![]() |
|
| |||
| |||
| Hei, en kunde har spurt om hvordan de kan ha brukerne sitte ned på hvilken som helst PC i en datamaskin og få sin e-post via Outlook Express eller Microsoft Outlook. De har en Windows 2003 Server og domene og hver bruker har sin egen pålogging. Det er 5 forskjellige klasser som bruker rommet slik de ønsker alle brukere skal ha sine egne ting. Er det noen som vet om en måte å gjøre dette. Takk |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Sitat:
Smartere Mail er et alternativ, men igjen stor (relativt sett) penger, men noe lettere å admin. Mailenable er mye av et muchness. Deretter deg er muligheten til Gmail. Dette vil være det minst vedlikehold, men dyrt som det er gjort på en per konto basis. Du trenger imidlertid, som jeg sa, får veldig lett, veldig pålitelig e-post. Du kan bruke en e du vil, som yourcompany@yourcompany.com Så det er mulighet for noe sånt som hMail Server. Dette vil trolig være det beste valget. Det er en gratis mail-server, og kan installeres på svært begrenset maskinvare. Det er veldig enkelt å admin, så lenge du er relativt IT kunnskapsrike og åpen kildekode-fellesskapet støtten er veldig bra. Det vil la deg bruke den med Outlook eller Express (Jeg foreslår at du unngår Express .. det er svært nær det kiste). Du kan også bruke Thunderbird ...? Men etter min mening, du ville være bedre å installere en webbasert e-postklient, som Roundcube, og la folk bruke dette på e-tilgang. På denne måten kan de komme på e-post fra hvor som helst hvis du ønsker, det gjør admin en skur Beregnigner lettere, er det mye raskere å lære så mindre help desk etc etc. Jeg har sett denne typen oppsett brukes i situasjoner som du beskriver, og det synes å fungere meget godt. Jeg også bruke den til personlige e-post og noen kommersielle vertstjenester, så kunne gi deg en titt og se hva du synes? PM meg om at hvis du ønsker. Også, så lenge det ikke er et stort antall e-postmeldinger sendes, jeg vil anbefale relésending post via Internett-leverandører eller DynDNS Outbound Mail Hop Service. Hvis du ISP har det så bra, må du bruke ingenting ekstra, og du vet at e-posten vil alltid komme ut, og hvis din ISP ikke deretter registrere deg med DynDNS og skyld på £ 50 i året eller så, du vet e alltid vil komme frem uten å bruke timevis på jakt ISPs prøver å hente e-post av spam-mappen.
|
| |||
| |||
| Takk Serverguy for ditt svar. Jeg ville bare passe på at det er slik det er gjort. Jeg håper det kan være en billig og munter måte å gjøre det, men var ikke håp. Jeg vil fortelle dem at deres valg, men vil anta de vil ikke gå ned den ruten som bare for et treningsrom. Takk for omfattende svar, så det gir meg mange muligheter for andre kunder Skål |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Flytte fra Microsoft Office 2007 Outlook på PC 2 Microsoft Office X Entoutage på Mac | jjuli | Office Suites & Applications | 0 | 11 juni 2009 15:52 |
| Outlook Express kan, ikke koble til serveren min | dexterlevi | Email, VoIP og direktemeldinger Diskusjon | 1 | 25 februar 2009 07:46 |
| Alvorlig Job Situasjon / Microsoft Outlook | DonnyTEN | Office Suites & Applications | 1 | 15 februar 2009 21:34 |
| Jeg bruker Microsoft Outlook og har fått tilsendt | CollusionOfFate433 | Email, VoIP og direktemeldinger Diskusjon | 1 | 21 nov 2008 05:18 |
| Microsoft Outlook 2002 | jmclcl | Office Suites & Applications | 1 | 17 januar 2008 18:03 |
| Thread Tools | |
| |