mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > E-post, VoIP & IM Diskussion

Register

Jag kan ta emot men inte skicka

Reply

Thread Tools
Old 25 juni 2008, 11:35
New Member Group

Både min dator och laptop Använd IncrediMail för e-post och båda använder samma konto och lösenord. Min ISP hemma Tiscali. På den här datorn jag har inga problem.
När Im arbete på denna laptop jag kan ta emot men inte skicka e-post.
Modemet på den bärbara datorn är ett Vodaphone Huawei E220 HSDPA Mobilt Modem.
När jag försöker skicka e-post Det står: --

"Det gick inte att ansluta till Outgoing Server:" SMTP.Tiscali.Co.Uk. Försök igen senare ".

Och

"554 Ditt icke-lokala IP-adress (212.188.132.20) är inte tillåtet att skicka e-post via mig"

Jag har försökt Inställning Den utgående servern att Vodaphone's (smtp.vodaphone.net) men då står det: --

"Det gick inte att hitta host.Socket Error: 11004, Port: 25, Protokoll: SMTP.The begärt namn är giltig och hittades i databasen, men det har inte riktigt tillhörande uppgifter att lösas till".

Någon hjälp skulle vara bra som jag behöver kunna skicka e-post från min laptop.
Old 25 juni 2008, 15:55
Givargruppen

Jag tror Tiscali endast tillåta SMTP (skicka) e-post, när du är ansluten till Tiscali.
Detta är fallet med många leverantörer.

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 26 juni 2008, 04:02
Givargruppen

Detta är ett vanligt problem. Du måste använda SMTP på den ort du är ansluten till för alla konton.

Webbmailkonto löser problemet. Tiscali användas för att stödja webbmail, antar att det fortfarande gör.

Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.