![]() |
|
| |||
| |||
| fick just en ny iPod nano 4G och im vill kopiera mina dvd-skivor till det så jag kan se dem på resande fot. leta efter en fri programvara, som kommer att hjälpa mig att kopiera mina dvd's till min ipod. eller annat sätt att göra det ändå skulle vara bra. |
|
| |||
| |||
| Du kanske inte hittar något gratisprogram för detta, men con kan köra en knäckt version |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Warez etc. är inte tillåtet här, inte plockar upp det på forumet, tack.
| |||
| |||
| sorry I didnot vet att |
|
| |||
| |||
| En DVD-film är mer än 4GB så att den inte passar. Även om du krympa den det blir tight. Inte säker på om det överhuvudtaget är möjligt att göra filmer på grund av uppgifterna storlek. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Japp .... som Dave säger, cant du bara kopiera dem.
Du behöver ett konverteringsprogram som kan koda av DVD och sätta den i rätt upplösning och bildförhållande. Ett program som DVDFab Platinum kan göra det och mycket dessutom, men det är inte gratis. Jag tror att det måste finnas en MPEG-4/H.264 MP4-fil Mitt System: Hem Bygg
|
|
| |||
| |||
| Du kan försöka Sothink DVD Ripper http://www.sothink.com/product/dvd-ripper/ Jag har använt det, jag tror det fria är en 30 dag prov, så det kan vara tillräcklig för ett par DVD.
__________________ HI:) |
|
| |||
| |||
| TMPGEnc Express kommer att göra detta också. Filerna för en nano-skärmen kommer att vara ganska liten, men 4Gb kommer inte hålla många timmars video! När man tänker på det, visar en Cinemascope-film på en iPod är inte riktigt bekväm! Titta på Videora för.
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| lol jag arbetat ute själv tack för replys lång omständlig men men det kommer väl ut för en 783mb video; använda nero att skapa en iso, montera iso som en bild på daemon toolsAnvänd sedan dvd decrypter att ta bort låset på bilden, och sedan använda handbroms att omvandla den sista videon på hur allt du vill ha, plus u kan hålla iso att hålla en back up Incase du förlorar en dvd. ledsen om jag var inte ment att säga att och kommer ut ganska bra på iPod nano, och för information till folket, den helt nya iPod nano 4 gen en, så att en 8GB inte en 4GB som folk har sagt |
|
| |||
| |||
| Ser inget problem med att anpassa media som du har betalat för att arbeta på en annan plattform, om än en juridisk gråzon. Tack för utstationering en lösning. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Nya iPod nano 5th Generation Video till dator och DVD till iPod? | nulyjeyo | Ljud, Högtalare & MP3 Spelare | 1 | 3 november 2009 16:18 |
| IPod Touch | evilfantasy | Ljud, Högtalare & MP3 Spelare | 1 | 27 Oktober 2009 16:32 |
| Jailbreaking min iPod Touch? | Haun | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 6 | 27 februari 2009 15:02 |
| Bit av ett problem med en låt på min iPod | coldalarm | Ljud, Högtalare & MP3 Spelare | 3 | 21 sep 2007 09:48 |
| Ipod-omvandlare | djungel-bhoy | General Software Chat | 18 | 23 august 2007 12:51 |
| Thread Tools | |
| |