![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, en kund har frågat hur de kan få användare sitta ner vid vilken dator som helst i en dator rummet och få sin e-post via Outlook Express eller Microsoft Outlook. De har en Windows 2003 Server och domän och varje användare har sin egen inloggning. Det finns 5 olika klasser som använder rummet så de vill att varje användare att ha sina egna saker. Finns det någon som känner till ett sätt att göra detta. Tack |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
Smartare Mail är ett alternativ, men även stora (relativt sett) pengar, men något enklare att admin. Mailenable är mycket av en mägnd. Sedan dig är möjligheten att Gmail. Detta skulle vara minst underhåll, men dyrt som det görs på ett per konto grund. Du behöver dock, som sagt, få mycket enkelt, mycket pålitlig e-post. Du kan använda vilken e-postadress du vill, i likhet yourcompany@yourcompany.com Sedan finns det möjlighet att något liknande hMail Server. Detta skulle antagligen vara det bästa alternativet. Det är en gratis e-postservern, och kan installeras på en mycket begränsad hårdvara. Det är mycket lätt att admin, så länge du är relativt IT savvy och öppen källkod är mycket bra. Det låter dig använda den med Outlook eller Express (jag verkligen föreslå undvika Express .. det är mycket nära den kista). Du kan också använda Thunderbird ...? Men enligt min mening, du skulle vara bättre att installera en webbaserad e-postklient, liksom Roundcube och låta folk använda detta för e-post. Detta sätt skulle de kunna få på e-post från var som helst om du så vill, det gör admin ett skjul belastning lättare är det mycket snabbare att lära sig så mindre hjälpcentral etc etc. Jag har sett denna typ av konfiguration används i situationer som du beskriver, och det verkar fungera mycket bra. Jag vill också använda dem för personlig e-post och vissa kommersiella hosting, så kan kan du ta en titt och se vad du tycker? PM mig om att om du vill. Dessutom, så länge det inte finns en enorm mängd post som skickas, skulle jag rekommendera återutläggning post via din Internet-leverantörer eller DynDNS Outbound Mail Hop Service. Om du ISP ger det då bra, du har att spendera inget extra och du vet att din e-post kommer alltid att komma ut, och om din ISP inte sedan logga in med DynDNS, och med tanke på £ 50 per år eller så, du vet din e-post kommer alltid att komma fram utan att spendera timmar jagar Internetleverantörer försöker få post av spam-mappen.
|
| |||
| |||
| Tack Serverguy för ditt svar. Jag ville bara se till att det är så det är gjort. Jag hoppades att det kan vara ett billigt och trevliga sätt att göra det men var inte hoppfull. Jag ska låta dem veta sina optioner men skulle förutsätta att de inte kommer att gå den vägen som bara för ett träningsrum. Tack för detta utförliga svar, eftersom det ger mig massor av möjligheter för andra kunder Skål |