![]() |
|
| |||
| |||
| Både min dator och laptop Använd IncrediMail för e-post och båda använder samma konto och lösenord. Min ISP hemma Tiscali. På den här datorn jag har inga problem. När Im arbete på denna laptop jag kan ta emot men inte skicka e-post. Modemet på den bärbara datorn är ett Vodaphone Huawei E220 HSDPA Mobilt Modem. När jag försöker skicka e-post Det står: -- "Det gick inte att ansluta till Outgoing Server:" SMTP.Tiscali.Co.Uk. Försök igen senare ". Och "554 Ditt icke-lokala IP-adress (212.188.132.20) är inte tillåtet att skicka e-post via mig" Jag har försökt Inställning Den utgående servern att Vodaphone's (smtp.vodaphone.net) men då står det: -- "Det gick inte att hitta host.Socket Error: 11004, Port: 25, Protokoll: SMTP.The begärt namn är giltig och hittades i databasen, men det har inte riktigt tillhörande uppgifter att lösas till". Någon hjälp skulle vara bra som jag behöver kunna skicka e-post från min laptop. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag tror Tiscali endast tillåta SMTP (skicka) e-post, när du är ansluten till Tiscali.
| |||
| |||
| Detta är ett vanligt problem. Du måste använda SMTP på den ort du är ansluten till för alla konton. Webbmailkonto löser problemet. Tiscali användas för att stödja webbmail, antar att det fortfarande gör.
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |