![]() |
|
|||||||
|
![]() |
|
|
Thread Tools |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Epost kommunikation blir en ganska standard del av kommunikationen, och till och med din 80-årig mormor är e-post och instant messaging (IM) hennes vänner och släktingar. Som ett resultat av detta finns det en uppsjö av gratis e-tjänster, men som ger den bästa gratis webbmailtjänster? Med så många e-tjänster, det kan vara lite förvirrande att avgöra vilka som ger de bästa webbmailtjänster.
När du väljer en e-postleverantör, du vill se till att de företag du väljer att hantera din korrespondens är en av de bästa och att de erbjuder funktioner för att göra ditt liv lättare. Naturligtvis var webbmailtjänst erbjuder grundläggande e-post, men de bästa webbmailleverantör erbjuder mer än bara normer. Förmodligen en av de funktioner som de flesta människor ser till att välja de bästa webbmejlkonto är mängden lagringsutrymme erbjuds. Nyligen många populära fria leverantörer har antingen bort lagring restriktioner eller innehålla så mycket lagringsutrymme som du har mer än tillräckligt med utrymme för att ta emot och lagra alla dina viktiga e-postmeddelanden. En av de fantastiska funktioner som nu erbjuds av de bästa webbmail som är förmågan att chatta eller skicka snabbmeddelanden till dina kontakter och vänner direkt från insidan av ditt e-postkonto. Minst två av de mest kända fria webbmailleverantör leverantörer, Yahoo och Gmail, erbjuder denna möjlighet. Med Yahoo kan du även skicka SMS till dina kontakters mobiltelefoner så att de inte ens vara tillgänglig på tjänsten chattfunktionerna gränssnitt. Detta är en mycket praktisk funktion. När du försöker välja ut de bästa gratis webbmailkonto för dina behov kan du också vill ha möjlighet att hämta mail från din favorit webbmejlkonto i din favorit e-postprogram, exempelvis Outlook eller Eudora. För att uppnå detta måste du välja en gratis webbtjänst som erbjuder POP nedladdning. En annan aspekt att beakta när vi letar efter de bästa webbmail (särskilt om du är alltid på språng) är möjligheten att få tillgång till din e-post från din mobila enhet. För människor som gillar att vara bundna till en dator men ändå behöver få sin e-post, detta är ett väsentligt inslag. På senare tid har det skett en explosion av skräppost och virus sprids via e-post, och en annan funktion som alla av de bästa gratis webbmail som inkluderar till ditt konto är förmågan att aggressivt filtrera bort skräppost och skadliga hot. E-post som kategoriseras som spam gå in i en separat mapp och inkommande e-post skannas för potentiellt skadliga virus, trojaner eller maskar. I slutändan, när man väljer den bästa lediga webbmailleverantör måste du bestämma vilka funktioner som är avgörande för vad du behöver för att utföra. Det finns många hjälpsamma recensioner på nätet som hjälper dig att bestämma vilken e-posttjänst som är rätt för dig. Och eftersom de är fria, kan det vara bra att prova några olika tjänster innan du väljer det som fungerar för dig. Mitt System: Hybr! D
|
|
|
|||
|
|||
|
Gmail stöder IMAP och POP.
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Det kan också vara värt att bara ha ett Gmail-konto bara för att filtrera bort skräp eftersom det filtrering är mycket bra. dvs. Forwared alla dina e-post till Gmail-konto för filtrering och sedan har det hela överlämnas tillbaka igen. Kontrollera att du ställt in Gmail-konto som ett undantag för vidarebefordran på eller om du kommer att få en kontinuerlig post loop.
Windows Live Mail har också stöd IMAP om du använder Windows Live Mail kundcenter som är ett riktigt bra program. Du kan ha det på alla dina datorer och de kommer alla att stanna i synk. WLM FTW!
|
|
|||
|
|||
|
Jag vill bara få min e-post skickas direkt till gmail sedan överlämnas till mitt andra konto utan använda en svarsadress "header använder Gmail igen. Jag vill också lämna post på Gmail samt vidarebefordras.
Intressant att Thunderbird kommer att ställa in gmail POP-konton automatiskt men inte IMAP!
|
|||
|
|||
|
Ja, jag mycket hellre IMAP eftersom du kan få e-post var som helst, och inte vara fast med en post behandlingen dator.
|
|||
|
|||
|
När en e-postleverantör, jag älskar Yahoo! Mail och som en e-postklient Mozilla Thunderbird är det bästa.