mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Multimedia & Codecs

Register

PC kommer inte att spela 8cm videokamera DVD

Reply

Thread Tools
Old 10 december 2007, 09:51
New Member Group

Default PC kommer inte att spela 8cm videokamera DVD

Hej Alla,
Nyligen köpte en 8 cm DVD-videokamera. Min PC däremot vägrar att spela skivor vilket gör det hela lite meningslöst! Finns det några "uppenbara" Skälet till detta? (Min dator / IT-kunskap är fruktansvärt av vägen!)
Tack för all hjälp i förväg
Darren
Old 10 december 2007, 10:00
Administrator Group

Är cd-enheten i din dator en DVD-enhet?

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 11 december 2007, 10:04
New Member Group

Tack för ditt svar. Ja det är en CD / DVD-inspelare som bara har haft datorn ca 6 månader. Visserligen var det bara ca 30 quid men fungerar bra annars.
DW
Old 11 december 2007, 10:15
Administrator Group

Du behöver rätt codec och mjukvara för att spela dem också.

Få denna codec pack> http://www.free-codecs.com/download/...oDecS_Pack.htm

Om det inte löser det få lite av DVD mjukvara också vilja PowerDVD.
Old 12 december 2007, 05:14
New Member Group

Davehybrid,

Tack så mycket för råden. En colleage erbjuds samma råd och visat det genom att spela min 8cm på sin laptop, tack vare Nero. Jag kommer att köpa programvara i helgen, så förhoppningsvis alla mina problem kommer att lösas. (nej, det skulle ta ett mirakel!)

DW
Old 19 april 2008, 12:40
New Member Group

Im har samma problem just nu, med hjälp av en Canon DC95 MiniDVD Panasonic 8cm 1,4 GB 8cm DVD-skivor och min pc brukar ha det alls.

Windows brukar erkänna DVD, det tar Aggggges att sluta läsa skivan. Nero ShowTime, PowerDVD absolut senaste utgåvan och Windows Media brukar spela den. Jag vet att de kör bra på alla andra fronter men skränande förstå detta om inte ett rent dodgey dvd varumärke för min drive ..... hmmm några idéer?
Old 19 april 2008, 12:42
New Member Group

Har du stängt Slutförda skivan på Cam själv?
Old 22 april 2008, 11:03
New Member Group

Tja vad som hände var att skivan wouldnt slutföra, jag försökt i evigheter och det wouldnt låt mig använda alternativ. Jag läste boken och det sade de alternativ bör Låt mig avsluta skivan när som helst. Vad manualen underlåtit att tala om för mig var att du måste ha videokamera inkopplad laddas innan den kan du slutföra, typiskt!

Så jag slutföras och det alla verk plats på nu, den enda gången jag läste en handbok och fel!

Skål ändå
Old 22 april 2008, 12:02
Givargruppen

Lmao av ämne här men det är en typisk handbok för dig "kommer att avsluta när som helst" (dolda budskap, bara färdigställt vid laddning)
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Videokamera Home Video kan släppas på PC och redigeras, sedan lägga på en DVD ... Hur? CrazyDaizy Multimedia & Codecs 0 15 august 2009 14:08
Vivitar DVR 595 Digital Camcorder Problem clintuk Digital Imaging & Skrivare 1 21 april 2009 12:55
Fånga audion & vidoe från min videokamera enkel stu Digital Imaging & Skrivare 2 27 april 2008 07:02
Överföra från videokamera till PC problem piper55 Multimedia & Codecs 1 20 februari 2008 15:16
Videokamera fråga (hjälp behövs) ken979 Digital Imaging & Skrivare 2 19 oktober 2007 06:35
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.