![]() |
|
| |||
| |||
| Hej! Dess Windows SBS Server 2003 med exhange. Det finns redan en domän inställningarna för e-post, men vill att installera en annan post domän på servern. Så det kommer att vara två. MX-poster och en post redan setup på extra domän så den är redo att gå. Måste bara lägga till domänen till servern. Hur går jag om detta? Tack på förhand !!!!! Stephen |
|
| |||
| |||
| Hej Det enklaste sättet att göra det är att gå in Server Management från startmenyn. När du är i, klicka på Advanced Management. Klicka sedan på + bredvid dindomän (Exchange) alternativ Klicka sedan på + mottagare. Klicka sedan på Mottagarländer politik, en politik som kallas "Default Policy" visas i den högra blanktecken. Högerklicka på det och klickar på den och klicka sedan på Egenskaper. I rutan som visas klicka på e-postadresser (Policy) tab. Sedan skapa en ny SMTP-adress med hjälp av den nya knappen längst ner. Adressen bör @ följt av din nya domän. Detta bör sedan uppdatera alla användarkonton med denna e-postadress om du har en standard inställning. Så om en användare som hade e-postadress bob@olddomain.comDe kommer nu att få det och bob@newdomain.com. Jag hoppas att detta hjälper, och tveka inte att kontakta mig om du behöver längre råd eller hjälp. Låt mig veta hur du får med. Många Tack Leo |
|
| |||
| |||
| Det var perfekt! Tack så mycket! |
|
| |||
| |||
| Kan ni hjälpa mig med en annan fråga. Hur skulle jag länka utbyte över nätet för Web Access? |
|
| |||
| |||
| Hej Utmärkt, jag är glad att du fick det fungerar! Ställa in server för WebAccess bör ganska enkelt egentligen. I den förvalda inställningarna utbyte kan webbåtkomst. Förmodligen det enklaste sättet att testa detta är på servern om du gå in på Internet Explorer och skriv: http://localhost/exchange i adressfältet. Du bör då kunna se mailen i webbläsaren. Om det har fungerat, det är helt enkelt en process för att öppna brandväggar att ge tillgång till port 80 på servern från Internet. Jag tror det kan vara lättare om du kunde kontrollera om det fungerar lokalt på servern och sedan kan vi gå därifrån. Även om ni kunde meddela mig om det är standard eller Premium-versionen du använder? Premium har SQL och ISA Server men standarden inte? Jag hoppas att detta är vettigt. Många Tack Leo |
|
| |||
| |||
| Japp det fungerar bra lokalt. Jag har port 80 vidarebefordras till servern också. När jag skriver statisk ip i min webbläsare (off site) det does'nt gå igenom. Har exhange behöver andra hamnar som är öppna? Eller jag antar att skriva något efter ip? Jag försökte IP-adressen följt av / utbyte .. Men ingenting alls. |
|
| |||
| |||
| Hej Vilken version av SBS har du Standard eller Premium? Dess möjligt att ISA brandvägg blockerar det. Många Tack Leo |
|
| |||
| |||
| Im ärligt talat inte säker. Var skulle jag hitta detta? Jag bara inte står sin Windows Server 2003 för Small Server. |
|
| |||
| |||
| Hej Ledsen att det har tagit mig så lång tid att svara. Förmodligen det enklaste sättet att kontrollera om du har Premium eller Standard är att kontrollera vädret du har ISA Server installerat. Du kan hitta detta i Start> Program-menyn. Om det skulle vara till någon hjälp för dig, jag kunde fjärrkontrollen din server och få den här inställningarna rätt för dig. Jag hoppas att detta hjälper. Många Tack Leo |
|
| |||
| |||
| Nope does'nt verkar ha ISA Server installerat ... Kommer det fortfarande vara möjligt att installera Outlook fjärrsystem? |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| E-postserver i fönster i IPv6 miljön?? | maze21 | Windows-operativsystem | 0 | 2 juni 2009 11:23 |
| Öppna e-post på port 25 på Windows Server 2003 R2 Standard Edition | TheDihDah | Windows-operativsystem | 1 | 29 maj 2009 05:16 |
| Server 2003 SBS med ett system för utbyte av | grand | Windows-operativsystem | 0 | 25 maj 2009 09:23 |
| Outlook kan inte ansluta till Mail Server | thingie2 | E-post, VoIP & IM Diskussion | 6 | 27 april 2009 13:30 |
| Hjälp - Yahoo Mail - Exemplar inte kvar på servern | suziewongxxx | E-post, VoIP & IM Diskussion | 3 | 15:e sep 2007 14:54 |
| Thread Tools | |
| |