mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > E-post, VoIP & IM Diskussion

Register

Orange fsmail.net e Outlook inställningar

Reply

Thread Tools
Old 13 februari 2008, 15:21
Ledamot Gruppen

Default Orange fsmail.net e Outlook inställningar

God kväll,

Jag har bara försökt att använda Outlook för min e-post i stället för orange webbgränssnitt. Tyvärr är det ständigt ber mig för ett lösenord, jag har sett en tidigare tråd med samma problem men frågan är inte löst på mig.

BTW, även om jag få min e-post via orange plats för närvarande, den e-postadress är myusername@fsmail.net (Freeserve post), undrar om detta kommer att ha någon betydelse för de slutsatser som människor kommer till.

Tack
Chris Leech
Old 15 februari 2008, 08:53
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av chrisleech11 View Post
God kväll,

Jag har bara försökt att använda Outlook för min e-post i stället för orange webbgränssnitt. Tyvärr är det ständigt ber mig för ett lösenord, jag har sett en tidigare tråd med samma problem men frågan är inte löst på mig.

BTW, även om jag få min e-post via orange plats för närvarande, den e-postadress är myusername@fsmail.net (Freeserve post), undrar om detta kommer att ha någon betydelse för de slutsatser som människor kommer till.

Tack
Chris Leech
Du kan kräva ett annat lösenord för inkommande (POP) och utgående (SMTP) så du behöver för att ställa in Outlook därefter. POP-lösenord är din fsmail lösenord. För utgående måste du använda den SMTP-server som din ISP tillhandahåller. För mig som skulle mail.btinternet.com med min BT post lösenord.

Old 15 februari 2008, 09:11
Ledamot Gruppen

Hej Mike, tack för ditt svar.

Jag kanske måste ring orange sedan som hemma konto inrättas i mina föräldrars namn, och de har sina egna orange användarkonto och lösenord som är kopplade till hemadress.

Jag förstår inte, jag bara använder webmail med användarnamn och lösenord, antagligen för att ringa dem tror jag!

Många Tack
Chris Leech
Old 15 februari 2008, 09:17
Givargruppen

Ditt lösenord för POP kommer att vara en som du använder för webbmail.

Hur mår du ansluter till Internet där du är? Som reglerar hur du får tillgång till SMTP. Generellt en ISP endast tillåter tillträde till sin SMTP-server om du använder sitt bredband.

Old 15 februari 2008, 09:20
Ledamot Gruppen

Tack Mike, jag har provat det och det alltid tillbaka till det användarnamn och lösenord rutan.

Vi har ett skrivbord som har Orange Broadband Modem ställa upp på det som ansluter till internet, och sedan jag delar detta sammanhang en gång aktiv med en nätverkskabel som ansluts till min laptop.

Tack
Chris
Old 15 februari 2008, 09:23
Givargruppen

Om din Orange Broadband omfattar e-post borde det inte vara problem att använda deras SMTP-server.

Förtydligande: does it begära ett lösenord när du skickar, tas emot, eller både och?

Dessutom har du berättat för Outlook att minnas lösenord?

Det är en lösning som ni kanske eller kanske inte vill! Det är att de automatiskt vidarebefordrar dina fsmail till en fri googlemail konto. Du kan sedan enkelt upp Thunderbird för att få tillgång till googlemail konto.

Old 15 februari 2008, 09:27
Givargruppen

Bara hade en annan tanke. Har du aktiverat POP-och SMTP-portar på brandväggen på skrivbordet?

Old 15 februari 2008, 09:45
Ledamot Gruppen

"Kanske inte aktiverad hamnarna mike, jag har en brandvägg på min laptop men jag har inte anpassat konfigurerat den.

Användarnamnet och lösenordet begäran rutan kommer upp när jag har skapat min nya kontot och bara låta Outlook igång, jag kan föreställa mig det är att försöka att få e-postmeddelanden från orange konto men håller komma med pw begäran rutan och inte laddar alla e-postmeddelanden eller tillåta mig att använda Outlook

Tack
Chris
Old 15 februari 2008, 10:01
Givargruppen

Ja, det ser ut som den försöker att stoppa e-postmeddelanden och har ett felaktigt användarnamn eller lösenord.

Finns det en särskild blankett användarnamnet måste ta? Jag antar att Orange har att koda det faktum att detta är en Freeserve konto.

Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Outlook 2007 E-post Sökfunktion kevvyb Office Suites & Applications 2 24 mars 2009 12:27
Utkikexpress inställningar jamie2k8 E-post, VoIP & IM Diskussion 1 22 juni 2008 13:40
Det går inte att skicka e-post från Outlook 2003 med orange. saholt E-post, VoIP & IM Diskussion 1 27 februari 2008 15:48
Outlook 2003 - e-post tom macarmela16 Office Suites & Applications 6 26 juli 2007 12:48
Hjälp behövs med säkerhetskopiering av Outlook e-mappar och inställningar Paros E-post, VoIP & IM Diskussion 2 13 juli 2007 08:11
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.