![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Heres en cool tutorial om hur man gör blixtnedslag
1.) Öppna en bild som du vill lägga blixtnedslag i jag bara använda den här pic ![]() 2.) Högerklicka på bakgrund lager och göra en dubblett lager nu använda en borste som inte har någon hårdhet och vit färg och göra något sådant ![]() 3.) Fyller nu i den andra sidan med svart (fortfarande ingen hårdhet) och komma ihåg var dessa 2 färger uppfylla blixtnedslag ska men du kan ändra det senare om inte perfekt, och det bör se ut så här ![]() 4.) Nu gå till filter> göra> skillnaden moln inversen det genom att gå till bilden> adjusments> invertsocker eller Ctrl + I och sedan gå till Bild> Justeringar> nivåer och dra svart en till höger tills du gillar blixtar bult och om det fortfarande finns en del grumliga områden när du är klar med detta kan du bara earse den med earaser och sedan i lager pallete med skikt med lighning bult valt ändra blending mode på skärmen och du får denna ![]() Jag flyttade blixtar bult över eftersom du couldnt se den med moln i vägen och det har du! blixtnedslag! Mitt System: ubr spel dator
|
|
| |||
| |||
| Nu gör regn |
|
| |||
| |||
| Haha, lol. Det är fortfarande ganska cool ändå.
__________________ HI:) |
|
| |||
| |||
| du vill ha regn ont? ill se vad jag kan göra sjuka röra runt lite |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Hur du använder Photoshop! | tomthedrummer1992 | Multimedia & Codecs | 4 | 13 oktober 2008 12:57 |
| Att abstrakt backrounds i Photoshop | computeruler | Multimedia & Codecs | 13 | 6 oktober 2008 13:41 |
| Photoshop | computeruler | Multimedia & Codecs | 24 | 25 april 2008 10:44 |
| Photoshop | Cew27 | General Software Chat | 3 | 16:e sep 2007 13:48 |
| Photoshop CS | Kobolt | General Software Chat | 2 | 22 oktober 2006 01:58 |
| Thread Tools | |
| |