mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > E-post, VoIP & IM Diskussion

Register

Hjälp, jag har blivit spammad av en så kallad vän!

Reply

Thread Tools
Old 11 februari, 2008, 22:47
New Member Group

Default Hjälp, jag har blivit spammad av en så kallad vän!

Kan någon upplysa mig, jag har nyligen skickat ett e-postmeddelande till en så kallad vän med bilder bifogas.

Ett meddelande kom tillbaka berättade att jag hade spammad och sätter på en svart lista! Jag var lite chockad och när jag nämnde det till mina vänner mannen på skype Jag fick veta att deras e-post var inte fungerar på grund av dem flytt.

Det låter lite misstänkt för mig så har de att fysiskt sätta mig på en svart lista som skräppost för att detta ska ske, eller kan detta hända på grund av dem flytt? Jag trodde att din e-postadress fortfarande arbetade även om du är på väg, eftersom du kan komma åt den från vilken plats som helst.

Jag bara frågar så att jag vet att värdering och upphöra med att skicka e-post till dem om de inte vill att jag ska.

Tack
Old 12 februari 2008, 02:40
Givargruppen

Vad var det exakta meddelande som du fick? och från vilken e-postadress?

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 12 februari 2008, 03:58
Givargruppen

Jag tror att du kan ta det lite personligt

vad exakt spam var det så phil bad, thats en god ge bort om huruvida de har hacka eller inte, jag menar de själva kunde utan att märka har ett virus att skicka ut e-postmeddelanden, det händer att många av mina vänner

men du har rätt, varför deras e-post inte fungerar på grund av flytt, jag vet inte

Mitt System: Min

Processor (s):
AMD Athlon dual core
Moderkort:
Winfast 6600
RAM Minne:
3Gb
Grafikkort (s):
MSI 8600GT
Ljudkort:
några billiga DX9 5.1
Hårddisk (s):
Optisk enhet (er):
Mål / PSU:
Kylning:
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
Cibox 1440 x 900
Operating System (s):
Vista
Old 12 februari 2008, 05:31
New Member Group

Tack för att komma tillbaka till mig, jag tar det lite personligt, eftersom jag tillbringade nyår med dem i Amsterdam så var lite miffed. Jag antar att om det var spammad det ändå dyka upp i deras e-system, men i spam avsnitt om de har en.

Se nedan för exakta meddelande minus e-postadress och IP:

Tyvärr kunde vi inte att leverera meddelandet till nedanstående adress.

Fjärrvärd sa: 548 Din IP är för närvarande upptagna i SpamFilter Internetleverantörens Distribuerade Svartlista. Se http://www.logsat.com/SFDB/why.asp för detaljer. [BODY]

Förresten, jag loggat in på ovanstående och det sa de inte kunde tala om för mig varför det hade gått till spam. Jag brukade kunna skicka e-post är att deras adress inga problem och jag försökte skicka mitt mejl utan bilder när de var för stor!

Tack

SisBal
Old 12 februari 2008, 06:16
Givargruppen

Jag LÄSA FEL du meddelandet innan jag trodde u innebar de skickat spam

rätt så sett att du har markerat som skräppost

Jag tror inte att det skedde avsiktligt av dina vänner så id ta det lugnt, blir upprörda över sådana saker är inte friska

Kontakta din ISP och de kommer att ta bort dig från den svarta listan enligt den länk du gav.

im inte säker på om det skräppostfilter för din ISP eller dina vänner, låter sina er så att dina vänner med största sannolikhet inte ens är medveten om detta som händer om du inte har sagt

men ta det lugnt, ett steg i taget hoppar till slutsatser kommer endast ålder oss

Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
En fyra hjul passar heter Gina. alex Off Topic Discussion 5 17 juni 2008 00:26
Vad är det som kallas? MySlowQuietLife Web Design, Hosting & SEO 11 8 februari 2008 03:26
Jag gör ett drag kallas-Hacker cheesepuff Off Topic Discussion 11 2 februari 2008 00:57
Scholastic kallade mig om Harry Potter dbuske Off Topic Discussion 1 18 juli 2007 09:24
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.