![]() |
|
| |||
| |||
| Föraren upptäcktes en controller error on \ Device \ Harddisk4 \ D. Föraren upptäcktes en controller error on \ Device \ Harddisk1 \ D. Någon som har en aning om vad dessa felmeddelanden menar???? Jag får hundratals av samma vardagliga men det verkar ok för tillfället i alla fall Tack |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det värsta är att den registeransvarige eller hårddisken misslyckas. Anledningen är det inte påverkar dig ännu är att det är ett helvete för många retries tillgängliga innan du känner effekten av döende maskinvara tills den keels över FASTHÅLLANDE sina tarmar och skriker högt.
Om du startar / kör / msinfo32.exe du kanske, om du har tur, har en kanal konflikten. Jag har aldrig sett en själv. Om du har fina nya rena disken kablar (markera rutan ditt moderkort / dator kom in) kan du dra de gamla och se om det går bort. Kan du säga Jag är en född optimist? Om du inte, att byta ut de befintliga kablarna mellan enheterna (lämnar enheter anslutna till sina ursprungliga moderkort tider!) Kommer åtminstone NYTT allt, och om det är en glitchy kabel dina felmeddelanden kommer att gå så bra och du vet. Mitt System: Tim
|
|
| |||
| |||
| Tack Spot Jag har bara en hårddisk ....... en dvd-brännare .... och den vanliga multi-CF Card reader.So efter vad du har sagt det måste vara min hårddisk eller tillhörande kabel (alla splitternya) Jag ska prova confict men inte som en född optimist tror jag det värsta |
|
| |||
| |||
| Det är faktiskt bra - kablar göra införa dåliga anslutningar och om en aldrig visat sig kan det mycket väl vara det. Jag har haft massor av Duff kablar i min tid. Speciellt inte att det har något att göra med ditt problem, men bara för att jag är trött på cheapo hemsk USB-kablar, USB kablar. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det kan också vara en god idé att ta hårda dirive diagnostiska verktyget från din hårddisk maufacturers hemsida och testa enheten.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag föreslår att du uppdaterar ditt moderkort förare gillar philthomas sagt. Jag tvivlar på det finns något fysiskt fel på enheten.
|
| |||
| |||
| Kommer att kontrollera allt ut ........ tack för hjälpen killar. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Fel eller Tillkännagivande Message Hjälp! | gmckinney39 | Windows-operativsystem | 3 | 12 maj 2009 18:02 |
| Felmeddelande | sashikumaran | Windows-operativsystem | 1 | 9 november 2008 13:34 |
| Felmeddelande vid start | deedee68 | Virus, spionprogram och säkerhet | 1 | 14:e sep 2008 08:34 |
| Felmeddelande | legweak | General Software Chat | 1 | 25 oktober 2007 09:54 |
| Saknad dll felmeddelande | JMetters | General Software Chat | 7 | 6 august 2007 10:43 |
| Thread Tools | |
| |