![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hur sannolikt är någon möjlighet för hacka in i min e-post. Jag vet inte mycket om datorer och mitt lösenord är inte lätt och jag dont think so anyway. mitt ex har fått tag på min e-postadress och hans vän är vissla på datorer han threatning också hacka in hur möjligt är detta? Det finns speciella program som kan gissa corrct lösenord för varje avccount. Jag tänker stänga mitt konto, eftersom det utan så mycket krångel. Jag vet att du inte bör göra detta, men använder samma lösenord för paypal / ebay / Photobucket allt avbryter jag allt vhange lösenord igen. eller är jag paranoid vara tacksam för några råd du xxx |
|
| |||
| |||
| Byt lösenord till något i stil med djd8722ssjf8u Skratta åt den här personen och skratta hårt! tro mig bara skratta åt hans hot. Det är möjligt via program som loggar tangenttryckningar eller brute lösenord krackningsanläggningarna osv men denna killen är inte att få någon ge dig ett säkert lösenord och hålla sig ajour med anti-virus, spyware, brandväggar etc. Om han skulle göra något han av gjort det nu. ihåliga hot ska skrattade åt och han kan hanteras av polisen, hacking klassas som Skadegörelse Jag tror |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Även ... Om ditt ex och hans vän har hotmail konton, rapporterar sina hot mot hotmail, citera deras e-postadresser ... de tar den här sortens saker helt på allvar.
Som kano säger .... byta lösenord till något som inte kan gissas av ditt ex, en kombination av bokstäver och siffror är bra (men dont använda telefonnummer eller födelsedatum). När det gäller PayPal, Ebay osv ändra dessa också, men använder samma lösenord för alla är som att alla dina ägg i en korg och inte en bra idé. Försök att tänka på ett lösenord med ett unikt nummer, som endast du och topp och tail det med din mormor initialer eller bröllop datum, som bör ge dig en rimlig nivå av säkerhet .... ju längre lösenord, desto bättre. Mitt System: Hem Bygg
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ändra dina lösenord och ignorera honom. Hes en lögnare. En sak att vara säker på som kan användas för att hacka ett konto på ett enkelt sätt är en säkerhetsfråga. Om du har en hotmail.com som du inte behöver svara på många andra frågor att återställa lösenordet om du inte har en alternativ e-postadress anges. Bara göra säkerhetsfråga verkligen svårt att gissa, och ni är säkra. För den som inte tror mig om hur lätt hotmail.com adress till hacka, skapa ett konto med en. Com slutar (example@hotmail.com) med någon alternativ e-postadress och ett lätt att gissa säkerhetsfråga. Gå för att återställa ditt lösenord alternativ och du skulle bli förvånad.
|
| |||
| |||
| Om han talar om detta via e-post klickar du bara blockera avsändaren eller nåt sånt ... Dont worry, han skränande hacka dig om han inte känner till ditt lösenord bara återställa alla dina lösenord precis sagt, bara se till det inte något som kan vara lätt att gissa. |
|
| |||
| |||
| Citat:
Mycket sant uttalande. Kayl, jag hoppas din säkerhetsfråga inte "där har jag graduate high school?" |
|
| |||
| |||
| Yeh det är mycket möjligt, och en hel del dator whizzes vet hur man gör detta Plus finns det program som du kan ladda ner för att hacka ett konto! Bästa att göra är att byta lösenord till något riktigt knepigt men också något du kommer ihåg! Och inte använder samma lösenord på alla konton! Det är inte goo. |
|
| |||
| |||
| Visste ni kontrollera datumet för det första inlägget? Jag tror att han kan ha löst det nu |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| När du klickar på en hemsida e-postadress, min gamla e-postadress kommer upp. Hur? | language12 | E-post, VoIP & IM Diskussion | 1 | 19 april 2009 03:01 |
| Hjälp! Jag kan inte logga in på min hotmail. | tolet | E-post, VoIP & IM Diskussion | 11 | 28 januari 2009 15:35 |
| Hotmail | dragonsse | E-post, VoIP & IM Diskussion | 8 | 23 november 2008 04:29 |
| Hotmail-konto kapat - lösningar? | JodyM | E-post, VoIP & IM Diskussion | 6 | 1 juli 2008 23:48 |
| Använda en annulleras e-postkonto | atomicjenn01 | E-post, VoIP & IM Diskussion | 1 | 3 februari 2008 13:48 |
| Thread Tools | |
| |