![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej, jag är ny medlem så "hej" till alla. Jag har aa några konstiga problem på mitt kontor och jag är ont om idéer. 1. En dator som kör XP och Outlook 2003 har nyligen slutat att kunna skicka och ta emot e-post och inte kunnat visa HTTPS eller FTP-platser. Inga inställningar har ändrats. Jag har googled problemet och fått rådet att ta bort plåstret KB913807 (inte har det), stänga av brandväggar men utan lycka - jag av idéer 2. Har samma problem på en bärbar dator, men denna bärbara dator fungerar bra på andra platser utanför kontoret. Ingenting har förändrats på vår router och den andra 5 PC på kontoret fungerar bra. Jag tror att det har något att göra med hamnen tillstånd eller öppna dem, men jag förstår inte vad som kunde ha orsakat problem i första hand och varför den bärbara dator fungerar på andra platser. Tack på förhand för all hjälp |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Med tanke på att den bärbara datorn fungerar på andra platser, har du sett fungerat routern är fel. Har du något annat du kan testa med? Annars återställa routern till fabriksinställningarna, reconfigure det, och sedan kommer det förhoppningsvis fungera.
|
| |||
| |||
| Tack för svaret. Hur är dock att andra datorer i nätverket är bra? Skulle inte de lider av samma problem? |
|
| |||
| |||
| Citat:
Hummm. Kan du pinga www.google.co.uk från de drabbade datorer när de är anslutna? Jag är lite stumped med detta ett ... Hur är dessa datorer anslutas till nätet?
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| Ja, jag kan pinga webbplatser som jag inte kan komma åt via webbläsare såsom https webbsidor. Det är som om de hamnar är stängda såsom hamnar 25, 110 och en för https (443 tror jag), men jag har försökt allt men utan lycka. |
|
| |||
| |||
| Citat:
Har du provat med en annan webbläsare, såsom Firefox?
|
| |||
| |||
| Ja, jag har försökt använda IE7 och Firefox |
|
| |||
| |||
| Låt mig tänka på det ikväll. Jag tänker att det måste vara en brandvägg frågan om XP ... Har du provat att inaktivera det ...? Jag tror att du sa att du redan hade.
|
| |||
| |||
| ja |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| MS Outlook - Jag kan skicka mail men jag skränande få | ttoshiba | E-post, VoIP & IM Diskussion | 0 | 5 juni 2009 02:35 |
| Varför kan jag skicka men inte ta emot e-post | byggnad | E-post, VoIP & IM Diskussion | 7 | 13 maj 2009 06:04 |
| Outlook 2007 wont skicka / ta emot. | mattski1624 | E-post, VoIP & IM Diskussion | 3 | 26 december 2007 14:42 |
| OE skicka / ta emot | redragon | E-post, VoIP & IM Diskussion | 2 | 19 december 2007 18:20 |
| Outlook 2003 skicka och ta emot problem | PVM | Office Suites & Applications | 2 | 16:e sep 2007 09:57 |
| Thread Tools | |
| |