![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har haft denna dator för ca 4 år och alltid fungerat bra. Helt nyligen har jag börjat få ett konstigt problem vid uppspelning av DVD. Ljudet är intermittent (2 sekunder ljud - 2 sekunder tystnad etc), plus ingen bild. Detta händer med Windows Media Player eller RealPlayer (som båda används för att fungera bra). CD-skivor spelas upp korrekt på samma enhet. Jag har försökt re-installation av mjukvaran, men detta har inte gjort någonting. Jag tänkte att det måste vara att köra så jag köpte en annan. Men nej, fortfarande samma problem. : ( Jag försökte då visa med hjälp av DVD Shrink och Japp, bilden är synlig. hmmm. Någon som sett detta problme före eller har några idéer? Många tack. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Äkta eller kopiera DVD-skivor.
| |||
| |||
| Tack för frågan. Äkta. Konstigt va? |
|
| |||
| |||
| Goggle "ACE Codec Pack och installera det. Ska sortera det. |
|
| |||
| |||
| Tack för din hjälp. Försökte det, men det inte fixa det |
|
| |||
| |||
| Prova att köra DVD-skivor med hjälp av VLC spelaren, det är en av de bästa mediaspelare och spelar något som kommer att utesluta att det är en codec / mplayer fråga. Underlåta att uppdatera ljud och grafik drivrutiner. |
|
| |||
| |||
| Hej Dave, Tack så mycket, som fungerar Övriga idéer varför Windows MP & RealPlayer fortfarande inte fungerar? Under tiden kommer jag att försöka på nytt installera RP och ge den en chans. |
|
| |||
| |||
| Låter som en codec fråga sparar huvudvärk och bara använda VLC spelaren, 99% av andra människor gör det. |
|
| |||
| |||
| Ett stort tack Dave. Bra råd. Jag kommer definitivt att fortsätta att använda den. |
|
| |||
| |||
| You're welcome! Hur det fungerar är VLC spelaren gjorts att spela allt, dvd, mp3, mp4 osv RealPlayer gjordes för RealMedia filer och Windows M Player för wmp filer, som ett resultat av dessa andra aktörer behöver lägga på mjukvara (codecs) för att göra andra filer och ibland helt enkelt inte spela boll. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Aktivitetsfältet Håller poppar upp under uppspelning | Jack06 | Multimedia & Codecs | 0 | 25 augusti 2009 15:23 |
| Slow Laggy Youtube HD uppspelning på en 3 GHz CPU | anthonyla65 | Multimedia & Codecs | 2 | 18 april 2009 14:55 |
| Funny ljuduppspelning efter Windows installera | engelcain | Ljud, Högtalare & MP3 Spelare | 3 | 11 december 2008 08:20 |
| Dålig Videouppspelning | RB211 | Multimedia & Codecs | 4 | 2 november 2008 07:19 |
| Hur kan man förbättra DVD-uppspelning? | jimmy_fowler | Drives & Removable Media | 4 | 14 juli 2007 02:33 |
| Thread Tools | |
| |