mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > E-post, VoIP & IM Diskussion

Register

Problem med Windows Mail

Reply

Thread Tools
Old 29 februari 2008, 13:21
Givargruppen

Default Problem med Windows Mail

Ja tack!

Det var Norton ....... om du säger det inte att skanna utgående post då posten bara visslor genom och ut till där. Om du telll det att skanna utgående e-post men ta bort "time out skydd" så att det doeasnt "time out", det fortfarande tycks gå igenom ok.

Tack för all din hjälp.

Ja Jag har Norton 2007. Få lite besvikna med detta ...... 2005 års utgåva var rättvis mindre restriktiva, Vista är illa nog som det är utan haveing NIS 2007 som vissa gamla moster som talar om vad du kan och skränande göra hela tiden!

Du kan berätta I'm höna pecked!
Old 29 februari 2008, 13:26
Moderator-gruppen

IMO Norton är inte värt att ha installerat, och ännu mindre att betala för ...

Det finns gott om fria program som kommer att göra ett mycket bättre jobb och kräver mycket mindre resurser att göra det ...

Jag kan egentligen inte se någon mening med den utgående skanning påslagen ändå ..... såvida du inte skickar virus.

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moderkort:
Asus P5Q Pro
RAM Minne:
OCZ 8GB 800MHz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Enorma
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Mål / PSU:
Antec Three Hundred
Kylning:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 fall fans.
Nätverk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 16 mars 2008, 15:15
Givargruppen

Aja!

Verkar vara tillbaka igen med en hämnd, om jag inaktiverar Norton's utgående e-postskanning eller inte, får jag följande felmeddelande när du skickar e-post via Windows Mail (som är konfigurerat för min Yahoo barnförbjudet):

Servern har oväntat avslutas anslutningen. Möjliga orsaker till detta inkluderar server problem, nätverksproblem eller en lång period av inaktivitet. Angående "Re: 267394 ', Konto:' pop.mail.yahoo.co.uk ', Server:" smtp.mail.yahoo.co.uk', Protokoll: SMTP, Port: 25, Secure (SSL): Nej, Socket Error: 10053, Felnummer: 0x800ccc0f

Finns det några justeringar som kan göras i Windows Mail? En sak som jag också notera att samtidigt som skickade e-post finns kvar i utkorgen det verkar "foul" upp den mottagande av e-post också.
Old 17 Mars 2008, 07:10
Moderator-gruppen

Jag antar att det som händer är att Norton tar evighet att skanna post och Yahoo-servern kan inte brytt sig om att vänta så den stängs anslutningen.

Jag tror inte det finns några justeringar som kan göras i Live Mail.

Men du bör kunna avaktivera Norton Email Scanning ... Du kan försöka tempoarily avaktivera Norton och försöka.

Eller bara avinstallera det helt och sedan installera ett gratis alternativ som är laster bättre än Norton.

Något liknande AVG

Old 17 Mars 2008, 10:47
Givargruppen

Jag har använt AVG på min andra dator. När du inaktiverar NIS 2007 (Naughty Interfererande Softrware!) Jag skulle bara gå tot han kontrollpanelen och avinstallera exe-filen thats där? Ska gå och fråga om kostnaderna för AVG men jag har hört att du kan få den gratis? (brandvägg / antivirus etc.)
Old 17 Mars 2008, 15:05
Moderator-gruppen

Du måste köra Norton Removal Tool som annars gärna lämnar massor av skräp efter.
http://service1.symantec.com/SUPPORT...nsf&view=docid

AVG finns i en gratis version och det är mycket bra.
Hämta länken http://free.grisoft.com/doc/special-offer-aff/us/frt/0

Du kommer också vill ha en brandvägg som AVG inte omfattar en vilja Norton gjorde.
Några bra gratis brandväggar är:Jag föreslår att du använder ZoneAlarm

En handledning för att förstå och använda brandväggar kan hittas här.

Old 17 Mars 2008, 15:36
Givargruppen

Visserligen I didnt läsa vår post i tid! Utgår Norton från kontrollpanelen ...... good bye och farväl! Måste jag fortfarande måste använda Norton avlägsnande programmet? Jag installerade AVG och commodo Firewall Pro ......... och Windows Mail fortfarande blockerar utgående e-post! Men det gör det så småningom sända ut e-post om du stänger sedan återuppta WM. Kan det vara bara anslutningen till server eller en bugg i mjukvaran? Erkänn det bara har börjat göra det så undrar om någon av Microsofts många härliga windows uppdateringar är lite för säkerhet vid medvetande?
Old 17 Mars 2008, 15:48
Moderator-gruppen

Du bör fortfarande köra Norton Removal Tool. Norton är ökända för att lämna bakom kör tjänster.

Se även här. http://support.microsoft.com/kb/813514

Old 18 mars 2008, 14:42
Givargruppen

Jag har delvis löst problemet genom att bara ändra den förvalda e-postkonto i Windows mail. Det var Yahoo som var efault e-postkonto och e-post var blockeras när du skickade det. Som jag har konfigurerat min googlemail konto har jag nu att som standard e-postadress! Jag vet att det innebär att använda en annan e-postadress men hey minst jag kan skicka e-post med hjälp av WM.
Old 18 mars 2008, 14:49
Givargruppen

Detta gör också intressant läsning

http://www.postcastserver.com/help/P..._Blocking.aspx

men min ISP Tiscali och de är inte anges!
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Hjälp Med Windows Mail Defaults ptfitzy E-post, VoIP & IM Diskussion 6 12 august 2009 08:51
Små, men väldigt irriterande E.mail problem bizziowen E-post, VoIP & IM Diskussion 6 7 februari 2009 09:14
Windows Mail kan inte läsa en e - windows3001 E-post, VoIP & IM Diskussion 4 18 oktober 2008 16:33
Windows Mail dfr200764 E-post, VoIP & IM Diskussion 4 20 august 2008 14:42
Yahoo mail problem dfr200764 E-post, VoIP & IM Diskussion 2 8 december 2007 13:15
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.