![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Heres en tutorial jag gjorde om hur man ska göra abstrakta backrounds i Photoshop CS3
1.) Öppna Photoshop och klicka på Arkiv> Nytt och ange storlek för att något sådant ![]() nu Klicka på OK 2.) Nu måste du ändra bakgrund till svart. För att göra detta trycker på g-knappen och gör Shure att den är inställd på färg hink verktyg (inte gradiant). Gå till höger var det färgerna gom och klicka på den svarta kvadraten. Nu klickar du bara på emty duk och bör vända sig tillbaka. Det bör se ut så här ![]() 3.) Gå till menyn filter> göra> objektivet stil och en ruta ska dyka upp. Det bör finnas en stor röd prick med ett plustecken på det. Klicka någonstans i preview rutan för att flytta den röda pricken att det gruvan såg ut här ![]() 4.) När du är klar med att gå till filter> snedvrida> våg och röra runt med den och välja något som ser bra ut för dig gruvan såg ut ![]() den finshed sak är ![]() 5.) Nu gälla några andra filter är de som i applyed alla var i filter> snedvrida de var nypa filter skjuvspänningen filter, det sphereize filter och snurra filter. Du kan använda bara en av dessa eller alla eller ens några olika. Den färdiga sak ser ut så här ![]() 6.) Nästa sak du kan göra är att göra en dubblett lager genom att högerklicka på bakgrund lagret och välj duplicite lagret (lagren är på höger sida vid bottum) klicka på detta lager på lager Palet. När du gör detta lägre röktätheten av dublicate skikt (röktätheten bar är rätt ovanför listan med lager) sänka det till ca 40% sedan gå till Redigera> omvandla och välj rotera och vrida det allt från 90 * till 120 *. Om roteras bilden doesnt totaly omfatta hela duken sedan gå till Redigera> omforma och skala och skala det tills det passar hela bilden. Gör detta många gånger roterande det olika sätt varje gång (dianally vertikalt horisontellt ect ect) Heres slutresultatet ![]() 7.) Nu bara driver med färgen lite genom att gå till bild> justeringar du kan bråka med kontrast / ljusstyrka, nivåer, färgbalans något riktigt om jag skulle börja med färgbalans och här är fianle bild! ![]() Här är några andra abstrakta bakgrundsbilder jag gjorde med hjälp av denna technuique (vissa är samma sak med olika filter applyed) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jag hoppas att du har hittat självstudien användbar Mitt System: ubr spel dator
|
|
| |||
| |||
| Heres en bättre bild av fiale bild ![]() Jag skulle också rekommendera att lägga till ett par mer objektiv flairs sedan jag gjorde |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Cool trevlig handledning.
| |||
| |||
| Gillar verkligen den här, någon chans att få den i 1440x900? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag älskar att en alltför
| |||
| |||
| Tack så mycket killar !!!!! sjuka får det till att skärmstorlek nu! |
|
| |||
| |||
| Och om du känner för att göra någon mer som helst, kan du också skicka dem? Jag ser fram emot mer av ditt arbete |
|
| |||
| |||
| vänta några väldigt ledsen skränande göra det den ser lite trasslat till |
|
| |||
| |||
| ya sak men thats allt jag har becides detta som jag gjorde för vidoes gjorde jag också visa er hur man gör detta som en ganska cool del ett: http://in.youtube.com/watch?v=_RxGzvuxOT4 Del 2: http://in.youtube.com/watch?v=Jze706-l9jA&feature=user du måste titta på hela skärmen för att se vad jag gör Heres PIC ![]() gillar det? |
|
| |||
| |||
| Hallå, När jag gör objektivet utflytning, det kommer inte låta mig göra vågen distorsion. Det enda jag kan göra under "snedvrider" är objektivet korrigering, alla de andra alternativen är grått. Edit: Jag arbetar nu. Jag vet inte hur, men jag började en ny och den fungerar
__________________ HI:) |