Sleip VOIP system som bruker vanlige telefoner - Billige samtaler everywere Mange liker tanken på billige telefonsamtaler ruter over Internett, og Skype og andre lignende tjenester har fått i popularitet, men de er fortsatt ikke veldig mye i de fleste husholdninger.
Det er mange grunner til dette, men hovedsakelig at du har normalt å være på datamaskinen, eller PC-en slås på, eller det er for komplisert eller upraktisk for alle andre å bruke.
Før jeg kommer for langt, jeg anslå om du for øyeblikket bruker mer enn £ 20 på en BT fakturerer hver måned, og alle kostnadene vil bli betalt av i 3 måneder, og du kan nyte besparelser!
Hvis du er med BT, så mesteparten av den internasjonale samtaler er dyrt. Selv om du registrerer deg til en av sine pakker du betaler fortsatt mye, selv om du ikke bruke alle samtaler.
Også vår linje kvalitet med BT er mindre enn ideelt, på grunn av noen dodgey telefonlinjer fra exchange, og stort sett av elektrisitet pylons som kjører i nærheten av oss, og den mest irriterende av alt, en konstant tick på telefonlinjen grunn våre elektrisk gjerde.
Tredje, med normale telefonlinjer kan du bare ta en samtale om gangen. Med VOIP, kan du ha to samtidig, eller en som kommer inn og går ut. Du kan selv har mange flere enn to.
VOIP lovet å fikse alt dette, riduclously billig å ringe gratis over hele verden, krystallklar kvalitet og flere innkommende og outboudn samtaler.
Mitt mål da jeg konverterte vårt Home / Office til VOIP var: - Det må være idiot bevis. Av dette mener jeg ikke kan se annerledes ut til noen som bruker telefonen. Det samme mobiltelefoner alle bruker i øyeblikket må forbli.
- Våre innkommende nummer må forbli. Ingen som kommer til å godta en endring av nummeret.
- The BT answerphone tjenesten må være, og vurderer de i utgangspunktet tilby det gratis med normal linje rental, Theres ingen grunn til ikke å bruke det.
- Det må være en failover til normal BT linje, så hvis strømmen går, eller internett dør, vi kan fortsatt ringe.
Med dette i bakhodet, jeg begynte forsker VOIP maskinvare. Etter mye lesing, mange spørsmål, mange fiddling om, og til slutt lykkes, ble jeg oppmerksom på en webside, som jeg skal koble til litt senere, noe som forklarer everythign godt. Jeg skulle ønske jeg fant denne siden før jeg begynte fiddling med ting på ordentlig!
Uansett, slik det fungerer nå er:
Jeg har normal linje rental fra BT, som er kr 10,50 per måned. Vi hadde en annen linje, igjen fra £ 10,50, som tidligere ble brukt for Office line, men dette er ikke lenger nødvendig, takket være VOIP brukes exclusivel på kontoret. Mer om dette senere.
Knyttet til hjemmet BT linjen er en Linksys SPA3102, som er i utgangspunktet en mini telefonen utveksling. Du kobler den til telefonlinjen, og også i din bredbåndsruter, og en vanlig telefon i det også.
Når noen ringer vanlig BT telefonlinje, ringer telefonen, jeg kan plukke den opp på vanlig måte, hvis den ikke får svar, BT answerphone plukker den opp og registrerer meldingen.
Når jeg foreta en utgående samtale, jeg har to alternativer. - Bare skrive inn et nummer på vanlig måte som du ville med en vanlig telefonlinje, ruter anropet over Internett, over den mest kostnadseffektive tjenesteleverandøren for den typen samtale (europeisk, internasjonalt, mobil osv.). Innringer og mottaker ikke vet annet, unntatt det koster ikke noe å ringe.
- Hvis jeg skriver inn # 9 før nummer, så det blir sendt over normal BT telefonlinjen. Så vi bare bruke dette når vi må, så koster det vanlig samtale kostnader fra BT.
- Hvis jeg ring 999, 1471, 1571 osv. samtalen automatisk blir sendt over BT telefonlinje, fordi BT spesifikke koder må gå direkte til BT, og ringer 999 over telefonlinjen betyr akuttjenestene kan finne deg fra ditt telefonnummer .
- Hvis internett dør, vil alle samtalene går til normal BT telefonlinjen.
- Hvis kraften dør, samtalene alle få sendt til BT telefonlinjen.
Totalt, alle i huset er veldig fornøyd, og vi har redusert vår telefon-og strømregningen betraktelig. Jeg nå i utgangspunktet har gratis telefonsamtaler hvor som helst i verden for et ubegrenset tid.
Så liker du tanken på gratis telefonsamtaler, bruker alle eksisterende telefoner?
