![]() |
|
| |||
| |||
| Jeg kjøpte denne datamaskinen om lag 2 og et halvt år siden. maskinen er en eMachines T5016. Den kom med en onboard Realtek ALC880 lydkort. Jeg har alltid hatt problemer med mikrofonen volum, uansett hvor jeg configuered systemet var det aldri noen opptak volum. Jeg har sjekket og rechecked alle innstillingene, og eMachines har også hjulpet meg installere den opprinnelige driverne som fulgte med den, men jeg har fortsatt til nesten spise mikrofon for å ha noen opptak volum. Jeg lastet ned High Definition Audio Driver Fil som Realtek oppført på webområdet som den nyeste driveren for ALC 880 (WDM_R180). Jeg klikket på og installert denne filen som den var en kjørbar fil. Jeg prøvde å bruke oppdatere driver alternativ i Enhetsbehandling, men OK aldri ble aktivert når jeg valgte mappen som filen ble i. Driverne synes å ha installert ok, men jeg er currious om en ting. Før installasjonen av denne nyere filen min Realtek Sound Effect Manager Program opplyst at jeg hadde ALC880, Driver Filversjonen 5.10.0.5034. Etter å ha installert den nye driveren det viser at jeg har ALC860 driverfil 5.10.0.5497. Føreren Filversjonen definitivt nyere men hvorfor skulle den ALC endres til ALC860 som til min tenkning er eldre enn ALC880 som jeg hadde? Ikke vite noe om ALC (Lydkodeker) Er ALC860 som den nyere fil installert eldre enn ALC880 som jeg allerede hadde, Og hvis så hva om noe skal jeg gjøre med det. Lyden synes å være ok etter installasjonen av den nye driveren, men jeg vil ikke tro at jeg har installert en eldre komponent enn det jeg allerede hadde. Takk for hjelp som du kan tilby. Randal |
|
| |||
| |||
| Hei der Randal Nice ha deg her på TCF!Det høres ut som lyden og mic arbeider nå. Ikke sant? Og hvis det fungerer på denne måten jeg vil ikke være bekymret om en driver er eldre eller nyere. Det er ikke som sjåføren er fra 90-tallet. Jeg vil bare være glad det fungerer ![]() Elias |
|
| |||
| |||
| Takk for svar. The mic fortsatt har liten eller ingen volum, men alt annet fungerer bra. Realtek gjorde besvare mine spørsmål og uttalt at basert på txt jeg sendte dem som teste programmet generert alt var ok med mitt system. Jeg gjorde varsel i txt at det fremgår at jeg mitt ble ALC880 undersystemet 860. Dette er veldig rart for meg, og jeg vet ikke hvorfor den oppdaterte driveren for min Realtek lydkort ville ha endret lydkodeken i mitt Realtek Sound Effect Manager fra ALC880 å ALC860. Som du erklærte imidlertid om det fungerer, ikke bry deg om det. Takk for svar. Randal |
|
| |||
| |||
| Jeg / vi vil gjerne prøve og hjelpe deg å løse mic problem. Jeg pleier å koble eksternt til datamaskiner som har problemer som dette. Det er lettere for meg å vite hva som skjer og diagnostisere problemet. Så hvis det er bra med deg, kan vi sette den opp. Elias |