![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har ett progam kallade Mozy installerad på min laptop. Tyvärr jag vet inte mycket om detta progam alls eftersom jag inte är något tekniskt. Såvitt jag förstår det, det är ett Internet-baserat sätt att spara saker till en annan arbetsstation / server. Tydligen har det varit att spara allt på min laptop till en fjärrstyrd Mozy servern (som jag inte har ett lösenord som inte var registrerade i mitt namn). Den ursprungliga avsikten var för någon annan att ha en extra kopia av mitt arbete i fall jag på något sätt misslyckats med att spara det ordentligt på den bärbara datorn jag har hemma. Nu inser jag att det inte bara är "normala" Word-dokument har överförts men allt på den bärbara datorn, utan jag vet inte tala tillstånd - inklusive personliga e-post etc. Inställningarna har förmodligen förändrats genom en säker, högkvalificerade IT person medan min laptop var obevakad. Jag tror inte standardinställningarna för Mozy skulle lämna alla rutor kryssas för att kopiera, så jag förutsätta det var ett medvetet beslut av denna person. Snälla, snälla hjälp mig. Finns det något sätt jag skulle kunna ta reda på om det är sant att vissa personer verkligen har inte tillgång till något lösenord, vilket skulle ge dem tillgång till denna information? Det är inte meningsfullt för mig - varför skulle någon vilja ha en kopia av något som ingen av oss kan komma åt? |
|
| |||
| |||
| Tyvärr finns det inte mycket vi kan göra. Det här är mellan er, IT-person och Mozy. Jag föreslår att du kontaktar Mozy och se vad de föreslår. http://mozy.com/support/contact |
|
| |||
| |||
| Det låter inte särskilt säker eller säker, att vara ärlig Maki jag skulle ändra alla användarnamn och lösenord om allt möjligt här innebär att kopiera den mozy har där servrar är värdelösa, även om det används i fel händer skulle jag fortfarande följa upp det med dem också, eftersom det av vissa beräkning inte borde ha möjlighet att ske i första hand. |
|
| |||
| |||
| Tack för ditt råd. Jag har nu återställa mitt lösenord. Men när jag fick göra ett nytt meddelande kom upp: "Börja MozyHome config på varje dator på kontot för att komma in ett nytt lösenord." Innebär det att det är definitivt mer än bara min laptop för detta eller är det bara ett standard meddelande? I grund och botten jag undrar hur jag kan vara säker på att jag har gjort detta lösenord uppdatera säkert? Jag är mycket orolig eftersom e-konto som användes för att inrätta MozyHome på min laptop är en som hacka till i första hand! Jag kan inte hitta lösenordet för att e-postadress, men jag behövde inte lösenordet för e-postkonto för att ändra lösenord på MozyHome. |
|
| |||
| |||
| Ok jag skulle göra det enkelt FN installera detta mozy program och sedan se alla dina apsswords ändras och skrivs ned för hand på ett papper och sedan göra samma sak på ett Word-dokument utan placera filen i en lösenordsskyddad mapp . Jag rekommenderar starkt att du inte använder det här programmet igen det låter till instabila, och alla kunde få tillgång leksak vår e-post och sedan orsaka kanske bankens problem och pengar problem hoppas att detta hjälper gäller råna. |
|
| |||
| |||
| Ska jag bara vänta på att få höra vad Mozy stödja människor säga innan avinstallera det? Annars kommer jag inte ha rätt till sin hjälp - eller att få några bevis för polisen, kommer jag? Om en skada har skett, det finns inte mycket mer att göra. Jag är rädd jag inte kommer att kunna visa vad som helst. Mozy bör åtminstone kunna berätta om det har skett en faktisk försök att hämta info, kommer inte de? Jag vet att personen i fråga gjort en godkänd överföring av data via en blogg jag skrev i februari - han var troligen att göra en kopia av det, men jag är inte riktigt säker. |
|
| |||
| |||
| Jo, i ärlighetens namn, Evan om de gjorde försök att ta info från datorn vad skulle de vinna på att berätta slutanvändaren??? något de skulle då vara ansvarig och det skulle inte gå ner till väl. Så jag dont ens tror att de skulle avslöja om det var ett brott mot inte ser eftersom de är en liten Temne företaget. |
|
| |||
| |||
| Du kan formatera och installera. Om vem som helst ställa dig upp med Mozy konto kanske de har också installerat en Keylogger. Bättre säker än ledsen. |
|
| |||
| |||
| Jag tror inte att de skulle ha installerat en central logger detta är att du installerar det problem och du sparar lösenord manuellt för att det korrekt? Om inte och det gör den automatiskt då 99% vissa finns det en viktig logger. |
|
| |||
| |||
| Tja, jag kunde ändra Mozy lösenord manuellt härifrån, men vem vet om detta kan göras på annan plats på en annan dator? Jag vet inte tillräckligt om det. (Jag skulle aldrig ens hört talas om "viktiga logger" innan. Det är som ett annat språk!) Den person som får (eller kanske inte?) Har besökt min info - Jag är ändå att höra från Mozy - skulle definitivt inte medger detta. Men jag hoppas Mozy kan tala om för mig om detta har gjorts eller inte, även om jag inte är den person som ursprungligen abonnerat på den. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Mozy Online Back-up-problem | infomax467 | General Software Chat | 0 | 24 augusti 2009 14:21 |
| Router Problem! Kan inte ansluta Utan en okänd Network Security Key. | uselesswithcomputers | Nätverk, Modem & VoIP | 7 | 16 august 2009 02:15 |
| Brådskande HDD problem - Vista stoppar lastningen | pennk01 | Drives & Removable Media | 1 | 21 maj 2009 11:39 |
| Brådskande Sony Vaio Laptop Problem! * Hjälp * | McClane | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 2 | 6 april 2009 00:48 |
| Windows säkerhetsuppdatering problem | lloydwoodford91 | Windows-operativsystem | 6 | 13 april 2008 15:06 |
| Thread Tools | |
| |