![]() |
|
| |||
| |||
| Hallo, Fjorårets jeg tatt med en åpen kildekode fotoalbum til min nettside. Min digitale kameraet på kvaliteten jeg valgt gir bilder som er omtrent 2 MB i størrelse. Å vise disse i mitt fotoalbum jeg redusert størrelsesforholdet og filstørrelsen redusert litt, men kvaliteten sunket enormt. Når jeg vise andre album, de klarer å ha god kvalitet, store bilder, men filstørrelsen er i kbs! Hvordan gjør de det? Hvordan er de komprimere og samtidig opprettholde kvaliteten. Eventuelle innspill ville være verdsatt |
|
| |||
| |||
| Hvilket format skal du lagre dem på? Konvertere dem til JPEG vil redusere størrelsen drastisk. |
|
| |||
| |||
| ja de er JPEG. Når de kommer rett utenfor mitt kamera de 2MB og 1728 x 2304. Jeg ønsker å redusere størrelsen og filstørrelse men opprettholde god kvalitet og størrelsesforholdet |
|
| |||
| |||
| Hei Fyrene, Jeg tror at når vi senke den dimensjonen på samme filtype på maling pensel for eksempel kvaliteten skal bli bedre og størrelse skal være mindre det før. Med vennlig hilsen |
|
| |||
| |||
| Kameraet mitt lagrer bildene på samme måte. Jeg bruker MS Paint å krympe dem ned. |
|
| |||
| |||
| Kjære Jezza, Også å redusere størrelsen, hva med snapshot med Print Screen-tasten og forbi den på MS maling. er ikke det en god idé? ![]() Med vennlig hilsen |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Sitat:
Prøve Microsft PowerToys Resizer.exe http://www.microsoft.com/windowsxp/D...powertoys.mspx Høyre side av skjermen, fem opp fra bunnen.
|
| |||
| |||
| Mr. ServerGuy, Det er bra program, men det fungerer bare på Win XP. Er ikke det et annet at det er arbeidet med seier vista?. Takk u igjen for dette programmet. Med vennlig hilsen |
|
| |||
| |||
| De beste gratis bildeprogram resizing verktøyet jeg har brukt, er GIMP. www.gimp.org GIMP inneholder alt som en har betalt for programmet gjør. Bare det er gratis. |
|
| |||
| |||
| Dette ser ganske bra. http://www.faststone.org/FSResizerDetail.htm Gimp tar litt til å få brukt for.
__________________ serverguy |