![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Jeg har en bærbar datamaskin som har noe alvorlig galt ... en IM ble mottatt Målet forleden dag si se på dette bilde .... og det viste seg å være noe dårlig .... Datamaskinen er veldig treg på oppstart og så snart den begynner avast kommer opp sier malware ble funnet ... Info fra avast er Filnavn: C: \ \ windows \ system32 \ SKYNETievebpws.dll Malware navn: Win32: Alureon-BH [RTK] Malware type: Rootkit Nederst på skjermen over systemskuffen avast sier C: \ \ windows \ system32 \ SKYNETievebpws.dll inneholder et utvalg av Win32: Alureon-BH [RTK] hjelp er verdsatt ......??? onde?? takk på forhånd |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hei Vi begynner med ComboFix.exe. Kan du gå til denne siden for nedlasting koblinger, og instruksjonene for å kjøre verktøyet: http://www.bleepingcomputer.com/comb...o-use-combofix Kontroller at du har deaktivert alle anti-virus og anti malware-programmene slik at de ikke forstyrrer driften av ComboFix. Ta med C: \ ComboFix.txt i neste svare for videre vurdering. Når gjøres .... Laste ned GMER Rootkit Scanner fra her eller her.
** Advarsel ** Rootkit skanner ofte produsere falske positive. Ikke foretar oss noe om eventuelle "<--- ROOKIT "entries Post tilbake med resultatene form både logs
|
| |||
| |||
| Takk for svar .... jeg vil ikke kunne få til dette før i morgen, men jeg vil legge ut resultatene så snart fullført |
|
| |||
| |||
| Takk for oppdateringen
__________________ Stolt medlem av ASAP & Unite |
|
| |||
| |||
| SJB ... beklager forsinkelsen .... Jeg vil være på kveld for å starte reparere på dette ... Jeg skal være på rundt 7pm EST å få jobbe med det .... Jeg vil stolpe loggene gang kjørte .. .. takk kompis |
|
| |||
| |||
| Jeg prøvde å kjøre combofix og når jeg kjører det jeg mottar denne meldingen: ![]() Noen ideer? Jeg fikk ikke kjøre GMER fordi du er oppgitt i bør kjøre combofix 1ste ..... Gi meg beskjed .... takk |
|
| |||
| |||
| Hei Jeg ønsker å bekrefte det jeg tror vil være dårlige nyheter for deg. Hvis jeg er riktig så vil det bety et format av denne maskinen Vennligst gå til: VirusTotal I midten av siden finner du en "Browse"-Knappen. ![]() Klikk på "Browse"-knappen og gå til denne filen i RED: C: \ WINDOWS \ system32 \Winlogon.exe Klikk "Åpen". Klikk "Send fil"-Knappen nederst på VirusTotal siden. Dette vil skanne filen. Vær tålmodig. Hvis du får en melding som sier Filen har allerede blitt analysert: Klikk Reanalyse filen nå ![]() Kopier og lim skanningen resultater i neste svaret. Gjøre det samme med: C: \ WINDOWS \ system32 \Lsass.exe C: \ WINDOWS \explorer.exe
__________________ Stolt medlem av ASAP & Unite |
|
| |||
| |||
| Ja dette er hva jeg syntes om sant .... jeg vil gjøre som du sa og etter resultater ..... takk |
|
| |||
| |||
| alright SJB jeg ser du er på ... Jeg begynner med skanner nå og vil publisere en gang gjort |
|
| |||
| |||
| når jeg går til virustotal Jeg får en sideinnlasting feil .... skjer for andre?? |