mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > E-post, VoIP & IM Diskussion

Register

SMTP-utvecklare typ fråga

Reply

Thread Tools
Old 3 februari 2008, 07:18
New Member Group

Default SMTP-utvecklare typ fråga

Hej, detta är förmodligen ett skott i mörkret, men Im verkligen kämpar nu och tänkte att det kunde finnas någon här som vet svaret.

Im skapa en server för en grupp UNI projektet, de behöver för att kunna skicka e-post. Så jag skapa en gratis e-postkonto som underlättar SMTP (e-post, gmx etc).

Min kod skapar en socket som ansluts till den angivna servern på port 25. Skickar alla nödvändiga detaljer. Då får jag till ett stadium i transaktionen när jag behöver lämna en AUTH sträng.: --

220 smtp804.mail.ukl.yahoo.com ESMTP

EHLO [192.168.1.8]

250-smtp804.mail.ukl.yahoo.com
250-AUTH LOGIN PLAIN XYMCOOKIE
250-PIPELINING
250 8BITMIME

AUTH PLAIN THE_MD5_STRING

235 ok, gå vidare (# 2.0.0)

resten av transaktionen .................

ok, den del im strugling med är THE_MD5_STRING. Självklart kan jag bara ta det med ett paket Sniffer och använda md5 för varje transaktion (som jag gjorde, och har fått skicka mejl detta sätt under de senaste 3 månaderna), men jag vill att systemet skall bli mer generell. Finns det någon som vet hur detta md5 hash skapas? Det verkar vara statisk, så det måste bygga på fasta variabler (användarnamn + lösenord?)
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Har du problem med SMTP-åtkomst rod Windows-operativsystem 0 9 juni 2009 18:52
Varför kan jag inte ta bort denna udda filtyp stänga av mina USB? Scottuk Windows-operativsystem 3 5 juni 2009 00:46
Min skärm frysning som jag skriver! skillzfields General Hardware Chat 1 27 maj 2009 03:03
Software Developer vs programmerare? momuncoderlife Off Topic Discussion 1 2 november 2007 20:19
Letar du efter en panik-knapp typ programvara yellowbus General Software Chat 2 21 august 2007 07:01
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.