![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, Sidste år jeg indarbejdet en open source fotoalbum til min hjemmeside. Mit digitale kamera på kvaliteten jeg valgte giver billeder, der er ca 2 MB i størrelse. For at vise disse i mit fotoalbum jeg reduceret skærmformatet og filstørrelse faldt en smule, men kvaliteten faldet enormt. Når jeg se andre fotoalbum, de formår at have god kvalitet, store fotos men filstørrelsen er i KBS! Hvordan gør de det? Hvordan skal de komprimeres samtidig opretholde kvaliteten. Ethvert input vil blive værdsat |
|
| |||
| |||
| Hvilket format skal du gemme dem i? Omsætte dem til JPEG vil reducere størrelsen drastisk. |
|
| |||
| |||
| ja de er JPEG. Når de kommer lige ud for mit kamera de er 2MB og 1728 x 2304. Jeg vil gerne mindske størrelsen og filstørrelse, men opretholde en god kvalitet og aspekt ratio |
|
| |||
| |||
| Hej Guys, Jeg tror, at når vi mindske den dimension på samme forlængelse på malerpensel for eksempel, at kvaliteten skal være bedre og størrelsen skal være mindre det før. Med venlig hilsen |
|
| |||
| |||
| Mit kamera gemmer billeder på samme måde. Jeg bruger MS Paint at falde ned. |
|
| |||
| |||
| Kære Jezza, Også til at formindske størrelsen, hvad øjebliksbillede med print screen tasten, og tidligere på MS maling. Er det ikke en god idé? ![]() Med venlig hilsen |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
Forsøge Microsft PowerToys Resizer.exe http://www.microsoft.com/windowsxp/D...powertoys.mspx Højre side af skærmen, fem op fra bunden.
|
| |||
| |||
| Mr. ServerGuy, Det er godt program, men det fungerer kun på win xp. Er der ikke en anden, at det er arbejdet med win vista?. Tak u igen for dette program. Med venlig hilsen |
|
| |||
| |||
| Den bedste gratis foto resizing værktøj jeg har brugt er GIMP. www.gimp.org GIMP omfatter alt det, en betalt for programmet gør. Kun det er gratis. |
|
| |||
| |||
| Det man ser ganske god. http://www.faststone.org/FSResizerDetail.htm Gimp tager lidt at vænne sig til.
__________________ serverguy |