I så fall må du gå til denne personer site: http://www.aoakley.com/articles/2008-01-08.php
Andrew Oakley, som skrev denne siden, har gjort en fantastisk jobb med å beskrive alle trinnene nødvendig, i stor detalj. Jeg kunne ikke selv håper å kunne skrive det noe bedre selv.
Hvis noen har noen spørsmål om dette kan du spørre i denne tråden, eller starte en ny. Jeg vil prøve å hjelpe så godt jeg kan.
Hvis ikke, gå til Voxilla fora, så det er der den virkelige VOIP eksperter henge ut.
Jeg har tatt under en kopi av opplæringen, men det kan gjøre for lettere å lese hvis du går til sitt område. Sitat:
Har du en BT-linjen? Vil gjøre billige samtaler over Internett, men ønsker ikke å kjøpe separate telefoner, ikke vil bruke en hodetelefon, og ønsker ikke å gå ut av PC slått på? Vil du bruke den vanlige husholdning telefoner til å foreta VOIP samtaler mens fortsatt motta innkommende anrop på vanlig BT nummer?
Dette er en ganske omfattende HOWTO for Linksys SPA3102 og British Telecom linje i en nasjonal situasjon. Det har også konfigurasjonsdokumentasjonen details for WebCallDirect.com, men vil arbeide med noen VOIP SIP-leverandøren.
Hvis du bruker mer enn 20 pund i måneden på BT regningen, så jeg forventer at dette oppsettet til å betale tilbake de £ 45 kostnaden for SPA3102 på mindre enn 3 måneder. Forutsetninger
Du har en Linksys SPA3102 VOIP router / analog telefon adapter. Mange av disse tipsene gjelder også for SPA3000.
Du har en BT telefonlinje (British Telecom faste) med master socket.
Du har utvidelsen ledninger for telefoner som avsluttes med en BT-plugin tiden koblet til BT master veggen, eller du bare har ett håndsett (eller DECT trådløs basestasjon) og den har en BT plugg som foreløpig koblet til BT master stikkontakt.
Du har en fasttelefon nummer begynner 01 eller 02 (f.eks 020 London, 01242 Cheltenham etc.)
Du vil fortsatt motta innkommende anrop på BT faste nummer.
Du ønsker å gjøre alle utgående belastet samtaler ved hjelp VOIP (eg. lokale tall, 01 og 02 nasjonale tall, 0845 lokale tall, 07 mobilnumre, 00 internasjonale numre etc.)
Du ønsker å fortsette å gjøre alle ringe gratis hjelp BT (eg. 100 Operatør, 151 Feil, 999 Uttrykningskjøretøy, 0800 Freephone)
Du har en Cat5/RJ45 kablet nettverk med bredbånd i huset ditt. Minst du har en eksisterende, arbeide, separate bredbåndsruter med reservedeler RJ45 LAN socket.
Du har en datamaskin (MS-Windows, Mac, Linux, uansett) med en nettleser (Internet Explorer, Safari, Firefox, uansett) koblet til LAN.
Du vet hvordan du skal endre IP-adressen og nettverksmaskeverdiene av datamaskinen.
Du vet hva delnettet, netmask, gateway og domenenavnet servere på LAN er, og du vet om et ledig statisk IP-adresse som du kan tilordne til SPA3102.
Du har en kone, kjæreste, teenage daughter eller lignende som 1) går opp enorme telefonen regninger 2) insisterer på å bruke vanlig BT telefoner. Vårt mål er å vesentlig redusere telefonen bill. mens kone / kjæreste / teenage daughter fortsatt nesten oblivious til det faktum vi routing utgående samtaler over Internett. Kort sagt, spare penger og minimere mas. På dette punktet vil jeg gjerne minne alle lesere at jeg elsker min kone Melissa veldig, veldig mye. Du vil også trenge
En mobiltelefon, så du kan ringe deg å teste ting.
Et kredittkort eller debetkort, som kan brukes til å kjøpe noen innledende kreditt på en VOIP-konto, for å gjøre phonecalls.
En lang nettverkskabel (rett gjennom) slik at du kan plugge i SPA3102 i både nettverket og BT master veggen samtidig.
Enten en nettverksbryteren (din bredbåndsruter kan også være en bryter) eller en lengde på delefilter kabel, slik at du kan koble til SPA3102 bruker datamaskinen.
Enten et kjent-good RJ11 plugg til BT plugge kabelen (f.eks fra et gammelt modem) eller en RJ11 socket til BT plug adapter, f.eks. Maplins koden AR34M. Du kan bruke RJ11-BT adapter for å konvertere RJ11-kabelen som fulgte med SPA3102. Merk at RJ11 er en annen størrelse fra RJ45. Hvis du bruker et gammelt modem bly, være oppmerksom på at noen er 2-ledninger rett gjennom (kan fungere), noen 4-ledninger rett gjennom (vil fungere) og 2-kabler krysset over (sjeldne, men vil ikke fungere).
