mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > E-post, VoIP & IM Diskussion

Register

Hur kan jag överföra E-post till min nya dator?

Reply

Thread Tools
Old 15:e Sep 2008, 12:40
New Member Group

Default Hur kan jag överföra E-post till min nya dator?

Kan någon berätta för mig hur man kan överföra e-post som jag hade in i mappar i Outlook Express på min gamla dator till liknande namn mappar i Outlook Express på min nya dator du?
Jag kan inte dra mappar till min A: / eller D: / enhet för att göra detta, och Windows "Filer & inställningar Guiden Överför inte verkar göra det heller. Och jag kan inte hitta vanliga filnamn för e-post, som jag undrar kan vara roten till problemet.
Någon hjälp skulle vara mycket uppskattat.
Old 16:e Sep 2008, 07:30
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Nimbus View Post
Kan någon berätta för mig hur man kan överföra e-post som jag hade in i mappar i Outlook Express på min gamla dator till liknande namn mappar i Outlook Express på min nya dator du?
Jag kan inte dra mappar till min A: / eller D: / enhet för att göra detta, och Windows "Filer & inställningar Guiden Överför inte verkar göra det heller. Och jag kan inte hitta vanliga filnamn för e-post, som jag undrar kan vara roten till problemet.
Någon hjälp skulle vara mycket uppskattat.
I Outlook Express Inställningar hittar du platsen för sin post-mappen. Kopiera hela innehållet i detta. Nu går du till den nya datorn och göra samma sak och klistra in alla filer som du kopierade till den nya platsen.

För att överföra adressboken, gör en sökning efter *. wab och hitta det, och sedan kopiera den under motsvarande fil på den nya datorn.

När du klistrar in filerna i, se till att OE är stängd!

Old 16:e Sep 2008, 10:06
Givargruppen

Standardplatsen för postmappar är: "C: \ Documents and Settings \ användarnamn \ Lokala inställningar \ Application Data \ Identities \ (en till synes randomcode av bokstäver och siffror?) \ Microsoft \ Outlook Express"

Observera att bötfälla vissa av dessa filer / mappar du behöver för att visa dolda filer och mappar, för att göra detta gör du följande: Öppna valfri mapp (mina dokument, datorn etc, gå till Verktyg> Mappalternativ ...> Visa > sedan den första uppsättningen alternativknapparna är headered "dolda filer och mappar" klickar du på "Visa dolda filer och mappar" "Detta kommer att visa alla dolda filer och mappar, när du är klar med dem, gömma dem igen, de är dolda eftersom de är viktiga filer och innehavare och bör inte bråkade med om du inte vet vad du gör.

Liksom Mike sa, kopiera alla filer till samma ställe på din nya dator (med hjälp av ett USB-minne, över nätverket, eller bränna på en CD)

Mitt System: Första OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moderkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (s):
Gainward ATI 3850
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk enhet (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Mål / PSU:
Corsair VX450
Kylning:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nätverk / Internet:
ombord / förment 10Meg virgin kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 16:e Sep 2008, 11:22
Givargruppen

Faktiskt inte samma plats, men oavsett (en till synes randomcode av bokstäver och siffror?) har trollade fram.

Old 16:e Sep 2008, 11:26
Givargruppen

Jag antar att de inte slumpmässigt då? vad är de? OS seriell kod eller nåt?
Old 16:e Sep 2008, 11:31
New Member Group

Bäste Mike0001 och Thingie2,
Tack för ditt svar på mitt inlägg om att överföra e-post. Jag ska försöka dessa lösningar inom kort och se hur jag får den.
(Är detta vad som kallas ge några rep? Det är en ny term för mig).
Nimbus
Old 16:e Sep 2008, 11:38
Givargruppen

Ge rep är att lägga till en punkt till personens "usefullness post" du lägga till det genom att klicka på ikonen som ser ut så här: högst upp i inlägget du vill lägga rep till.
Old 16:e Sep 2008, 11:55
New Member Group

Got it! Rykte. Tack.
Nimbus
Old 16:e Sep 2008, 12:06
Givargruppen

Din välkomna, glad över att vi kunde hjälpa
Old 16:e Sep 2008, 14:10
New Member Group

Mike0001/Thingie2,
Jag är rädd efter en lovande start jag misslyckats med detta. Jag slutade med mycket av vad som föreföll vara kod (många kvadrat) i ett WordPad-dokumentet, som jag verkade för att kunna klistra in den nya mappen men när jag senare öppnade mappen var tom.
Får jag besvära er ytterligare några grunderna tack? Jag måste göra några enkla sak fel eftersom det verkar ganska enkelt från din förklaringar. Mike, hur ska jag komma till Outlook Express Inställningar, och kan jag göra detta i en folder från mappen grund? Är kopiera det bara en fråga om urval och CTL + C för överföring media (i mitt fall en diskett eftersom det är alla gamla dator har - men jag har rivit emails att överföras till filer på <1.44Mb).
Tack, jag uppskattar ditt tålamod!
Nimbus
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Alla Outlook e-post gå in spam alyann Office Suites & Applications 0 8 juni 2009 15:12
Antalet e-postmeddelanden om log'in pete21 E-post, VoIP & IM Diskussion 3 16:e sep 2008 14:05
Dataöverföring hjälp ... chilloutcolin Drives & Removable Media 4 23 maj 2008 09:26
Hur överföra min gamla hårddisk till ny waxtodonte15 Drives & Removable Media 5 20 maj 2008 12:37
Hjälp! alla mina mail är borta roseheart E-post, VoIP & IM Diskussion 1 18 november 2007 08:38
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.