![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej Alla ... Du kan spara mina christmas ... jag gick för att bränna en cd off i låtar häromdagen som JUL närvarande och det sa min cd drivrutinen inte har installerats korrekt ... 3 dagar tidigare hade jag varit bränning och rippning musik utan problem ... det är en Fujitsu Siemens Amilo laptop ... Jag ringde tillverkarna hjälptelefon och vi gjorde det hela med återhämtning cd som arbetat i CD-enheten så det hasn't brutet ... killen i telefonen sa det kan finnas problem med en viss programvara på min laptop ... jag har tagit bort CD-enheten från min Enhetshanteraren och försökte fixa det så men när jag starta om datorn det kommer upp säger installationen har misslyckats och det här meddelandet visas på skärmen HL-DT-ST DVDRAM GSA-T10N ATA Device misslyckades .... Snälla snälla kan någon ge mig några idéer hur man kan få det att arbeta! |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Flyttade till Multimedia, Drivrutiner och Codecs forum.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Se om detta hjälper:
Gå tillbaka till Enhetshanteraren / IDE ATA / ATAPI-styrenheter utöka urvalet och högerklicka kanalen där enheten är placerad och välj avinstallera. Sedan omstarten och Windows kommer automatiskt reinstal styrenheten och redect & installera enheten (s). Om det är en Windows-fel / korruption, kan spola ut det. Mitt System: Hem Bygg
|
|
| |||
| |||
| hej tack för förslaget, men att icke verk antingen! Den cdrom doesnt installera ordentligt när datorn startas om och bara kommer upp med den misslyckade budskap och kontakta enhetstillverkaren .... jag gjorde det och de ville ta ut mig 60p en minut cos de tycker att en programvara fråga som erkänt återhämtning skiva ! Hjälp Hjälp Hjälp! |
|
| |||
| |||
| Förlåt killar kan jag stöta detta en upp som fortfarande peeing mig och jag har ont om idéer! |
|
| |||
| |||
| Det låter för mig som enheten är felaktig / döende. Kan du SSE enheten i bios? |
|
| |||
| |||
| Jag har fått försäkringar om 2 olika tillfällen att enheten inte är felaktig eftersom den erkänner att reparera skivan på omstarten menyn ......... |
|
| |||
| |||
| Nåja .... meddelandet "HL-DT-ST DVDRAM GSA-T10N ATA Device Failed" antyder något annat. Kan du se enheten i bios? |
|
| |||
| |||
| Hur gör jag det? |
|
| |||
| |||
| Jag är lite förvirrad .... efter # 4 du sa: "Den cdrom doesnt installera ordentligt när datorn startas om och bara kommer upp med den misslyckade budskap och kontakta enhetstillverkaren" men nu ni säger ... "erkänner att reparera skiva" Har enheten visas i min dator? .... som vi behöver för att fastställa om det är installerat eller inte? ..... Om den gör det så dont oroa sig bios i detta skede. Om det inte visas i Den här datorn för att ange BIOS varierar, beroende på youtr PC / laptop, men men det finns ett tangentbord sekvens på starta upp nyckeln till Ange bios (inrätta) kan visas en kort stund när du startar upp ..... om det inte ta en titt här för olika alternativ: http://www.michaelstevenstech.com/bios_manufacturer.htm |