![]() |
|
| |||
| |||
| hej grabbar Jag bara leker runt med mina kompisar dator och det verkar som han har spionprogram. det är inte ett problem, vi fick bort den. Nu har jag tror att min dator har spyware. Jag har en gammal version av kapa det på här, och när jag försöker köra den från C: \ HJT det dyker upp i ungefär en millisekund då stängs. så HJT bara fungerar inte. också, när det i firefox, firefox kommer bara nära slumpmässigt. Jag gick på filehippo.com för att få senaste versionen av HJT, men när jag klickar på HJT länken firefox bara stängs av. det samma när jag klickar på någon annan länk på denna sida så jag försökte skriva AVG Anti spyware i google, och bang! firefox stängs igen. Jag tänker att min spionprogram är att inte låta mig göra saker "anti-spyware" närstående på nätet. om att köra S & D nu, men jag bara undrar om någon annan har haft detta hända förut? och vilken typ av spyware det är. ps allt detta också sker på IE7 också. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * DETTA ÄR ETT nedsliten AV MIN SVAG försök till Spionprogram AVLÄGSNANDE Hijack detta fortfarande inte köra. Så jag kan inte få antone log ledsen. Jag kan heller inte starta Windows i felsäkert läge ... Mitt AVG Anti-virus brukar köra heller. Spybot S & D sprang och strukit vissa spionprogram Ad-Aware sprang och strukit vissa spionprogram spionera Catcher uttrycka sprang och strukit vissa spionprogram ccleaner sprang och utgå grejer sanering! sprang och strök lite grejer CWShredder sprang och raderade en fil smitfraud fastställa sprang och strukit vissa grejer msconfig sanering sprang och utgå startup ewido skulle inte ens låta mig installera (samma problem som HJT, öppnas för en millisekund sedan stänger) (förmodligen på grund av sin del av AVG nu?) Även här är några saker som jag skriver in i Google och Firefox kraschar: avg ewido - när jag klickar på ewido webbplats avast nod32 antivirus AntiSpyware och andra märken av AV-program Även de Trend Micro HouseCall online AV scanner fungerar inte heller. Bara inte vid installation: (från misslyckas menar jag att viruset inte låta programmet köra.) Panda AV Nod32 Kaspersky Please help ..... jubelropet Jim |
|
| |||
| |||
| Så tar vi en annan strategi. Vänligen skriva ut dessa instruktioner när de kommer att behövas senare när tillgång till Internet är inte tillgängligt. Hämta SDFix av AndyManchesta och spara den på skrivbordet. När du använder det här verktyget måste du använda Handläggare konto eller ett konto med Administrativa rättigheter
Öppna SDFix mappen och dubbelklicka RunThis.bat för att starta skriptet.
----- Efter SDFix är klar och datorn har startats i normalläge, försöker köra HijackThis och posta loggen tillsammans med SDFix log. . |
|
| |||
| |||
| Hej tack för svaret. Jag nämnde ovan att jag inte kan starta i felsäkert läge. När jag försöker, den laddas alla komponenter tills det blir till "Mup.sys" Det är där det tar stopp. Jag lämnade den i ca 15 minuter sista försök och det var fortfarande fast där. Så kanske jag skulle prova något som inte kräver felsäkert läge? Cheers, Jim |
|
| |||
| |||
| Ledsen för det. Jag missade en del av att inte kunna starta upp i felsäkert läge. Låt oss göra detta. Du har HJT installerade rätt? Med tanke på att den är installerad på standardplatsen sedan följa dessa steg för att byta namn på HijackThis och sedan försöker köra den.
Obs! Trots att vi har bytt namn HijackThis till prickskytt vi fortfarande kallar det för HijackThis eller HJT. |
|
| |||
| |||
| hallå. Jag har inte HJT installerade Jag har fristående kopiera in C: \ HJT Jag försökte vad ni sa, men som också fungerade inte. Jag har också bytt namn på mappen till prickskytt också, men till ingen nytta. Jag är närvarande kör en online scan från Panda AV. Förhoppningsvis hjälper mig. Alla andra förslag? Skål Jim |
|
| |||
| |||
| Prova detta. Pausa Panda scan. Hämta slumpmässiga system informationsverktyg (RSIT) genom slumpmässigt / måfå från och spara den på skrivbordet.
Dessutom har du en flash-enhet och en annan dator för att överföra filer till den smittade datorn? |
|
| |||
| |||
| Hej. Jag har bifogat de 2 loggar. Ja jag har en flash-enhet och en annan dator att använda. Skål |
|
| |||
| |||
| Prova att ladda ner MBAM och kör sedan efter loggen. Om du inte kan hämta den sedan via bara installeraren med den smittade datorn. Sedan installera och köra det. Om installeraren eller programmet kommer inte att visas sedan försöker döpa det. Hämta Malwarebytes' Anti-Malware (MBAM)
Efter MBAM är avslutat försök köra en HijackThis scan igen och efter loggen. |
|
| |||
| |||
| en HJT log eller en RSIT log? |
|
| |||
| |||
| En MBAM log och en HijackThis-logg. RSIT borde ha skapat en HJT log med det scan men av någon anledning inte. |