En RJ11 plugg til BT master socket adapter med ring kondensatoren, f.eks. Maplins koden VD36P. Merk at dette ikke er en "sekundær adapter" (som ikke har kondensatoren, så du vil ikke høre at telefonen ringer), og det er heller ikke en RJ45 BT master (RJ11 ikke RJ45). Den kondensatoren er viktig. Det lagrer en liten kostnad som er utgitt i to korte serieopptak å lage en ring-ring lyd. Opprinnelig denne burst var nok til å forårsake en elektrisk motor, eller en lever festet til en electromagnet, å finne en bjelle. UK BT telefonlinjer har vært med dette systemet, og BT kompatible telefoner vil ikke ringe hvis de ikke får denne burst of charge-selv om deres ring er elektronisk i stedet for en motorisert bell! Ditt BT master stikkontakt inneholder en kondensatoren, men effekten av dette er tapt når du går gjennom SPA3102, fordi telefoner ikke lenger er koblet direkte til master stikkontakt på veggen, det SPA3102 er en liten telefon Exchange i seg selv ! Så må du legge til en kondensatoren mellom SPA3102 og BT telefoner for dem å ringe. Uten kondensatoren, kan du fortsatt ringe og motta samtaler, men telefoner vil aldri ringen.
Merk forskjellen mellom "BT master veggen" (stedet der phoneline kommer inn til huset ditt) og "BT master socket adapter" (en kort ledning med en RJ11 plugg på den ene enden og en BT kontakten med kondensatoren i det i den andre). Ledningsnett Opp Telefon Tilkoblinger
Ikke koble SPA3102 til MAINS ennå. Vi kommer til å gjøre dette litt med det slått av.
Trekk dine telefoner / forlengelse ledninger fra BT master veggen (første BT veggen der telefonlinje første inn i huset).
Koble SPA3102 linje socket til BT master veggen, enten ved hjelp av et kjent-good RJ11-BT-kabel (for eksempel et gammelt modem kabel) eller via den medfølgende RJ11-RJ11 kabel pluss en RJ11-BT adapter (eg. Maplins koden AR34M ).
Plug mestertjeneren socket adapter (eg. Maplins koden VD36P) i SPA3102 telefon socket. Du skal nå ha en BT socket henging av SPA3102.
Plugg den BT telefonen (e) i master socket adapter.
Kontroller at SPA3102 er slått av (unplugged fra MAINS). Når denne er skrudd av, SPA3102 forbinder LINE til telefonen socket direkte, og vi kommer til å teste denne sammenheng.
Løft telefonen håndsett. Du burde høre en summetone. Prøv å ringe et telefonnummer, for eksempel mobil eller 0800 144 144 (BT chargecard automatisert tjeneste). Hvis dette ikke fungerer, vil kabling er galt.
Bruk en mobiltelefon til å ringe den vanlige hjem faste nummer. Din faste telefonen skal ringe på vanlig måte. Hvis dette ikke fungerer, mest sannsynlig er det at du bruker en sekundær adapter (ingen ring kondensatoren) i stedet for en master adapter (med ring kondensatoren). Hvis du er desperat, kan du bruke en reservedeler ADSL-filter for å konvertere en sekundær adapter til en master-adapter.
Plukk opp det ringer telefonen og snakke til deg selv. Hvis dette ikke fungerer, vil kabling er galt. Grunnet echo cancellation på moderne BT utveksling, må du trykke på mottaker eller gjøre noe tung pusting (ooh-er) for å høre deg selv. Ikke gå videre før du er sikker på at telefonen din kablene er riktig.
De neste avsnittene snakk om konfigurering av SPA3102 innstillinger. Inntil dette er helt avsluttet, noe som kan ta om lag en halv time, vil du ikke kunne ringe eller motta samtaler gjennom SPA3102 på den måten du normalt forvente. Derfor:
Hvis du har en kone, teenage daughter, housemates eller noen andre trolig vil foreta eller motta faste phonecalls for neste halvtimen eller så må du koble SPA3102 fra master socket, utvidelser og telefoner. Plugg den vanlige telefoner tilbake i BT master veggen som om du ikke har en SPA3102. Kontroller at du kan ringe inn og få en summetone som normalt. Sett SPA3102's Web Server for å høre på WAN Side
Linksys anta at du skal bruke den SPA3102 som både VOIP router og et nettverk ruteren. Jeg skal anta at dette ikke er tilfelle for de innenlandske situasjonen. Jeg skal anta at du allerede har en eksisterende, arbeide, separate bredbåndsruter du ønsker å fortsette å bruke.
