![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Min Outlook XP inte kan ansluta till min e-postserver plötsligt av någon anledning. Det började för ett par dagar sedan Här är en lista på saker som kan vara till hjälp:
Jag tror att det är allt, min dator specs är som i min sig, jag ska kontrollera dem och ändra dem efter meddelanden här om de inte är rätt. Om det finns någon annan information som behövs / skannar behövs bara tala om det för mig ![]() Tack alla Mitt System: Första OC
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Välkommen tillbaka.
| |||
| |||
| Det är vår egen e-postserver på grund av pappa är egenföretagare, så hela familjen använda företagets domän, eller minst en av dem. Jag frågade min pappa om det som han hanterar det. Och hans e-post inte fungerar på min dator, men de gör på sin. Dessutom har min e-post jag bara kontrolleras på min andra dator och det fungerar på det, men det skulle vara besvärligt att starta upp en annan dator bara för att läsa e-post, i synnerhet med att det är så långsamt som det är * caugh * P4 med 1GB RAM * caugh * |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Använder du Outlook Express fortfarande? Om så är fallet, får jag föreslå att använda Windows Live Mail. OE efterträdare, och en hundra gånger bättre.
|
| |||
| |||
| Jag bara försökte OE att se om det fungerade, men normalt Jag använder Microsoft Outlook, från Office XP-paketet, men eftersom det inte fungerar heller, jag tänker det är inte programmet, men något annat på min dator, som Jag har också kontrollerat med mitt konto på min andra dator med samma IP-adress (vi använder statisk IP: s) som min viktigaste dator, men som också fungerar inte som ledde mig att tro att det inte är ett tillstånd fel heller. Tack för hjälpen ändå killar, och några fler idéer du säga Eller jag kanske måste hålla fast vid uppstart upp min andra dator när jag vill kolla min e-post. |
|
| |||
| |||
| Citat:
Jag är på en förlust på vad som tyder dock verkligen. Har du provat reconfiguring ditt konto i Outlook Express?
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| Jag har räknat ut vad det var, och det var irriterande enkelt fram till en punkt i alla fall. På något sätt min hosts-filen blev skadad tror jag, eftersom det bort IP-adressen är förknippade med e-postservern, och IP-adressen som jag trodde det var som var fel, men jag har en ping på min andra dator att hitta IP på servern, och bara används IP-adressen istället för namnet i Outlook nu, så det fungerar bra igen. Tack för din tid men, jag önskar att jag hade kontrollerat att förr |