![]() |
|
| |||
| |||
| Hej alla, Ovanstående Trojan har plockat upp under min Spybot Search & Destroy söker. Trots upprepade bort den, det återkommer igen när jag re-scan min dator. Jag förstår att detta är en särskilt svår trojanen att utrota. Har någon en lösning på detta problem tack. |
|
| |||
| |||
| Prova kör Spybot i felsäkert läge Guide till start i felsäkert läge Om det inte fungerar läsa Denna tråd |
|
| |||
| |||
| Kan du förklara vad kör Spybot i felsäkert läge faktiskt gör du? |
|
| |||
| |||
| Det kommer att vara mer benägna att tjänsten anslutas till Win32.Poison.k kommer inte att köra så Spybot kommer att ha en bättre chans att ta bort det. |
|
| |||
| |||
| Tack för ditt råd. Jag satte datorn i felsäkert läge och återanvändning skannad med Spybot - men inte ta upp den trojan. Jag sedan sprang AVG och att de lyfts upp på den. Har kör Spybot flera gånger igen och det fortfarande inte visas upp - men innan jag lägger den i felsäkert läge den hittade trojanen på varje scan. Nu blir jag riktigt förvirrad som trojan är givetvis kvar, men jag förstår inte varför Spybot har misslyckats med att hitta den? |
|
| |||
| |||
| Ladda ner och installera och köra CCleaner. (Crap Cleaner) Detta kommer att hjälpa nästa scan gå snabbare. Följ dessa instruktioner noggrant. Loggen är vad jag behöver se. Kör BitDefender Online Scanner. Överens om att licensen och välj Skanna. Ändra inte på OPTIONS för att visa alla filer som har skannats. Det kommer att göra dina loggar enorm och vi behöver inte se rena filer. När BitDefender avslutar sökningen: Klicka på den Identifieras Problem fliken. Välj sedan Klicka här för att exportera scan rapport. När fönstret kommer upp för att spara rapporten ändra Filformat: rutan till: Text (tabbavgränsad) (*. txt) och sedan i Filnamn rutan anger förändring bdscan klicka på Spara. Detta sparar en fil med namnet bdscan.txt. Jag föreslår att spara det till Desktop så att du enkelt kan hitta den. (ta meddelande om var du sparar den så att du kan hitta den senare). Detta bdcan.txt filen faktiskt innehåller HTML-koden att vi enkelt kan se senare medan granskade din logg. Allt vi behöver göra är att byta namn på filen till bdscan.html. Om du inte följer dessa steg kommer du att få en felaktig loggen eller ännu värre en logg sammanfattning som är värdelös för oss. Post den bdscan.txt -fil som bilaga. Tack vare Chaslang På BitDefender Guide! Guide för att fästa Loggar till en tjänst |
|
| |||
| |||
| Tack för alla era svar. Jag satte datorn i felsäkert läge, körde Spybot scan men inte välja trojan upp (trots att de har gjort så många Temne före detta). Ran en AVG scan - hittade 5 ex (none med ovan namngivna trojanen). Utgår dem. Har sedan köra ett antal Spybot / AVG skannar och ingenting har upptäckts. Kan det vara så att en av de poster som ligger i AVG var Win32.Poison.k trojan med ett annat namn? Många tack |
|
| |||
| |||
| Kan inte säga utan att se loggarna. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Har jag Legendary Win32 Heur2 Trogen och Win32 Alureon Virus? Hur kan det fixas? | maddawg512 | Virus, spionprogram och säkerhet | 8 | 13 OKTOBER 2009 07:29 |
| Win32 Trojan. Problem med rootkit. Efter uppsägningen det fortfarande visas igen. | dekadanceyeh | Virus, spionprogram och säkerhet | 1 | 24 augusti 2009 07:19 |
| Hjälp! - Win32/agent trojan | mumskiii | Virus, spionprogram och säkerhet | 25 | 28 januari 2008 09:06 |
| Re: C: \ Program Files \ Common Files \ dllhost.exe infrected med Win32/Hupigon.MN trojan | cjd666 | Virus, spionprogram och säkerhet | 3 | 21 november 2007 14:14 |
| C: \ Program \ Common Files \ dllhost.exe infrected med Win32/Hupigon.MN trojan | Ancodi | Virus, spionprogram och säkerhet | 13 | 17 november 2007 02:49 |
| Thread Tools | |
| |