Problemet med min nye forutsetningen er at vi må aktivere Internett konfigurasjonsverktøy for Internett (WAN) socket på SPA3102. Som standard dette fungerer bare for Ethernet (LAN) socket. Hvis du ikke bruker en annen eksisterende bredbåndsruter, endre dette er usikkert, og kan gi alle tilgang til VOIP ruter, herunder slik at hackere å ringe på telefonen regningen og lar hackere å få tilgang til datamaskinen nettverket.
Du har kanskje oppdaget at det piper på SPA3102 er farge-kodet og at indikatoren lyser skifte farge mellom rødt, grønt og oransje. Siden som en i tolv hvite menn, jeg farge-blind (rød-grønn farge visjon mangelfull), vil jeg ikke være å henvise til disse fargene.
Koble datamaskinen til SPA 3102 Ethernet-uttak. Du kan gjøre dette enten direkte ved hjelp av en Krysskabelen (enkleste) eller indirekte, gjennom det eksisterende nettverket.
Endre datamaskinens IP-adresse til 192.168.1.2 med netmask av 255.255.255.0. Gatewayen kan bli hva du vil, for eksempel 192.168.1.242 (imaginære).
Koble SPA3102 til MAINS strøm og sjekk at noen lys, noe lys slås på. Ikke spør meg hva farge.
Bruk en nettleser til å 192.168.1.1. Du bør se Linksys Phone Adapter konfigurasjonsside. Hvis ikke, din SPA3102 kan bruke en annen IP-adresse og netmask - se dokumentasjonen i boksen for å finne ut hva.
Klikk Admin login - avansert - Router - WAN-oppsett og endre Tilkoblingstype til Statisk IP. Endre Statisk IP, nettverksmaske, gateway og Primær DNS til de riktige verdiene. For eksempel, på mitt nettverk alle datamaskiner er 192.168.0.something og bredbåndsruter er 192.168.0.255, så jeg bruke 192.168.0.252 som min Statisk IP, 255.255.255.0 som netmask, 192.168.0.255 både gatewayen og primær DNS.
Både Internett (WAN) og Ethernet (LAN) på samme subnett? Eg. begge har 192.168.0.x eller begge har 192.168.1.x IP-adresser? I så fall bruke "LAN Setup"-siden for å endre Ethernet-adresse og subnett til noe annet (f.eks 192.168.100.1 netmask 255.255.255.0).
På WAN Setup side, hvis du kjenner en NTP-server (tidsserver), skriv det i Primær NTP Server boksen. Ellers bruke Stratum 2 UK NTP-server fra denne linken. Dette vil bety at loggfiler og siste samtale detaljer har riktig dato og klokkeslett. Ikke bekymre deg om dette på annen måte.
Under Remote Management, endring: Aktiver WAN Web Server: Ja
Klikk Send Alle endringer og vente i 5 sekunder eller så.
Hvis du har brukt en Krysskabelen, fjerner du det og koble datamaskinen tilbake til LAN igjen. Endre IP-adressen din til hva du LAN vanligvis bruker (f.eks DHCP). Kontroller at du fremdeles kan få tilgang til Internett.
Fjern kabelen fra SPA3102 Ethernet socket.
Koble SPA3102 Internett socket til LAN. Ja, du koble lokalnettet til WAN-kontakten, som jeg forklarte i mitt forutsetninger ovenfor.
Bla til den statiske IP du tilordnet til SPA3102. Du bør se konfigurasjonssiden igjen.
Du bør ikke trenger å bruke Ethernet socket igjen. Sett SPA3102 bruke British Telecom Standards
Ingen tvil om du har lagt merke til på amerikansk TV-program at deres telefoner har en annen ring - én lang ring i stedet for våre britiske to raske ringene. Vel, de dårlige nyhetene er det mange andre forskjeller, som duve av summetonen, og SPA3102, til tross for å bli levert med en britisk støpselet, har standardinnstillingene i USA. Så vi skal tilbringe litt tid reconfiguring det til lyd og fungerer som en britisk telefonlinje.
Husk at summetonen og ringetoner du eventuelt får når alt er ferdig, vil ikke bli generert av din lokale BT telefon utveksling som den er nå. Den SPA3102 vil generere sin egen ringetone, sin egen summetone, sin egen samtale venter tone, alt. Det vil bare koble til BT linje når det er behov for, for eksempel et innkommende anrop. Så for at eksisterende BT telefon telefoner til å fungere, og enda viktigere, din kone ikke å klage om telefonen gjør ulike ting, må vi kontrollere at den fungerer like mye som en BT linjen som mulig.
