![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det är ett snyggt inlägg och det ska vara användbart. Du stängt den till frågor dock så ursäkta denna uppföljning konversation. Jag har alltid förutsättas att en inhemsk virus checker att blockera malware codec att användaren godkänner att jag har alltid utgått från Internet-hämtat codec har att gå till disken innan det visas. Tror du att det är så, eller tror du att det är direkt-till-minne och undviker i realtid scan? Varför är dessa saker som kallas codec egentligen? Kodningen portioner aldrig finns med avkodaren portioner, förpackningarna är alla dekodrar den coders byggs i helt olika program. Mitt System: Tim
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| de flesta av ovanstående codecs är int han nerladdningar avsnitt om inte alla av dem
| |||
| |||
| En dålig codec kan attackera just webbläsaren sig som en dll eller en ActiveX-kontroll. Ja det måste vara installerad, men som jag vilja säga, den största delen av sabotageprogram någonsin skapats är musen. Antivirus är värdelös i många fall av vårdslös klicka. Det är ett tärningskast på om det kommer att fånga den skadliga filen före eller efter den är installerad. Vissa sabotageprogram har möjlighet att tillfälligt stänga av säkerhet tillräckligt länge för att installera sig själv. Då kommer det inte finns förrän det är för sent, om det hittas på alla. När du klickar acceptera eller ja (oavsett omständigheterna) AV är maktlösa. Även om det är några nya skadlig fil det kanske inte i AV-databasen ännu så det kommer inte att hitta din AV ändå. |
|
| |||
| |||
| Det finns en mycket strikt för att dessa saker. AV-paket skanna vad som sparas på diskett eller läsas in från disk, som är deras fokus. Jag håller med om att om AV-databasen inte identifiera sabotageprogram sedan malware passerar utan att bli stoppad. Jag är inte medveten om någon codec som hämtar direkt i minnet och kör utan disk spara. De författare av spelarna är medvetna om faran med att tillåta det. Det finns två typer av sabotageprogram. Det är den typen som Burrows in genom buffert översvämningar och kör utan att bli räddade första, eller som är beroende av skript språk säkerhetshål. De kan och inte försöka att stänga av säkerhet innan inbakning sig permanent. Denna mekanism helt enkelt inte är tillgängliga för sabotageprogram som laddas ner eller kommer som e-postbilaga, som alla måste sparas först innan de kan verkställas. Hur som helst - en "klicka ja för att köra" sort helt enkelt måste komma bort från disken, det finns ingen mekanism i operativsystemet för att godkänna detta innan det är lagrat. Alla dessa har AV-skannas, om det finns en inhemsk AV scanner. |
|
| |||
| |||
| Säger du att det inte finns någon malware inbäddad i codecs? EDIT: Falska codecs. |
|
| |||
| |||
| Självklart inte, de är berömd för att ha dem. Jag säger att en falsk codec kan inte köra och lämna sitt nyttolastprodukter innan det är sparat till hårddisken. Om det finns en inhemsk AV scanner så måste Okända för att vara effektiva. Jag tror inte att det finns en betydande andel som går ej. Därför tror jag att ha en hemvist AV scanner är ett rimligt skydd mot den falska codec Infektionsväg. |
|
| |||
| |||
| Jag ser din poäng och det är giltigt, bara jag har sett första hand (i malware forum) den skada falska codec kan orsaka. Det är ett mycket vanligt sätt att infekterar en dator. En AV är en lager skydd, men långt ifrån en fångst alla, även för kända hot. Beroende vad som är inskriven i den fil som du kan vara smittad med hela spektrumet av virus / trojan / mask etc. Se det här inlägget för en bättre förklaring. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| All-in-1 Malware Gratis Codec Packs | evilfantasy | Multimedia & Codecs | 1 | 23 mars 2009 12:30 |
| Gratis! Computer Repair Utility Kit Packs Dussintals Verktyg i en bärbar Package | KanoakaVirus | General Software Chat | 2 | 16 februari 2009 17:01 |
| Installation Service Packs | slda | Windows-operativsystem | 1 | 12 december 2008 00:36 |
| Hjälp! Jag behöver en ny codec tror jag! | cheesepuff | Multimedia & Codecs | 4 | 2 februari 2008 06:28 |
| Codec | Tingeling | Multimedia & Codecs | 2 | 29 januari 2008 05:30 |
| Thread Tools | |
| |