![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det er en fin post, og det vil være nyttig. Du lukket det til spørsmål om, så unnskyldning dette oppfølgingseksperimentet tråden. Jeg har alltid antatt at bosatt virus brikken vil blokkere enhver malware kodeken som brukeren godtar fordi jeg alltid har antatt internett-lastet ned codec må gå til disken før det er kjørt. Synes du det er slik, eller synes du det er rett-til-minne og unngår den sanntids skanning? Hvorfor er disse tingene kalles kodeker likevel? Den koding deler aldri eksistere med dekoderen deler, den Oppdateringspakker er alle dekodere, den coders er innebygd i helt forskjellige programmer. Min System: Tim
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| de fleste av de nyere kodekene er int han downloads delen hvis ikke alle av dem
| |||
| |||
| En dårlig kodek kan angripe bare leseren seg som en dll eller en ActiveX-kontroll. Ja, det må være installert, men som jeg liker å si at den største del av malware noensinne laget er musen. Antivirus er unyttig i mange tilfeller av uforsiktig klikke. Det er et terningkast på om det vil ta den skadelige filen før eller etter at den er installert. Noen malware har muligheten til å midlertidig deaktivere sikkerhet lenge nok til å installere seg selv. Deretter vil den ikke bli funnet før det er for sent, hvis det blir funnet i det hele tatt. Når du klikker godta eller ja (uansett forholdene) AV er maktesløs. Også hvis det er noen nye ondsinnet fil, kan den ikke være i AV databasen ennå så vil den ikke bli funnet av AV allikevel. |
|
| |||
| |||
| Det er en svært strenge pålegg til disse tingene. AV pakker skanne det som er lagret på disk eller lastes inn fra harddisken, som er fokus. Jeg er enig i at hvis AV databasen ikke identifisere malware deretter malware passerer uten å bli stoppet. Jeg er ikke klar over noen kodek som nedlastinger direkte inn i minnet og utfører uten forutgående disken lagre. Den forfattere av aktørene er klar over faren for tillater det. Det finnes to typer malware. Det er den typen som Burrows i gjennom buffer overskrider og utfører uten å bli frelst først, eller som er avhengige av skript språk sikkerhet hull. De kan og vil prøve å slå av sikkerhet før embedding seg permanent. At mekanismen ganske enkelt ikke er tilgjengelig for malware som er lastet ned eller kommer som et e-postvedlegg, som alle har til å bli lagret før de kan bli utført. Uansett - det "Klikk Ja for å kjøre" variasjonen bare må komme på disken, er det ingen mekanisme i operativsystemet for å godta før det er lagret. Alle disse har vært AV-skannes, antar det er en innbygger AV skanneren. |
|
| |||
| |||
| Er det du sier at det ikke er malware innebygde kodeker? EDIT: Fake kodeker. |
|
| |||
| |||
| Selvfølgelig ikke, de er kjent for å ha dem. Jeg sier at en falsk codec kan ikke kjøre og levere sin nyttelast før det er blitt lagret på harddisken. Dersom det er bosatt AV skanner deretter må det være ukjent for den skal være effektiv. Jeg tror ikke det er en betydelig andel som ville gå ukjent. Derfor tror jeg har en fastboende AV skanneren er en rimelig beskyttelse mot falske kodeken rute smitte. |
|
| |||
| |||
| Jeg ser poenget og det er gyldig, bare jeg har sett første hånd (i malware forum) skaden den falske kodeker kan forårsake. Det er en veldig vanlig måte å infisere en datamaskin. AV-er lag beskyttelse, men langt fra en fange alle, selv for kjente trusler. Avhengig av hva som er skrevet til filen du kan bli smittet med hele spekteret av virus / trojan / orm etc. Se dette innlegget for en bedre forklaring. |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| All-in-1 Malware Gratis Codec Pack | evilfantasy | Multimedia & Kodeker | 1 | 23 mars 2009 12:30 |
| Gratis! Computer reparasjonsverktøyet Kit Packs Dusinvis av Tools in One Portable Package | KanoakaVirus | General Software Chat | 2 | 16 februar 2009 17:01 |
| Installasjon av Service Packs | slda | Windows-operativsystemer | 1 | 12 desember 2008 00:36 |
| Hjelp! Jeg trenger en ny kodek Jeg tror! | cheesepuff | Multimedia & Kodeker | 4 | 2 februar 2008 06:28 |
| Codec | tinkerbell | Multimedia & Kodeker | 2 | 29 januar 2008 05:30 |
| Thread Tools | |
| |