![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| När jag klickar på en fil på webben och öppnas i min wmp (version 11) kan jag här men det finns ingen video. Om jag går tillbaka till videofilen och spara mål till mitt skrivbord och öppna filen med VLC spelaren programvara till exempel jag kan se och här videon bra. Sen när jag öppna filen igen i wmp Jag kan se videon helt bra - men jag måste alltid öppna den i en annan programvara första, nära den, och då kan jag öppna den i wmp. Om jag stänga min pc off sedan power-up, gå direkt till webben och försöker öppna en film i wmp jag måste gå igenom hela processen igen för att spara filen, öppna den i en annan spelare (VLC normalt) och sedan har jag kan gå till filen, och det spelar väl fint i WMP. Vad händer? Finns det en inställning i wmp att jag behöver veta om? Jag har försökt att titta runt lite men ingen lycka hittills. Tankar? |
|
| |||
| |||
| Har du en codec pack installerad? http://www.filehippo.com/download_klite_codec_pack/ |
|
| |||
| |||
| Citat:
ACE Mega Codec Pack Dashboard Det är på mitt skrivbord - jag vet inte mycket om det ändå. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| vilket format är dessa VIDS?
| |||
| |||
| Jag vet inte men jag ska kolla nästa gång jag försöker öppna en. Som sagt jag har inga problem med att öppna dem i VLC-spelaren och sedan efter att jag öppna den med den spelaren jag kan sedan öppna filen med wmp. Det är bara när jag klickar på en videofil första gången och det standard öppnas till min wmp jag få en svart skärm med ljud. Så jag spara mål och öppna den med VLC - inga problem. zzzzzzzzweird. Jag kanske bara har att sätta något i wmp men jag vet inte vad. |
|
| |||
| |||
| Kanske försöka uppdatera din grafikdrivrutinerna? Även om det är möjligt försöker man på en annan dator med Windows Media Player 11 och se om det är fint där. Så vi vet mer eller mindre var man skall börja. Sedan när gjorde detta börja? |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
Det är ett codec problem, codecs är programvaran den berättar en mediaspelare hur man spelar olika typer av filer. VLC har alla inbyggd, WMP behöver lägga antingen manuellt eller via ett codec-pack. WMP är vet att ha problem att spela vissa filer trots codec installerad, bara hålla fast vid VLC för dessa filtyper. Mitt System: Hybr! D
|
|
| |||
| |||
| Citat:
Även på nätet har jag för att spara filen (målet) sedan öppna den med VLC inga problem. Bara undrar varför de filer som kommer att spela på wmp EFTER jag spela den på VLC men inte innan? Tankar? Och jag har en gammal st (6 år gamla Dell) med vissa uppgraderingar (xp os) och jag har inga problem med wmp att kunna öppna filer från nätet. Det är bara Fricken (sp?) Nyare, st med fancy grafikkort-n-SLI grejer och om och om det är som har problem med videofiler. I slutet ....... det är inte mycket besvär för att spara rikta till min dator och öppna den i VLC. |
|
| |||
| |||
| Prova att installera K-Lite för att se om det klarnar upp. Jag har sett K-Lite lösa några mycket udda WMP problem i det förflutna. |
|
| |||
| |||
| Ledsen för sent svar. Jag har tagit bort från datorn ett tag. Formatet är MPEG4 Jag sprang ett diagnostiskt verktyg som följde med min codec pack. Jag förstår inte något av det. Kan jag skicka dig (någon) denna information för att se om mening kan göras av det och problemet beläget? |