mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Virus, spionprogrammer og sikkerhet

Register

Virus eller spyware infeksjon

Reply

Thread Tools
Old 21. Nov 2008, 21:50
Medlem Group

Default Virus eller spyware infeksjon

hei folkens

Jeg var bare spille rundt med mine mates maskinen og det synes han har spionprogrammer. det er ikke et problem, vi fikk kvitt den.

nå tror jeg min datamaskin har spionprogrammer. Jeg har en gammel versjon av kapre dette her, og når jeg prøver å kjøre det fra C: \ HJT den kommer opp i cirka en millisecond deretter lukkes. så HJT bare fungerer ikke.

også, da i Firefox, Firefox vil bare lukke tilfeldig. Jeg gikk inn filehippo.com å få siste versjon av HJT, men når jeg klikker på HJT link, Firefox bare avsluttes. det samme når jeg klikker på en annen link på denne siden

så jeg prøvde å skrive avg anti spyware i google, og bang! Firefox lukkes igjen. Jeg tenker at min spyware ikke la meg gjøre ting 'anti-spyware "relatert på nettet.

om å kjøre S & D nå, men jeg bare lurte på om noen andre har hatt dette før? og hvilken type spyware det er.

ps alt dette også skjer på IE7 også.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

DETTE ER EN trekk av meg elendig forsøk på Spyware fjerning

Kapre dette likevel ikke vil kjøre. Så jeg kan ikke komme antone en logg beklager. Jeg kan ikke starte Windows i sikker modus ...
Min AVG Anti-virus wont kjøre.

Spybot-S & D løp og slettet noe spyware
Ad-Aware ran og slettet noe spyware
spion catcher uttrykke ran og slettet noe spyware
ccleaner ran og slettet stuff
Cleanup! løp og slettet noen ting
cwshredder ran og slettet en fil
Smitfraud feilrettingsfilen ran og slettet noen ting
msconfig Cleanup ran og slettet startups
ewido ville ikke engang gi meg installere (samme problemet som HJT, åpner for en millisecond deretter lukkes) (sannsynligvis fordi deler av AVG nå?)

Og her er noen ting som jeg skriver inn på Google, så Firefox krasjer:
avg
ewido - når jeg klikker på ewido nettsted
avast
nod32
antivirus
antispyware

og andre merker av AV-programvare

Det Trend Micro HouseCall online AV skanneren vil ikke virke heller.

Bare mislyktes ved installasjon: (etter mislykkes jeg mener at viruset ikke lar programmet kjøre.)
Panda AV
NOD32
Kaspersky

Vennligst hjelp .....
jubelropet Jim
Old 21. Nov 2008, 22:14
Moderator Group

La oss ta en annen tilnærming.

Vennligst skriv ut disse instruksjonene som de vil være nødvendig senere når Internett-tilgang er ikke tilgjengelig.

Laste ned SDFix av AndyManchesta og lagre den på skrivebordet.

Når du bruker dette verktøyet, må du bruke Administrator konto eller en konto med Administrative rettigheter
  • Dobbeltklikk SDFix.exe og det vil pakke ut filene i% systemdrive%
  • (dette er den stasjonen som inneholder Windows-katalogen, vanligvis C: \ SDFix).
  • Ikke bruker den ennå.
Start datamaskinen i Sikkermodus bruker F8 metode. Du gjør dette ved å starte datamaskinen, og etter å ha hørt maskinen piper én gang under oppstart (men før Windows ikonet) trykker du F8-tasten gjentatte ganger. En meny vises med flere alternativer. Bruk piltastene til å navigere og velge alternativet for å kjøre Windows i "sikker modus".

Åpne SDFix mappe og dobbeltklikk RunThis.bat å starte skriptet.
  • Type Y å starte Cleanup prosessen.
  • Det vil fjerne enhver Trojan Services eller registeroppføringer finnes deretter be deg om å trykke en tast for å starte på nytt.
  • Trykk på en tast og den vil starte PC.
  • Når PC-en startes på nytt, det Fixtool vil kjøre igjen og fullføre fjerningen deretter vise Ferdig, Trykker på en tast for å avslutte skriptet og laste desktop ikoner.
  • Når skrivebordsikonene laste SDFix rapporten åpnes på skjermen, og også lagre i SDFix mappen som Report.txt.
  • Kopier og lim innholdet av resultatene fil Report.txt i neste svaret.

-----

Etter SDFix er fullført og datamaskinen startes på nytt i normal modus, kan du prøve å kjøre HijackThis og post loggen sammen med SDFix logg.

.

Old 21. Nov 2008, 22:41
Medlem Group

Hei takk for svar.

Jeg er nevnt ovenfor at jeg ikke kan starte i sikkermodus.

Når jeg prøver, det lastes inn alle komponentene før det blir "Mup.sys"
Det er der den stopper. Jeg forlot det i cirka 15 minutter siste prøve, og det var fremdeles stuck der.

Så kanskje jeg kan prøve noe som ikke krever sikker modus?

Cheers, Jim
Old 21. Nov 2008, 22:46
Moderator Group

Beklager. Jeg savnet en del av ikke å kunne oppstart i sikkermodus.

La oss gjøre dette.

