mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > E-post, VoIP & IM Diskussion

Register

Hotmail IMAP/POP3 Inställningar

Reply

Thread Tools
Old 9:e Sep 2007, 01:51
Givargruppen

Ok, jag nyligen hämtat thunderbird och jag vill ha min hotmail inkorg där jag hatar webbaserad mail inkorgar !!!!! Så mitt problem är jag vet inte vad hotmails IMAP inställningar, kan någon snälla bara tala mig hur till setup ett nytt konto på thunderbird använder min hotmail e-post?

Tack, Ollie.
Old 9:e Sep 2007, 02:39
Administrator Group

Jag tror inte Hotmail stödjer med hjälp av en tredje part som e-postklient längre.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 9:e Sep 2007, 04:24
Givargruppen

tjur ... Därför när jag försökt utsikterna sade Hotmail inte längre tillåter acess via Outlook, I didnt inse det var inte alls ..... det suger.

Är det värt att få en pop stöder e-post för den skull använda Thunderbird i stället för att webbaserat?
Old 7 maj 2009, 16:38
New Member Group

Jag vet att ditt inlägg är ett par år gammal, men om du fortfarande är intresserade av att starta Thunderbird för Hotmail, instruktionerna på följande länk --

http://kb.mozillazine.org/Hotmail
Old 8 maj 2009, 08:17
Givargruppen

Tack, men sorteras det på andra ställen nu.

Windows Live släpptes runt den tiden som jag mycket hellre till Windows Mail och Outlook.

Jag tror dock det är fortfarande omöjligt att ta emot Hotmail-meddelanden på telefonen som Windows fortfarande vägrar använda antingen IMAP eller POP3?

Det är, naturligtvis, utan att använda en andra "uppsamlare"-konto som stöder IMAP eller POP3?
Old 9 maj 2009, 15:18
Ledamot Gruppen

Outlook stöder hotmail nu med kontakten addon, jag tror att ni kan ställa upp att arbeta med mobil också. även om du använder Windows Live, jag använde det, men har flyttat till Outlook och få det lättare, men heyy, thats just mig
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.