mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Multimedia & Codecs

Register

Task bar, saknas ljud / volymikonen

Reply

Thread Tools
Old 18 Januari 2008, 16:12
Ledamot Gruppen

Ive försökt allt för den här.
Men ett par dagar sedan hade jag ett virus som skadat många. Exe filer och vissa hur utslagen mitt ljud.
Men jag fick mycket hjälp med viruset forum och viruset har tagits bort, men ljudet problemet.

Mina symtom är ...

Ljud när jag spelar spel, använder Windows Media Player och allmän dator ljud och sånt.
Men jag dont få något ljud på youtube och inbäddade videor.
Jag har också dont har en sund ikonen i aktivitetsfältet, trots dess varit inställd på att det visas.
Ive installeras codecs, drivrutiner och andra saker som Flash plugin och fortfarande ... inget ljud ikon eller något ljud på youtube.
Jag får ljud på andra saker och jag kan ändra volymen genom att gå till Start / Kör och skriver in sndvol32.exe (eller går den långa vägen genom tillbehör / underhållning .. etc) men thats ganska lite av krångel.
Jag har också cant ner volymen med hjälp av mina högtalare som min högtalarna via datorns inställningar och grejer.
Jag har en skärmdump att kontrollera att allt är i sin ordning för att det skall fungera:

http://s30.photobucket.com/albums/c3...rent=Sound.jpg

Kan någon hjälpa mig?
Ive sökte och sökte i evigheter nu och verkligen börjar bugg mig.

Tack!
Old 19 januari 2008, 02:34
Givargruppen

Har du tillgång till en XP CD? Du kan göra en på plats installera som skulle bevara alla dina progs / inställningar.

Har du provat

sfc / scannow

att se om det hjälper?

Old 19 januari 2008, 10:30
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Mike0001 View Post
Har du tillgång till en XP CD? Du kan göra en på plats installera som skulle bevara alla dina progs / inställningar.

Har du provat

sfc / scannow

att se om det hjälper?
Tyvärr jag har alla de XP-skivor som vi använde på min maskin och han bor i behandlingen (jag bor i Southend / Essex).

Sfc / scannow?
Hur skulle jag göra det?
Old 20 januari 2008, 15:22
Givargruppen

Du behöver inte ha samma cd-skiva, bara någons det är samma version (Home / Pro) och SP2 om du har SP2.

Old 21 Januari 2008, 00:34
Ledamot Gruppen

Jag vet =], dess bara jag vet inte vem som helst med en XP-cd = [.

Även om jag skall göra några phonecalls.
Old 4 November 2008, 12:37
New Member Group

Hej,,

har du lyckats fixa ljudet fråga?

im med exakt samma problem och ive blitt googla för den senaste veckan efter en lösning men couldnt hitta någon: (

Jag har bara hittat en liknande tjänst för en lösning på MAC men im använder XP ..
http://discussions.apple.com/thread....hreadID=939908

några idéer?
thanx
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.