mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Multimedia & Codecs

Register

Inte tillräckligt med utrymme att använda 4,7 GB tom DVD? Konstigt

Reply

Thread Tools
Old 3 Januari, 2009, 14:50
Ledamot Gruppen

Jag undrar om du kan hjälpa till. Jag har precis bränt en DVD-film med hjälp av Nero 7 som var fantastisk. Min tom DVD rymmer 4.7gig. En avreage filmen är 750 mb. Jag har försökt att bränna 2 filmer nu och det sägs det inte finns tillräckligt med utrymme?
Ska jag göra någonting wrong.Thank dig. Tony
Old 3 Januari, 2009, 16:12
Givargruppen

Om du redan bränt en film kan du inte bränna en annan, om inte disken är omskrivbara. Och om du bränt den med Nero DVD-Video maker, Du kan bara passa 2 timmar video på en 4,7 GB DVD. Om du bränt den genom att göra en data-disk kan du inte visa det på DVD-spelare, medan du kan om du gör en DVD-video.
Old 4 januari 2009, 05:11
Givargruppen

Vad är du bränner i Nero? .... dvs en vobset (. IFO. BUP &. vob-filer) eller???

Även en DVDR som inte rymmer 4,7 GB .... Max du får är 4.37gb / 4.38gb, beroende på materialtyp (+ R /-R).

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 4 januari 2009, 15:11
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Coolyxxx View Post
Om du redan bränt en film kan du inte bränna en annan, om inte disken är omskrivbara. Och om du bränt den med Nero DVD-Video maker, Du kan bara passa 2 timmar video på en 4,7 GB DVD. Om du bränt den genom att göra en data-disk kan du inte visa det på DVD-spelare, medan du kan om du gör en DVD-video.

ok vilken storlek ska jag köpa du nästa
Old 4 januari 2009, 16:10
Givargruppen

Du bör försöka DVD-9, de har cirka 4-5 timmar tror jag, så det kan vara precis rätt för dig.
Old 5 januari 2009, 13:41
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av philthomas View Post
Vad är du bränner i Nero? .... dvs en vobset (. IFO. BUP &. vob-filer) eller???

Även en DVDR som inte rymmer 4,7 GB .... Max du får är 4.37gb / 4.38gb, beroende på materialtyp (+ R /-R).
Hej

Jag tror att jag försöker bränna dvdrip_ax? vad det nu betyder. Hur får jag detta att bränna på en cd. Vilken storlek dvd ska jag köpa vänligen
Old 5 januari 2009, 16:10
Givargruppen

dvdrip_ax betyder inget för mig ... är att en mapp? .... i så fall vad filerna i mappen och vilken storlek är det?
Old 6 januari, 2009, 13:09
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Coolyxxx View Post
Du bör försöka DVD-9, de har cirka 4-5 timmar tror jag, så det kan vara precis rätt för dig.
Oh ok, kan jag be om är det bästa stället att få dessa. Förlåt jag vet att jag inte har en aning.
Old 6 januari, 2009, 17:19
Givargruppen

Jag är inte så säker på var man får tag på dem heller . Butiker som säljer vanlig DVD kan ha en del. Eller så kan du försöka söka på internet ...

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.