mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Multimedia & Codecs

Register

Internet problem i samband med förare. Snälla hjälp?

Reply

Thread Tools
Old 14 juni 2009, 22:44
New Member Group

Jag antar att detta skulle vara en rätt ställe att posta detta här. Jag ****** upp stora med min andra dator och annan teknik. Supportforum är shunning mig siffran ni kunde hjälpa mig. Om detta är fel ställe kan du flytta ämne. tack

Okej det här började för en vecka sedan när jag ville lägga på lite mer utrymme på min andra dator. Jag hittade en av mina gamla hårddiskar liggande runt och jag bestämde mig för att hålla den i när jag rebooted hårddisken installeras men jag fick det här meddelandet:

så jag formaterat om hårddisken, då systemet återställs. då det verkade som drivrutinerna kom tillbaka så jag inte rädd längre om det.

Sen 2 dagar senare att hårddisken guiden brevet kom tillbaka tillsammans med "Windows har hittat ny maskinvara" pop-up. I systemet återställas till ett tidigare datum, och startas om ett par gånger drivrutinerna fortfarande inte komma tillbaka tänkte jag inget extra utrymme var värt det och slet ut hårddisken efter några snabba startar förarna äntligen kom tillbaka igen. Jag trodde det var ren tur och var hela ...

Fram till i dag. Den ****** kom tillbaka! Jag försökte allt som anges ovan och ingenting arbetade jag sprang meningslöst virus skannar och tog ut kortet och flyttade det till en annan kortplats på moderkortet (som min tur, gjorde ingenting.) Jag slutligen gav upp efter min 15:e försök.

Jag är på förnuftet slut Jag har ingen aning om varför de gör detta och om inte dessa förare kommer tillbaka jag aldrig kommer att få internet tillbaka och jag kommer vara tvungen att dela min egen dator med min mor och mina syskon en gång igen var jag tvungen att igel av dem för 1 / 2 år, medan min dator gick igenom stora reparationer.

Om du kan, snälla hjälp? Tack.

Jag har Windows XP Pro SP2. andra tekniska detaljer kommer att bli ombedd, för jag vet inte om hand.
Old 15 juni 2009, 02:28
Givargruppen

Hur du ansluter till Internet? ... dvs trådlöst till en router eller direkt via en router eller modem?
Vet du märke / modell på ditt moderkort?
Har du några gula utropstecken visas i Enhetshanteraren?

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.