Bästa jag kunde hitta att moderkort använder Realtek AC97 onboard ljud. Stämmer det eller har du ett ljudkort?
Här är en länk till AC97 drivrutiner. Nu så långt som drivrutin du behöver. Denna länk tar dig till en sida på Realtek webbplats för AC97 audio codec. Du måste markera rutan där det står: "Jag godkänner ovanstående" och klicka på Nästa. Skärmen blinkar och du kommer fortfarande att vara på samma scrren förutom att nu rutan är markerad. Hit Nästa igen.
Nu kommer du ut på sidan för att hämta dina drivrutiner. Du har flera alternativ och det mesta handlar om typ av operativsystem du har. Om du har Vista eller Win7 måste du ladda ner en zip-fil till din förare. För andra OS bör du hämta den körbara (. Exe). Den exe för Windows annat än Vista, Win7 och Win95 bör det andra alternativet. Klicka på ordet gå från ett av de val till höger om kolumnen innehåller ditt OS. Klicka inte på den i Express rutan. Du är inte registrerad där så det kommer inte att fungera. Jag har konstaterat att få drivrutinerna från Realtek tar lång tid jämfört med andra nerladdningar, så oroa dig inte om det säger att det kommer att vara ett tag.
Hoppas den här hjälper.