![]() |
|
| |||
| |||
| Några av mina filer som jag antar har fortfarande DRM fäst vid dem, och Winamp inte att låta mig spela dem även om jag hämtar en licens (eller åtminstone försöka. Det sparkar ut mig.) Någon som känner till en bra en som fungerar bra och helst gratis? |
|
| |||
| |||
| Jag är inte säker på om lagligheten av dessa verktyg så jag kommer att vänta på Dave svara först. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Varför behöver du det, förklara din situation.
| |||
| |||
| Jag har en massa musik jag ursprungligen hade lurat i Windows Media Player, samt en del musik från vänner som har bränt mig CD med iTunes, och nu ingen av dessa typer av filer kommer att spela med WMP eller Winamp. Orsaken är, jag är ganska säker på att det är DRM fäst vid dem, och eftersom jag inte kan få en licens för det (WMP kommer inte att ladda ner en för mig av någon anledning) Jag antar att jag bara band dem av. |
|
| |||
| |||
| iTunes är ökänd för att sälja er musik som inte kan användas med andra spelare. Personligen har jag inte ett problem med denna tråd och kommer att svara när Dave ger alla tydliga (eller inte) |
|
| |||
| |||
| Fire away. |
|
| |||
| |||
| myFairTunes Citat:
|
|
| |||
| |||
| Tack för hjälpen, men problemet med det är jag inte har iTunes på min dator (så det går genom att söka kontinuerligt och inte hittar något) så jag verkar inte kunna använda en. Om du inte har fått instruktioner för mig? |
|
| |||
| |||
| Aldrig använt det och det enda andra saker som jag känner till är inte tillåtna på forum eftersom de behandlar sprickor och så vidare. Inte skulle vara säker i alla fall så jag skulle inte rekommendera det. Har du provat att installera något liknande VLC Media Player att se om den kommer att spela låtarna? |
|
| |||
| |||
| De viktigaste sak om du använder Winamp dock var att jag kunde kontrollera det genom min G15, det fungerade bra på min gamla. Om jag bara kan få det skrämmer licens jag kunde spela upp dem men WMP doesnt vill att jag ska ha det. |