Mange, men ikke alle, av disse ble tatt fra utmerket dokumentet "Sipura UK Regionale innstillinger" av Paul Hayes av ProVu.com . Andre innstillinger ble tatt fra Voxilla.com fora. Takk alle.
Bla til den statiske IP du tilordnet til SPA3102.
Klikk Admin login - Avansert - Voice - Regional og gjør følgende endringer: summetonen: 350 @ -19,440 @ -22, 10 (* / 0 / 1 +2)
Ring tilbake: 400 @ -20,450 @ -20; * (.4/.2/1 +2, .4/2/1 +2)
Opptattsignal: 400 @ -20, 10 (.375/.375/1)
Omordne tone: 400 @ -20, 10 (* / 0 / 1)
SIT 1 tone: 950 @ -16,1400 @ -16,1800 @ -16; 20 (.330/0/1, .330/0/2, .330/0/3, 0/1/0)
MWI summetonen: 350 @ -19,440 @ -22; 10 (.75/.75/1 +2)
CWT1 Cadence: 30 (.1 / 2)
CWT2 Cadence: 30 (.25/.25, .25/.25, .25 / 5)
CWT frekvens: 400 @ -10
Ring 1 Cadence: 60 (.4/.2, .4 / 2)
Ring 2 Cadence: 60 (1 / 2)
Ring 3 Cadence: 60 (.25/.25, .25/.25, .25/1.75)
Ring 4 Cadence: 60 (.4/.8)
Ring 5 Cadence: 60 (2 / 4)
Tidssone: GMT
FXS Port Impedans: 370 620 | | 310nF
Ringer ID Metode: ETSI FSK Med PR (UK)
Sommertid Regel: start = 3/1/7/2: 0:0; slutten = 10/1/7/2: 0:0; lagre = 1:0:0
Disse innstillingene gjør summetone, ringetone og andre toner høres ut som BT.
Flytt til PSTN siden og under PSTN-å-VoIP-oppsett, endre: PSTN VoIP-Enable - Nei
Dette betyr at SPA3102 bør aldri svarer telefonen automatisk, slik at den eksisterende husholdning telefoner og telefonsvareren skal svare på anrop. Hvis du har tenkt å bruke SPA3102 å gjøre mer avanserte ting som telefonsvarer eller ring omadressering, vil du sannsynligvis vil få dette Ja, men det er utenfor omfanget av dette dokumentet.
Fortsatt på PSTN side under FXO Tidtaker Verdier delen foreta følgende endringer: PSTN Svar Forsinkelse - 60
Dette betyr at SPA3102 bør bare svare telefonen automatisk etter 60 sekunder, slik at beboere eller eksisterende husholdning telefonsvarer full minutt til å plukke opp telefonen. Hvis du har tenkt å bruke SPA3102 å gjøre mer avanserte ting som telefonsvarer eller ring omadressering, vil du sannsynligvis ha et kortere verdi, men som er utenfor omfanget av dette dokumentet.
Fortsatt på PSTN side under PSTN Disconnect Gjenkjenningsmerknad delen foreta følgende endringer: Gjenkjenne CPC: ja
Gjenkjenne Polaritet Tilbakeføring: ingen
Gjenkjenne PSTN Long Silence: ja
PSTN Long Silence Varighet: 30
PSTN Silence Threshold - Very High
Laveste CPC Varighet: 0.09
Gjenkjenne Koble Tone: ja
Koble Tone - 400 @ -30, 20 (* / 0 / 1)
Disse endringene skal sikre at samtaler ikke kommer tilfeldigvis droppet på grunn av SPA3102 feil merkelige lyder eller stille volumet for en frakobling.
Fortsatt på PSTN siden under internasjonal kontroll, gjør følgende endringer: FXO port Impedans: 370 620 | | 310nF
OnHook Speed: 3ms (ETSI)
Gjeldende Begrense Enable: ja
Ring Validering Tid: 256ms
Ring indikasjon Forsinkelse: 512ms
Ring Tidsavbrudd: 640ms
Disse innstillingene er flere ting som kan gjøre din linje BT kompatibel, inkludert en forsinkelse for å lese CallerID på innkommende samtaler.
Bytt til linje 1 side, og under VoIP Fallback Slik PSTN sjekk: Auto PSTN Fallback: Ja
Dette betyr at dersom Internett-tilkoblingen mislykkes, vil den ringe via BT.
Fortsatt på linje 1, under Dial Plan: Dial Plan: (x. <: @ gw0>)
Nødnummer: 999
Vi er nå klar til å teste systemet på nytt. Den SPA3102 skal nå rute all innkommende og utgående anrop via BT linje selv når den slås på. Hvis du har koblet fra den SPA3102 fra phoneline og telefoner, setter den tilbake i.
