![]() |
|
| |||
| |||
| Hej Jag har Windows Vista Premium som operativsystem på min dator och Windows Mail. Senare, när man försöker skicka e-post genom att (med hjälp av mitt Yahoo-konto) får jag detta: Servern har oväntat avslutas anslutningen. Möjliga orsaker till detta inkluderar server problem, nätverksproblem eller en lång period av inaktivitet. Angående "Re: Vad ', Konto:' pop.mail.yahoo.co.uk ', Server:" smtp.mail.yahoo.co.uk', Protokoll: SMTP, Port: 25, Secure (SSL): Nej, Socket Error: 10053, Felnummer: 0x800ccc0f Det verkar för att hämta mail ok och Internet är bra. tack Dean |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag skulle gissa din säkerhetspaket blockerar utgående begäran. Släpp din säkerhet blockerare och försöker skicka e-post, fungerar det? Om det är det sedan ta bort Windows Mail från spärrens känd programvara listan sätta spärren säkerhetskopierar, skicka en annan post och återställa programmet tillstånd att ja.
| |||
| |||
| Doesnt verkar hjälpa. Samma gamla brevet! Det verkar ha börjat göra det på sistone. Var bra innan. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| OK ... Windows Mail är helt generiskt .... vad är din mail-program? Menar du Windows Live Mail? Vad Antivirus använder du? Vilken brandvägg använder du?
|
| |||
| |||
| Tyvärr ... en sak till ... Kan du komma till din e-post via Yahoo webbplats?
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| Verkar hända bara när man försöker skicka e-post via Windows mail än vid mottagandet. Men när du skickar den, post fastnar i utkorgen och du skränande göra något, men enbart skicka mail. Det spelar lösa sig så småningom, men lite ont när man försöker skicka e-post med någon grad av brådska! Jag använder Norton 2007 Internet Security, men misstänker att leva uppdateringar har gjort något skändlig? Och ja jag kan få till Yahoo Mail inga problem ...... om det fortsätter kommer jag att hålla fast vid att skicka den direkt från YM. |
|
| |||
| |||
| Använder du Windows Live Mail eller Outlook Express?
|
| |||
| |||
| OK, jag har hittat problemet Gå till Norton Website här och göra som den säger http://service1.symantec.com/SUPPORT...01060516275506
|
| |||
| |||
| Jag har stängt av Nortons skanning av utgående e-post. Det spelar ingen tycker om det och säger "Åtgärda nu" men jag brukar! : P för det! |
|
| |||
| |||
| Visste du kör verktyget från Internet Explorer? Vilken version av Norton har du? Funkar det även nu?
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Hjälp Med Windows Mail Defaults | ptfitzy | E-post, VoIP & IM Diskussion | 6 | 12 august 2009 08:51 |
| Små, men väldigt irriterande E.mail problem | bizziowen | E-post, VoIP & IM Diskussion | 6 | 7 februari 2009 09:14 |
| Windows Mail kan inte läsa en e - | windows3001 | E-post, VoIP & IM Diskussion | 4 | 18 oktober 2008 16:33 |
| Windows Mail | dfr200764 | E-post, VoIP & IM Diskussion | 4 | 20 august 2008 14:42 |
| Yahoo mail problem | dfr200764 | E-post, VoIP & IM Diskussion | 2 | 8 december 2007 13:15 |
| Thread Tools | |
| |