mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Email, VoIP og direktemeldinger Diskusjon

Register

Mail Exchange Server hjelp!

Reply

Thread Tools
Old 28 Dec 2007, 17:10
Medlem Group

Default Mail Exchange Server hjelp!

Hei!
Sine Windows SBS Server 2003 med Exchange. Det er allerede et domene oppsett for e-post, men ønsker å sette opp en mail domene på serveren. Så vil det være to.

MX-postene og A posten allerede oppsett på ekstra domene så det er klart til bruk. Må bare legge til domenet til serveren. Hvordan går jeg om dette?

Takk på forhånd !!!!!
Stephen
Old 29 Dec 2007, 18:49
Donor Group

Hei

Den enkleste måten å gjøre dette på er å gå til Server Management fra Start-menyen.
Når du er i, klikker du på Advanced Management.
Deretter klikker du på + ved dittdomene (Exchange) alternativet
Deretter klikker du på + av mottakere.
Klikk deretter på Mottaker Policyer, en politikk kalt "Default Policy" skal vises i høyre mellomrom.
Høyreklikk på dette, og klikk på den og klikk på Egenskaper.
I boksen som vises, klikker du på e-postadresser (Policy) kategorien.
Deretter oppretter du en ny SMTP-adresse ved hjelp av den nye knappen nederst.
Adressen skal være @ etterfulgt av ditt nye domene.

Dette skal deretter oppdatere alle brukerkontoer med denne e-postadressen din hvis du har et standard oppsett. Så hvis en bruker hadde e-postadresse bob@olddomain.comDe vil nå ha det og bob@newdomain.com.

Jeg håper dette hjelper, og ikke nøl med å kontakte meg hvis du trenger lenger råd eller hjelp.

La meg vite hvordan du kommer frem.
Mange takk

Leo
Old 1 januar 2008, 06:30
Medlem Group

Det var perfekt! Tusen takk!
Old 1st 2008 jan 06:31
Medlem Group

Kan du hjelpe meg med en annen sak. Hvordan skulle jeg bytte over nettet for Internett-tilgang?
Old 1 januar 2008, 06:41
Donor Group

Hei

Utmerket, jeg er glad du har det virker!

Innstilling serveren for WebAccess bør være ganske enkel, egentlig. I standard oppsett utveksle tillater Internett-tilgang.
Trolig den enkleste måten å teste dette, på serveren hvis du går inn i Internet Explorer og skriv: http://localhost/exchange i adresselinjen. Du skal da kunne se e-post i nettleseren.

Hvis dette har fungert, er det bare en prosess med å åpne opp brannmurer for å gi tilgang til port 80 på serveren fra Internett.
Jeg tror det kan være enklere om du kunne sjekke om den virker lokalt på serveren og deretter kan vi gå derfra.
Også om du kunne gi meg beskjed hvis det er Standard eller Premium-versjon du bruker? Premium har SQL og ISA server men standarden ikke?

Jeg håper dette er fornuftig.

Mange takk

Leo
Old 1st 2008 jan 11:02
Medlem Group

Ja det fungerer fint lokalt. Jeg har port 80 videresendes til serveren også. Når jeg skriver inn den statiske IP i nettleseren min (av området) det does'nt gå gjennom. Does Exchange trenger andre porter åpen? Eller er jeg antar å skrive noe etter ip? Jeg prøvde ip adresse etterfulgt av / bytte .. imidlertid ikke noe.
Old 1st 2008 jan 11:07
Donor Group

Hei

Hvilken versjon av SBS har du, Standard eller Premium?

Dens mulig at ISA brannmuren blokkerer den.

Mange takk

Leo
Old 1st 2008 jan 11:16
Medlem Group

Im ærlig ikke sikker. Hvor ville jeg finne ut av dette? Jeg bare ikke den sier sitt Windows Server 2003 for Small Server.
Old 3dje 2008, 17:00
Donor Group

Hei

Beklager det har tatt meg så lang tid å svare.

Trolig den enkleste måten å finne ut om du har Premium eller Standard er å sjekke været du har ISA Server installert. Du kan kanskje finne dette i Start> Programmer-menyen.

Hvis det skulle være noen hjelp for deg, jeg kunne fjernkontroll serveren din og få dette oppsettet riktig for deg.

Jeg håper dette hjelper.

Mange takk

Leo
Old 10th 2008 jan 13:43
Medlem Group

Nope does'nt synes å ha ISA Server installert ... Vil det fortsatt være mulig å konfigurere Outlook eksternt?
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Mail i Windows i IPv6 miljøet?? maze21 Windows-operativsystemer 0 2 juni 2009 11:23
Åpen post port 25 på Windows Server 2003 R2 Standard Edition TheDihDah Windows-operativsystemer 1 29 mai 2009 05:16
Server 2003 SBS med Exchange System grand Windows-operativsystemer 0 25 mai 2009 09:23
Outlook kan ikke koble til Mail Server thingie2 Email, VoIP og direktemeldinger Diskusjon 6 27 april 2009 13:30
Hjelp - Yahoo Mail - Eksemplar Ikke igjen på serveren suziewongxxx Email, VoIP og direktemeldinger Diskusjon 3 15nde sep 2007 14:54
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.