Løft telefonen håndsett. Du burde høre en summetone. Prøv å ringe et telefonnummer, for eksempel mobil eller 0800 144 144 (BT chargecard automatisert tjeneste). Hvis dette ikke fungerer, vil kabling er galt.
Bruk en mobiltelefon til å ringe den vanlige hjem faste nummer. Din faste telefonen skal ringe på vanlig måte.
Plukk opp det ringer telefonen og snakke til deg selv. Grunnet echo cancellation på moderne BT utveksling, må du trykke på mottaker eller gjøre noe tung pusting (ooh-er) for å høre deg selv. Hvis dette ikke fungerer, kan du prøve å trekke ut strøm til SPA3102. Hvis det fungerer når SPA3102 er av, er problemet med konfigurasjonen. Hvis det fungerer ikke når SPA3102 er av, er problemet med kabling.
Når alt fungerer, er vi nå klar til å starte rutingen samtaler over Internett. Rørt en VoIP SIP Provider
SIP (Session Initiation Protocol) er en åpen standard for VOIP. Dette betyr at mange bedrifter kan alle bruke samme protokoll. Dette er også protokollen at SPA3102 bruker. Skype, til i skrivende stund (januar 2008) ikke bruker SIP, og du vil ikke kunne bruke Skype med SPA3102.
Det er mange SIP VOIP-leverandører å velge mellom. De fleste av dem vil ha priser langt billigere enn BT. Google etter "VoIP SIP-samtaler" og velg et som har de laveste prisene for destinasjoner eller typer anrop du foretar oftest. For eksempel, min kone gjør mye av 01 og 02 samtaler, men jeg noen ganger ringe min søster i Holland.
Husk at BT nasjonale og lokale faste samtaler er ganske billig, selv på de billigste tarrif. Mange VOIP firmaene tilbyr sammen, inkluderende eller gratis faste minutter for en periode hvis du bruker et bestemt beløp, så velg en av dem.
Noen eksempler du kan komme i gang: WebCallDirect.com (samme selskap som Voip-Billige og SipDiscount) SipGate.co.uk MyWebCalls.com Babble.net MyVoipProvider.com - Lister mange tilbydere Jeg foreslår at du legger om fem eller ti pounds inn på kontoen i utgangspunktet. Enkelte leverandører kan ta dette i euro eller amerikanske dollar. I øyeblikket bruker WebCallDirect, så jeg skal bruke dette i min konfigurasjon eksempler.
Når du har en konto hos en VoIP SIP-leverandør, må du kjenner SIP konfigurasjon detaljer. Disse kan vanligvis finner på vanlige spørsmål eller teknisk support sider. WebCallDirect's SIP konfigurasjon detaljer her.
Enkelte leverandører kan du bruke dine egne telefonnummer, samt og i stedet for brukernavnet ditt, for å logge inn, slik at innringer-ID som skal vises for personer du ringer. Dette er nødvendig for at navnet skal vises som den som ringer når du ringer vennen din mobiltelefon, for eksempel. Hvis du ikke gjør dette, kan innringer-ID vil trolig bli holdt tilbake, og folk du ringen vil ikke vite at det er du som ringer.
Du må kanskje gjøre noen spesiell type registrering med VOIP-leverandøren for å bekrefte at du virkelig gjøre egne at telefonnummeret. For eksempel WebCallDirect at du må laste ned og kjøre sine MS-Windows-program og bruke kontoinnstillingene alternativer å bekrefte telefonnummeret ditt med en test samtale. Når du har gjort dette, trenger du ikke å bruke det nedlastede programmet igjen - det er bra så langt som jeg er opptatt, så jeg bruker Linux mesteparten av tiden.
Mange VOIP SIP tilbydere som gi spesifikke instruksjoner for SPA3102 eller SPA3000 anta at du ønsker å rute all utgående samtaler via dem. Dette er ikke tilfellet for oss, som vi ønsker å rute 100, 151, 999 og 0800 anrop via BT fortsatt. Dessuten kan vi, på et senere tidspunkt, vil ruten forskjellige samtaler via flere VOIP SIP-leverandøren (en kan bli billigere for UK anrop, en annen billigere for utenlandsanrop). Derfor overse instruksjonene som forteller deg om å fylle ut Proxy og registrering del, da dette vil rute alle samtaler via den leverandøren som standard!
Gå til SPA3102 konfigurasjonsside og velger Admin login - Avansert - Voice - Linje 1.
La Proxy og registrering delen blank selv om VOIP SIP-leverandøren anbefaler at du fyller det på.
Sett VOIP SIP-leverandøren i henhold Gateway kontoer - Gateway 1. For eksempel min detaljer: Gateway 1: +441242000000@ sip.Webcalldirect.com
GW1 NAT kartverk Enable: ingen
GW1 Godkjennings ID: myusername
GW1 Passord: mypassword
... hvor jeg bytte +441242000000 med meg hjem telefonnummer som jeg har registrert meg for innringer-ID, myusername er min og mypassword er overraskelse passordet mitt.
