![]() |
|
| |||
| |||
| heyya, nu im mitt i en konstig datoranvändningen som jag bara kan skylla på virus / malware. sätt jag märker det när du tittar på video / film eller spelar videospel, och om im användande något CPU intensiva. men varje minut eller så, min dator eller någon annan åtgärd IM tar bromsar till stillastående i ca 20 sekunder, sedan kommer tillbaka till det normala. Som ni kan föreställa er det här är ganska irriterande. och visst finns det en topp i CPU-användning under dessa perioder, men inget extra RAM fattar något (bra, inget onormalt) så jag kan bara anta att det som sker är dold från Task Manager (därav viruset antagandet) Detta är en skärmdump: http://i3.photobucket.com/albums/y97/johnchaz/untitled-6.jpg anyway ive eftersom viruset kontrolleras galore, Upped min brandvägg, Kinda gått i super försvar läge, ive scannade min dator två gånger idag med Norton corperate utgåva Ad Aware och Spybot Search and Destroy, fann ive flera dussin infektioner. Norton infact spydde 212. men efter Everythings rengjorts / quarenteened och en sekundär scan att se. det fortsätter fortfarande. btw i did uppdatera allting före skanna och alla skannar gjordes i felsäkert läge. anyway någon information, tips, råd, förslag ... något verkligen skulle bli mycket uppskattat som im på mitt sinne slut tack DR |
|
| |||
| |||
| Välkommen till TCF. Norton Corporate Edition använder enorma resurser ensam. För en hemdator är Overkill. Låt oss börja med detta. Hämta ATF Cleaner av Atribune. Detta program är för XP och Windows 2000
För Teknisk supportDubbelklicka på den e-postadress finns längst ner i varje meny. Detta tar bort alla filer från de objekt som kontrolleras så om du har några kakor du vill spara. flyttar du dem till en annan katalog först. Information om Windows Vista-användare: På Windows Vista som "Windows Temp" är handikappade, tömma "Windows Temp ATF-Cleaner måste vara" Kör som administratör " Prefetch har inaktiverats på Windows Vista. Eftersom jag är inte säker på vilka effekter tömning prefetch i Windows Vista kommer att ha för närvarande det jag kommer inte att denna funktion. Nästa: Ladda ner HijackThis Här När du har det hämtat install / spara den till sin egen mapp! Detta är viktigt för att det skall fungera ordentligt. Till exempel spara i C: \ Program Files \ HijackThis Därefter kan du skapa en genväg på skrivbordet. När installerade öppna programmet och välj Har en av datorn och spara loggfil. ** Viktigt INTE har Hijack här fixa något ännu. Det mesta av vad man anser kommer att vara ofarliga eller till och med nödvändig. Spara loggfilen på skrivbordet. I nästa post klicka Post Svara. Bläddra nedåt och klicka på Hantera Bilagor och lägga loggen som bifogad fil. Jag kommer att ta en titt på HijackThis-logg och se vart man ska gå därifrån. Om du har några frågor är du välkommen att fråga. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Virus Fråga - Kan någon berätta för mig om jag kan ha ett virus | billozz | Virus, spionprogram och säkerhet | 1 | 2 april 2009 13:58 |
| Mina vänner MAC har ett virus ... Umm ... ja ... ett virus ... | cheesepuff | Virus, spionprogram och säkerhet | 3 | 29 oktober 2008 12:58 |
| Virus hjälp | jam90 | Virus, spionprogram och säkerhet | 1 | 28 juli 2008 07:26 |
| Virus | lolli_pop | Virus, spionprogram och säkerhet | 13 | 17 november 2007 09:42 |
| Virus? | carpious | Virus, spionprogram och säkerhet | 12 | 6 maj 2007 09:49 |
| Thread Tools | |
| |