![]() |
|
| |||
| |||
| Min CD / DVD-RW-enhet har fungerat perfekt för 14 månader. Nu spår från ljud-CD: s ljud långsamt och ansträngd som en 33rpm vinyl skiva på ca 25rpm. Det finns också ett knäppande och sprakande i bakgrunden. PC maker "Gateway" föreslås att avinstallera enheten och starta om min maskin. Det gjorde ingen skillnad. Är det en programvara problem eller en mekanisk (motor) problem? Några idéer där ute? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Vad sägs om musik spela ut hårddisken?
| |||
| |||
| Bra fråga Dave Bara spelat musiken sparas i Windows Media Player - även ljud långsamt - men det är lite svårare att säga eftersom det är avgörande saker - men det verkar långsammare än häromdagen. Tom |
|
| |||
| |||
| Prova att uppdatera ljudkortet förare, jag starkt tvivlar på det är den verkliga enheten. |
|
| |||
| |||
| Kommer försöka att senare Dave - Temne är att trycka på just nu (off snart) - men vi kommer absolut att försöka uppdatera ljudkort förare i morgon bitti. Kommer rapportera om resultaten. Tom |
|
| |||
| |||
| Försök också att installera ett codec pack; http://www.free-codecs.com/download/...oDecS_Pack.htm |
|
| |||
| |||
| Installerad senaste drivrutinen uppdateringen från Realtek webbplats (beslutsfattare i mitt ljudkort). Ingen framgång - problemet kvarstår. Tittade på fri-codec webbplats, men en bit avskräckas av det dåliga recensioner utstationerade, verkar ha en massa buggar! Strömmande ljud från webbplatser via Windows Media Player låter bra. |
|
| |||
| |||
| Ytterligare info igen CD / DVD-spelare problem. Ljudspår göra spela ok från spår sparas på hårddisken. Även perfekt reproduktion från spår sparas på ett flash-kort. Jag rotade fram mina äldre Freecom extern CD / DVD-enhet som jag med min tidigare dator och ansluten via USB. Detta spelar också ljudet helt, vilket kanske tyder på att ljudkortet är ok. Jag laddade ner senaste drivrutinen från Realtek för min dators spelare, men problemet kvarstår. Långsam uppspelning och sprakande. |