Hvis du ikke, eller kan ikke registrere ditt hjem nummer med VOIP-leverandøren for utgående innringer-ID, og erstatt +441242000000 med UserId (eg. myusername). Ja, dette betyr at det blir angitt to ganger - én gang i Gateway 1 feltet, og igjen i GW1 Godkjennings ID-feltet.
Under Dial Plan, endre dette til: Dial Plan: (x. <: @ gw1>)
Merk at du har endret fra gw0 (Gateway Zero) til gw1 (Gateway One). Gateway Zero er BT linje, også kjent som PSTN eller potter. Gateway One er VOIP SIP-leverandøren. Tid for en annen test!
Fra BT håndsett, slå av mobiltelefonen du bruker full internasjonal standard. For eksempel, hvis min UK mobilnummer er 07711 456789, så ville jeg ringe 0044 7711 456789. Etter en stund, bør det ringe. Snakk til deg selv, trykk på mottaker eller gjøre noe tungt å puste for å bekrefte at det fungerer. Ikke bekymre deg, vi skal legge i noen regler, slik at du ikke behøver å slå full internasjonale nummeret senere.
Nå prøver numre operatør på 100. Dette skulle mislykkes og dermed bevise at samtalene går via Internett fordi det ikke er operatør på VOIP system. Ikke bekymre deg, vi skal legge i noen regler, slik at operatøren og lokale samtaler fungere som normalt, senere. Ikke gå videre til tester som forventet (ie. du kan ringe til mobilen din ved hjelp av internasjonale tall, men du kan ikke ringe operatøren). Konfigurere en ekstern Plan
The dial plan avgjør hvilke utgående anrop rute over hvilke nettverk - normal BT linje eller internett. Jeg skal gi deg en samtale plan som ruter operatør, forkastninger, beredskap og Freephone tall over BT linje, ruter lokalt, nasjonalt, mobil og internasjonale samtaler over Internett, og forbud katalog forespørsler og premium rate tall.
Gå til SPA3102 konfigurasjonsside og velger Admin login - Avansert - Voice - Linje 1.
Under Dial Plan, endre dette til: Dial Plan: (100 <: @ gw0> | 999 <: @ gw0> | 112 <: @ gw0> | 151 <: @ gw0> | 1471 <: @ gw0> | 0 [58 ] 0x. <: @ gw0> | 00x. <: @ gw1> | <0:0044> [12] x. <: @ gw1> | <0:0044> [67] x. <: @ gw1> | 084x . <: @ gw1> | <087:004487> x. <: @ gw1> | <: 00441242> [2-8] x. <: @ gw1> | 118! | 09!)
(alle på en linje)
Du må justere dette dial plan for lokale tall. Endre litt på slutten, som sier 00441242, for å matche din lokale hjemme retningsnummer. Jeg bor i Cheltenham området, så min lokale koden er 01.242 og den internasjonale versjonen er 00.441.242. Hvis du bor i Birmingham, lokale koden er 0121 og du vil endre den til 0.044.121. Hvis du bor i London, den lokale koden er 020 og du vil endre den til 004.420. Pass på at du ikke endrer chevrons eller kolon rundt det.
Her er en alternativ plan hvis du bare vil ruten mobil, internasjonale tall og ikke-geografisk over Internett, og fortsatt har lokale og nasjonale faste numre rutet over BT. Utgangspunktet den eneste forskjellen er at vi bruker gw0 istedenfor gw1 for 01, 02 osv. tall. Dial Plan: (100 <: @ gw0> | 999 <: @ gw0> | 112 <: @ gw0> | 151 <: @ gw0> | 1471 <: @ gw0> | 0 [58] 0x. <: @ Gw0> | 00x. <: @ gw1> | <0:0044> [12] x. <: @ gw0> | <0:0044> [67] x. <: @ gw1> | 084x. <: @ gw1> | < 087:004487> x. <: @ gw1> | <: 00441242> [2-8] x. <: @ gw1> | 118! | 09!)
(alle på en linje)
Du kan lese mer om tilpasse din egen samtale plan, for eksempel for å rute ulike tall via forskjellige leverandører, ved å se i "SPA ATA Administratorhåndbok" som kan fås fra Linksys nettside, eller direkte fra denne Linksys FAQ side. De ligner på, men ikke det samme som, vanlige POSIX-uttrykk. Det er også mye diskusjon om Voxilla.com fora.
Gjør masse korte, inexpensive test samtaler og se på web-baserte VOIP konto som de går over Internett. Hvis du har BT papirløse fakturering, kan du også sjekke BT.com at du ikke belastes for samtaler på BT.
