Vista x64 Pro SP2.
Jag har ett ASRock P43Twins 1600 med ombord 5.1 surroundljud.
Inte hade några problem innan man formaterar om datorn och du installerar Windows (på grund av ett större problem i registret), i alla fall, sedan göra det jag inte kan få ljud konversationer fungerar över MSN.
Folk kan höra mig, men jag kan inte höra dem.
Jag kan fixa det genom att gå in Realtek HD Audio Manager på Kontrollpanelen och byta från 5.1 till stereo. Naturligtvis vill jag 5.1 på min musik och spel och så vidare, men jag kan inte förstå varför MSN ljud konversationer spelar upp i 5.1
Här är vad det ser ut så här:
Jag har installerat den normala ljud drivrutiner / program från moderkortet disk, och jag har också uppdaterat den till senaste versionen (både direkt från Realtek webbplats och via Windows själv)
Så, hur kan jag få min 5.1 fungerar igen?
Dessutom vill jag påpeka att sedan göra en rättvis lite googla på området, många människor tenderar att rekommendera en övergång från analog till digital. Men jag kan inte göra detta, när jag gör, och testa den, jag får inget ljud.
Helst vill jag digital 5.1 surroundljud igång ordentligt. : embarased
Förlåt om detta är fel forum för övrigt. Det kunde ha gått in i en av flera grupper, och eftersom jag förmodade att det var en förare frågan jag ställer den här.