mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Multimedia & Codecs

Register

Behöver du hjälp med Realtek 5.1 ombord surroundljud

Reply

Thread Tools
Old 11 juni 2009, 22:02
New Member Group

Default Behöver du hjälp med Realtek 5.1 ombord surroundljud

Vista x64 Pro SP2.

Jag har ett ASRock P43Twins 1600 med ombord 5.1 surroundljud.

Inte hade några problem innan man formaterar om datorn och du installerar Windows (på grund av ett större problem i registret), i alla fall, sedan göra det jag inte kan få ljud konversationer fungerar över MSN.

Folk kan höra mig, men jag kan inte höra dem.

Jag kan fixa det genom att gå in Realtek HD Audio Manager på Kontrollpanelen och byta från 5.1 till stereo. Naturligtvis vill jag 5.1 på min musik och spel och så vidare, men jag kan inte förstå varför MSN ljud konversationer spelar upp i 5.1

Här är vad det ser ut så här:

Jag har installerat den normala ljud drivrutiner / program från moderkortet disk, och jag har också uppdaterat den till senaste versionen (både direkt från Realtek webbplats och via Windows själv)

Så, hur kan jag få min 5.1 fungerar igen?

Dessutom vill jag påpeka att sedan göra en rättvis lite googla på området, många människor tenderar att rekommendera en övergång från analog till digital. Men jag kan inte göra detta, när jag gör, och testa den, jag får inget ljud.

Helst vill jag digital 5.1 surroundljud igång ordentligt. : embarased

Förlåt om detta är fel forum för övrigt. Det kunde ha gått in i en av flera grupper, och eftersom jag förmodade att det var en förare frågan jag ställer den här.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Fist Temne Använda Onboard Sound-Hur skaffar jag mitt Surroundljud to Work!? cheesepuff Ljud, Högtalare & MP3 Spelare 14 9 maj 2009 20:59
Sony Brava Tv Öresund wont Kom ut ur mitt Surround Sound System andnlou Off Topic Discussion 4 29 mars 2009 02:03
Dålig ljudkvalitet av nya surroundljud system Tplayer2007 Ljud, Högtalare & MP3 Spelare 4 13 januari 2009 15:43
Problem med min nya TV och surroundljud kit holman210 Off Topic Discussion 2 27 december 2008 09:17
Surroundljud JF90 Ljud, Högtalare & MP3 Spelare 4 2 januari 2008 13:28
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.