mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Multimedia & Codecs

Register

ALC880 vs ALC860

Reply

Thread Tools
Old 31 oktober 2007, 13:45
New Member Group

Jag köpte den här datorn ca 2 och ett halvt år sedan. datorn är en eMachines T5016. Det kom med en onboard Realtek ALC880 ljudkort. Jag har alltid haft problem med Mikrofon volym, oavsett hur jag configuered systemet fanns det aldrig någon inspelning volym. Jag har kontrollerat och kontrolleras igen alla inställningar och eMachines har också hjälpt mig att installera det ursprungliga drivrutinerna som följde med det, men jag har fortfarande nästan äta mikrofon för att få någon registrering av volym.
Jag hämtade High Definition Audio Driver Fil som Realtek noterad på deras webbplats är den senaste drivrutinen för ALC 880 (WDM_R180). Jag bara klickade på och installerat den här filen eftersom det var en exekverbar fil. Jag försökte använda uppdatera drivrutinen alternativet i Enhetshanteraren men OK blev aldrig aktiverat när jag valt den mapp som filen var i.
Drivrutinerna verkar ha installerats ok, men jag är currious om det här en sak. Innan installation av den här nyare fil mitt Realtek Sound Effect Manager Program förklarade att jag hade ALC880, Driver filversionen 5.10.0.5034. När du har installerat den nya drivrutinen det listor som jag har ALC860 föraren fil 5.10.0.5497. Föraren filversionen definitivt nyare men varför skulle ALC ändras till ALC860 som att mitt tänkande är äldre än den ALC880 som jag hade?
Inte veta någonting om ALC (Audio Codec) Är ALC860 som de nyare fil installerade äldre än ALC880 som jag redan hadeOch i så fall vad, om något ska jag göra åt det. Ljudet verkar vara ok efter installationen av den nya drivrutinen, men jag vill inte tro att jag har installerat en äldre del än vad jag redan hade. Tack för all hjälp som ni kan erbjuda.
Randal
Old 12 november 2007, 18:36
Ledamot Gruppen

Hej Randal Trevligt att ha dig här på TCF!

Det låter som din ljud och mikrofon arbetar nu. Eller hur?

Och om det är att arbeta på detta sätt jag vill inte vara oroliga för om en förare är äldre eller nyare. Det är inte som föraren är från 90-talet.

Jag vill bara vara glad att det fungerar

Elia
Old 12 november 2007, 18:48
New Member Group

Tack för svaret. MIC har fortfarande lite att ingen volym, men allt annat fungerar bra. Realtek försökte svara på min undersökning och konstaterade att baseras på txt-fil som jag skickade dem där testet programmet genererat allt var ok med mitt system. Jag gjorde meddelande i txt-fil som man konstaterade att jag mitt system ALC880 delsystemets 860. Detta är mycket märkligt för mig, och jag vet inte varför den uppdaterade drivrutinen för mitt Realtek ljudkort skulle ha förändrat Audio Codec i mitt Realtek Sound Effect Manager från ALC880 till ALC860. Som ni dock om det fungerar, oroa dig inte om det. Tack än en gång för svaret.
Randal
Old 12 november 2007, 18:52
Ledamot Gruppen

Jag vill / Vi vill gärna försöka hjälpa dig att fixa din mic problem.

Jag brukar vilja ansluta fjärråtkomst till datorer som har problem som detta. Det är lättare för mig att veta vad som händer och diagnostisera problemet.
Så om det är okej med er om vi kan ställa upp den.

Elia
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.