![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Jag har en laptop som har något allvarligt fel ... en IM mottogs den Syftet häromdagen säga titta på detta pic .... och det visade sig vara något dåligt .... Datorn är mycket långsam på starta och så snart det börjar avast dyker upp säger malware hittades ... Info från avast är Filnamn: C: \ \ windows \ system32 \ SKYNETievebpws.dll Malware name: Win32: Alureon-BH [RTK] Malware type: rootkit Längst ner på skärmen ovanför systemfältet avast säger C: \ \ windows \ system32 \ SKYNETievebpws.dll innehåller ett urval av Win32: Alureon-BH [RTK] någon hjälp uppskattas ......??? onda??? tack på förhand |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hallå där Vi börjar med ComboFix.exe. Gå till denna sida för nedladdning länkar och anvisningar för att köra verktyget: http://www.bleepingcomputer.com/comb...o-use-combofix Se till att du har stängt av alla anti-virus och anti malware program så att de inte stör driften av ComboFix. Inkludera C: \ ComboFix.txt i ditt nästa svar för ytterligare granskning. När göras .... Hämta GMER rootkit Skanner från här eller här.
** Varning ** Rootkit söker ofta falska positiva. Inte vidtar någon åtgärd om någon "<--- ROOKIT "poster Post tillbaka med resultaten form både stockar
|
| |||
| |||
| Tack för svar .... jag kommer inte att kunna få till det här tills imorgon, men jag kommer att publicera resultaten efter färdigställandet |
|
| |||
| |||
| Tack för uppdateringen
__________________ Stolt medlem i ASAP & UNITE |
|
| |||
| |||
| SJB ... ledsen för förseningen .... Jag kommer att ligga på i kväll för att starta reparationer på detta ... Jag skulle vara på runt 7pm EST att få arbeta med det .... Jag kommer att skicka loggar gång sprang .. .. tack kompis |
|
| |||
| |||
| Jag försökte köra combofix och när jag kör det jag får detta meddelande: ![]() Några idéer? jag inte köra GMER eftersom ni jag ska köra combofix 1:a ..... Hör av dig .... tack |
|
| |||
| |||
| Hallå där Jag skulle vilja bekräfta det jag känner kommer att vara dåliga nyheter för dig. Om jag är rätt så kommer det att innebära en form av denna maskin Gå till: VirusTotal I mitten av sidan hittar du en "Bläddra"-Knappen. ![]() Klicka på "Browse"-knappen och bläddra till den här filen i RED: C: \ WINDOWS \ system32 \Winlogon.exe Klicka på "Öppen". Klicka sedan på "Skicka fil"-Knappen längst ned på VirusTotal sidan. Detta kommer att scanna filen. Ha tålamod. Om du får ett meddelande som säger Arkiv har redan analyserats: klicka Reanalyse filen nu ![]() Kopiera och klistra in den scan resultat i ditt nästa svar. Gör samma sak med: C: \ WINDOWS \ system32 \Lsass.exe C: \ WINDOWS \explorer.exe
__________________ Stolt medlem i ASAP & UNITE |
|
| |||
| |||
| Ja detta är vad jag tyckte om sant .... jag kommer att göra som ni sa och efter resultat ..... tack |
|
| |||
| |||
| okej SJB Jag ser att du är på ... jag börjar med de söker just nu och kommer att publicera en gång gjort |
|
| |||
| |||
| när jag går till virustotal jag en sida belastning fel .... händer för någon annan?? |