Nei, egentlig kontrollere at samtalene blir rutet riktig før du gjør mye lengre utenlandsanrop! Det tar bare en skrivefeil til å endre gw1 til gw0 og samtalene vil kjøre opp en kostbar BT bill. Hvis du gjør ikke allerede har Samtale Venter med BT, og en måte å kontrollere samtale ruting er: Ring et nummer som skal ruten over Internett. La denne samtalen går. Deretter, på samme tid, bruk mobilen for å ringe fasttelefon nummer. Dersom det er engasjert (travel), så du har gjort noe galt - det er ringer via BT! Hvis det ringer, er det å jobbe - og på den vanlige telefoner vil du høre en rolig Samtale Venter "pip i bakgrunnen. Yup, det SPA3102 genererer sine egne Samtale Venter system! Og til slutt
Hvis du tidligere har hatt et inkluderende-samtaler pakken med BT, så når du har tillit til at innkommende og utgående anrop fungerer som forventet, ikke glem å redusere BT pakken. Vanligvis betyr dette "BT Sammen Alternativ 1".
Den SPA3102's Samtale Venter kan ikke være helt skrudd av. Den SPA3102 ikke kan generere et opptattsignal for innkommende anrop på BT linje, dersom du allerede er på et VOIP ringe over Internett, fordi opptatt toner blir generert ved BT utveksling. I stedet når du er på en VoIP-anrop, og en annen samtale kommer inn på BT linje, vil du høre rolig piper i bakgrunnen. Du kan enten ignorere dem, eller du kan legge ut av røret, og det vil ringe med den nye innkommende anrop. Hvis du har en R (Recall) knappen på telefonen din, kan du bruke denne i stedet for å bytte mellom de to samtalene mens du holder begge går!
Merk at begge mine kaller planene fortsatt tillate 1471 til ruten over BT, for å høre hvor mange av de siste innringer. Hvis du deretter trykker på 3 for å gå tilbake samtalen, vil dette også rute via BT, og du blir belastet på BT priser stedet for VOIP priser. Hvis du allerede har telefoner med innringer-ID logging, trenger du ikke virkelig trenger 1471, slik at du kan forhindre 1471 blir kalt ved å fjerne 1471: <: @ gw0> | bit fra numre plan. Å utføre et anrop Return bruker VOIP (som et alternativ til 1471-3), fra dialtone dial * 69. Dette vil ringe siste innkommende innringer-ID.
Du kan ikke trykker på 5 til bruk BT Ringback, for når du får en engasjert (opptatt) tone og vil starte en samtale så snart den blir tilgjengelig. Stedet, da får du en engasjert tone, sette telefonen ned i et par sekunder, deretter fra dialtone dial * 07 for automatisk ringe tilbake. Den SPA3102 vil deretter prøve å ringe nummeret hvert 30. sekund, og vil ringe når den er tilgjengelig. Det vil gi opp etter 30 minutter.
Hvis Internett-forbindelsen din dør, men strømmen er fortsatt anrop vil rute via BT. Hvis Internett-tilkoblingen er ikke så pålitelig, og du er bekymret følgelig vite kjører en stor BT regningen, på linje 1, under VoIP Fallback å PSTN, endring: Auto PSTN Fallback: Nei
BT korte koder som for eksempel * 55 * for en alarm som ringer, vil ikke virke, fordi de Clash med eksisterende SPA3102 spesielle koder. Jeg vet ikke hvordan du får BT kort for å fungere. Hvis du finner ut, kan du send meg andrew@aoakley.com . Den SPA3102 kan mye, mye mer enn vi har konfigurert her. Du kan bruke det for å komme billig utenlandsanrop fra din mobil, ved å konfigurere den til å anerkjenne mobilen din ringer ID og besvare disse samtalene med internasjonal summetone. Du kan bruke den til grensesnitt til en stjerne programvare telefon Exchange og lage din egen telefonsvarer helvete. Du kan bruke det til å lagre dine telefonnumre og få tilgang til dem med kortere sekvensen. Pluss mye, mye mer - les manualen og fora for å få flere ideer. |
__________________ serverguy
Min System: Eclipse Prosessor (er): Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz | Hovedkort: Asus P5Q Pro | RAM-minne: OCZ 8GB 800Mhz | Graphics Card (s): Saphire Radeon 4850 | Lydkort: Onboard | Harddisk (er): Store | Optisk stasjon (er): Sony al cheapo en. | Case / PSU: Antec Three Hundred | Cooling: Arctic Cooler 7 Pro, 3 tilfelle fans. | Nettverk / Internett: Titan ADSL | Skjerm (er): Dual 19 "LCD | Operating System (s): XP SP3 | |