![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, Förra året jag bildat en öppen källkod fotoalbum till min hemsida. Min digitalkamera på kvaliteten jag valde ger bilder som är ca 2 MB i storlek. För att visa dessa i mitt fotoalbum jag minskat sidförhållande och filstorleken minskat lite men kvaliteten sjunkit enormt. När jag visa andra fotoalbum, de klarar av att ha god kvalitet, stora bilder men filstorleken i kbs! Hur gör de här? Hur är det att komprimera och samtidigt bibehålla kvaliteten. Alla bidrag skulle uppskattas |
|
| |||
| |||
| Vilket format ska du spara dem? Omvandla dem till JPEG kommer att minska storleken drastiskt. |
|
| |||
| |||
| ja de är JPEG. När de kommer direkt från min kamera de 2MB och 1728 x 2304. Jag skulle vilja minska storlek och filstorleken men upprätthålla god kvalitet och aspect ratio |
|
| |||
| |||
| Hej Killar, Jag tror att när vi minska den dimensionen i samma utsträckning på färg pensel till exempel kvaliteten skall vara bättre och storlek skall vara mindre den tidigare. Med vänlig hälsning |
|
| |||
| |||
| Min kamera sparar bilder på samma sätt. Jag använder MS Paint att krympa dem. |
|
| |||
| |||
| Bäste Jezza, Också att minska storleken, hur ögonblicksbild med print screen-tangenten och tidigare på MS färg. är inte det en bra idé? ![]() Med vänlig hälsning |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
Försöka Microsft PowerToys Resizer.exe http://www.microsoft.com/windowsxp/D...powertoys.mspx Högra sidan av skärmen, fem upp från botten.
|
| |||
| |||
| Mr ServerGuy, Det är bra program, men det fungerar bara på win xp. Finns det inte en annan att det arbetet vinna vista?. Thank u igen för det här programmet. Med vänlig hälsning |
|
| |||
| |||
| Det bästa gratis foto resizing redskap jag har använt är GIMP. www.gimp.org GIMP innehåller allt som ett betalt för programmet gör. Bara det är gratis. |
|
| |||
| |||
| Det man ser ganska bra. http://www.faststone.org/FSResizerDetail.htm Gimp tar lite vänja sig vid den.
__________________ serverguy |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Några råd om god kvalitet Pc, s | scooby180169 | General Hardware Chat | 6 | 27 September 2009 17:03 |
| Hur till Ändra ikoner för filer? Inte Filtyper eller mappar varje enskilt ärende. | 4D (Fordy (Ford) Ollie | Windows-operativsystem | 1 | 26 juli 2009 05:10 |
| Komprimera videofiler för att passa på en DVD behålla kvaliteten? | 4D (Fordy (Ford) Ollie | Multimedia & Codecs | 3 | 31 januari 2009 16:03 |
| Digital "Re-Master" Ing programvara VHS - PC - Bra Arkiv - DVD | 4D (Fordy (Ford) Ollie | Multimedia & Codecs | 0 | 25 november 2008 11:33 |
| Bra kvalitet till försäljning | Gazmondo | CJ Används Marketplace | 24 | 7 maj 2008 14:27 |
| Thread Tools | |
| |