 juni 2009, 07:50
Donor Group

Vel i alle ærlighet, Evan hvis de fikk prøve å ta info fra systemet hva ville de få ved å fortelle deg sluttbrukeren?? ingenting de vil da være ansvarlig, og det ville ikke gå ned til brønnen. Så jeg dont selv tror de ville avsløre om det var et brudd på ikke ser som de er en liten tid selskapet.
Old 28 juni 2009, 08:40
Moderator Group

Du kan reformatere og installere. Hvis den som er satt opp med Mozy kontoen da de kanskje har også installert en keylogger. Bedre føre var.

Old 28 juni 2009, 10:08
Donor Group

Jeg tror ikke de ville ha installert et sentralt logger dette er fordi du har installert det problem og du lagre passordene manuelt til det riktige? hvis ikke, og det gjør den automatisk deretter 99% viss det er en nøkkel logger.
Old 28 juni 2009, 10:18
Medlem Group

Vel, jeg var i stand til å endre Mozy passord manuelt fra her, men hvem vet om det kan gjøres andre steder på en annen PC? Jeg egentlig ikke vet nok om det. (Jeg hadde aldri hørt om "-tasten logger" før. Det er som et annet språk!)

Personen som kan (eller kanskje ikke?) Har tilgang til min info - Jeg er ennå høre fra Mozy - ville definitivt ikke innrømme dette. Men jeg håper Mozy kan fortelle meg om dette er gjort eller ikke, selv om jeg ikke er den personen som opprinnelig abonnerer på den.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.