Du har HJT installert rett? Gitt at det er installert på standardplasseringen deretter følgende fremgangsmåte for å endre navn HijackThis og forsøker å kjøre den.
    • Gå til C: \ Programfiler \ Trend Micro \HijackThis.exe
    • Høyreklikk på HijackThis.exe og velg Rename
    • Skriv inn sniper.exe og trykk Angi
    • Høyreklikksniper.exe og velg Send til > Desktop (opprette snarvei)
  • Fra skrivebordet åpner HijackThis.
  • Viktig! Hvis du bruker Windows VistaHøyreklikker du og Kjør som Administrator
  • Klikk på Gjør et system skanne og lagre en loggfil
  • HijackThis skanner og deretter en logg åpnes i notepad.
  • Kopier & Lim alt innholdet i loggen i innlegget.
    • Ikke har HijackThis fikse noe ennå. Det meste av det de finner vil være harmløs eller nødvendig.
Merk: Selv om vi har omdøpt HijackThis til snikskytter, vi vil likevel se det som HijackThis eller HJT.

Old 21. Nov 2008, 23:12
Medlem Group

hei.

Jeg har ikke HJT installert, jeg har stå alene kopi, i C: \ HJT

Jeg prøvde det du sa, men som også fungerte ikke. Jeg har også omdøpt mappen snikskytter, men til ingen nytte.

Jeg kjører en online scan fra Panda AV.

Forhåpentligvis kan dette hjelper meg.

Noen andre forslag?
Cheers Jim
Old 21. Nov 2008, 23:26
Moderator Group

Prøv dette.

Stoppe Panda scan.

Laste ned tilfeldig system informasjon verktøyet (RSIT) av en tilfeldig / tilfeldig fra og lagre det til skrivebordet ditt.
  • Dobbeltklikk på RSIT.exe å kjøre.
  • Klikk Fortsett på ansvarsfraskrivelse skjermen.
  • Når den er ferdig, to loggene åpne.
  • Log.txt <skal optimaliseres og info.txt <skal minimeres
  • Vennligst post innholdet av begge loggene i neste svaret.

Også, har du en flash-stasjon og en annen datamaskin til å overføre filer til den infiserte PC?

Old 21. Nov 2008, 23:37
Medlem Group

Hei.

Jeg har lagt ved 2 loggene.

Ja jeg har en flashdisk og en annen datamaskin til å bruke.

Skål
Vedlagte filer
File Type: txt info.txt (10,2 KB, 5 visninger)
File Type: txt Log.txt (12,9 KB, 3 visninger)
Old 22. Nov 2008, 00:06
Moderator Group

Prøv å laste ned MBAM og kjør den deretter legge loggen. Hvis du ikke kan laste den ned deretter overføre over bare installasjonsprogrammet til den infiserte datamaskinen. Deretter installere og kjøre den. Hvis installasjonsprogrammet eller programmet kjøres ikke prøv deretter omdøpe den.

Laste ned Malwarebytes' Anti-Malware (MBAM)
  • Dobbeltklikk mbam-setup.exe og følger instruksjonene for å installere programmet.
  • Ved utgangen, må du passe på et merke plasseres ved siden av det følgende:
    • Oppdater Malwarebytes' Anti-Malware
    • Launch Malwarebytes' Anti-Malware
  • Deretter klikker du Fullfør.
  • Hvis en oppdatering er funnet, vil laste ned og installere den nyeste versjonen.
  • Når programmet er lastet, velger du Utføre rask skanning, Og klikk Scan.
  • Når skanningen er fullført, klikker du OK, Deretter Vis resultater å vise resultater.
  • Pass på at alt er sjekket, og klikk Fjern valgte.
  • Når desinfeksjon er ferdig, en logg åpnes i Notepad, og du kan bli bedt om å starte. (Se Extra Note)
  • Loggen lagres automatisk ved MBAM og kan vises ved å klikke Logger kategorien i MBAM.
  • Kopier og lim inn hele rapporten i neste svaret.
Ekstra Merk: Hvis MBAM finner en fil som er vanskelig å fjerne, vil du bli presentert med 1 av 2 ledetekster, klikk OK for å enten og la MBAM fortsette med desinfeksjon prosessen, hvis du blir bedt om å starte datamaskinen på nytt, kan du gjøre det umiddelbart.

Når MBAM er ferdig prøve å kjøre en HijackThis søke på nytt og post loggen.

Old 22. Nov 2008, 00:47
Medlem Group

en HJT logg eller et RSIT log?
Old 22. Nov 2008, 00:49
Moderator Group

En MBAM logg og en HijackThis logg. RSIT skal ha opprettet en HJT loggen med det skanne men for noen grunn den ikke.

Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Cyber Security Virus Infeksjon på Min Datamaskin - Kan du hjelpe meg? MadMRTeen Virus, spionprogrammer og sikkerhet 16 23 oktober 2009 11:09
Mulig virus? - Sdra64.exe smitte mbonwick Virus, spionprogrammer og sikkerhet 16 15 august 2009 10:09
Kan ikke oppdatere Virus og Spyware-programvaren på min PC. ddd13 Virus, spionprogrammer og sikkerhet 18 28 februar 2009 19:52
Windows har oppdaget spyware infeksjon! seetham Virus, spionprogrammer og sikkerhet 2 19 oktober 2008 22:18
Anti-virus og spyware pop-ups kan du hjelpe shaune Virus, spionprogrammer og sikkerhet 3 25. sep 2007 14:37
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.