![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| så kan säga att du tog en bild av något, men du just dont liksom bakgrund och im genna berätta för dig hur du extraherar en viss del av en bild
1.) Börja med att öppna den bild du vill ta del av det sedan gå till menyn filter> dellicens De verktyg du behöver för att spåra det bör aready skära ut nu bara spår längs den bild som du vill klippa ut när du är klar att spåra den bör se ut ungefär så här (dont oroa dig för att få det också bra) ![]() 2.) Nu i samma extrak skärmen uppe till vänster ser du en färg hink verktyget klickar du på den och flytta musen mellan de gröna rader och klicka och du ska få något så här ![]() 3.) Nu trycker på OK och du bör få din bild klippa ut som du vill! Det bör se ut så här 4.) Nu detta doesnt ser det bästa, så bara ta radergummit verktyg och zoome i en bit med hjälp av Ctrl + samtidigt (Ctrl - samtidigt för att zooma ut) nu bara röra den lite och du ska vara kvar med något sådant ![]() Nu finns det en alternitive metod att göra detta För vit bakgrund eller enstaka COLOR bakgrund Bara! 1.) Första öppna din bild och klicka sedan på Välj> färger och en ruta ska dyka upp med ögat dropper verktyget klickar du bara på bilden som du öppnade samtidigt bakgrund sedan bara trycka på OK och vänster sida med något sådant ![]() 2.) Nu bara går att välja> omvänd och sedan hit bort och ingen bakgrund! Nu kan du sätta denna på en annan bakgrund ![]() Ok så nu im kommer att visa dig hur du kan få en bild på en annan bakgrund är detta ganska grundläggande 1.) Igen har bilden du skär ut öppet och bilden av den nya bakgrund öppna sedan bara göra Shure baksidan pilen är markerad (överst vänster) och dra sedan bilden du skär ut på ny bakgrund och du ska få något så här ![]() 2.) Nu bara att trycka på R-knappen (detta öppnar smutsfläck verktyg) sedan bara smidge upp kanterna på den bild du just lagt till och det kommer att se ut så här ![]() hoppas att detta har varit till hjälp Mitt System: ubr spel dator
|
|
| |||
| |||
| Jag blir så arg. Jag kan helt skära en del av en bild av ett foto, men då endast hälften av den tid jag får bakgrunden att vara öppna. Jag vet inte vad det är jag gör fel lol. Verkligen frustrerande! |
|
| |||
| |||
| varför skulle den bakgrund åka öppet? använder du gimp? |
|
| |||
| |||
| Ja gimp. Säg att du skär ett ansikte av en bild så vill uttrycka det på något annat du behöver för bakgrunden till att vara öppet i stället för vitt. |
|
| |||
| |||
| Vilket OS är det här för? I Vista kan du använda snipping verktyg ........ |
|
| |||
| |||
| Försök photo.net? Jag vet jag har inte mycket erfarenhet av gimp |
|
| |||
| |||
| Jag ser att du har blivit mer firmiliar med PS Computeruler. Bara ett ord råda använder en mindre smuge verktyg nästa gång med kanske 30-45% röktäthet ![]() Ganska bra jämfört med den bild du skickade mig över msn ett tag tillbaka dock. |
|
| |||
| |||
| LOL tack du har varit på msn för likadana någonsin |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Bilder från 1GB USB Key försvinner | melanie3456 | General Hardware Chat | 1 | 17 NOVEMBER 2009 21:22 |
| Hur lägger jag till ett fan här? (bilder ingår) | batman0877 | Cases & Power Supplies | 5 | 30 maj 2009 04:09 |
| Extracting video del från rar utan alla delar | ironam | Multimedia & Codecs | 5 | 10 november 2008 01:46 |
| HJÄLP - Bilder ser trasslat till och ibland fryser | chewy130 | General Hardware Chat | 2 | 2 oktober 2008 00:51 |
| Post bäst. Gif-bilder som du kan hitta! : D | cheesepuff | Off Topic Discussion | 37 | 15 juli 2008 04:37 |
| Thread Tools | |
| |