mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Multimedia & Codecs

Register

Video grafikdrivrutinen problem-sedan övervaka slutat fungera!

Reply

Thread Tools
Old 13 januari 2008, 20:46
New Member Group

Default Video grafikdrivrutinen problem-sedan övervaka slutat fungera!

Ok,

Jag har en IBM t41 bärbar dator kör XP Pro. Jag ominstallerat windows nyligen och hade en björn av en Temne få allt igång ordentligt. Efter mycket tid jag fast mest allt utom video controller / adapter. Jag började bråka med den i dag installerar rätt ATI Radeon 7500 drivrutin, deras katalysator 6.6, yada yada. Eftersom det var "nej VGA-drivrutinen installeras" ATI programvara wouldnt jag installera drivrutinen, säger INF filer saknades. Jag försökte att avmarkera, avinstallation av förare som inte var riktigt det som kör Windows, allt till ingen nytta.

Då är det verkliga problemet drabbade. När jag försökte vissa saker (det vill säga i egenskaper> Inställningar> Avancerat> adapter> Jag vände enheten off kanske??? Jag kan inte minnas exakt, men när jag starta om datorn visas startar XP-skärmen, men så snart det går till den vanliga boot skärm, skärmen förlorar sin bild. Datorn startar upp som vanligt, som jag kan höra Microsoft jingle, men jag skränande se något. Jag har provat felsäkert läge, men den laddas alla drivrutiner i DOS (oberoende) skärm, men aldrig egentligen laster i felsäkert läge. Jag har även provat VGA-läge, men det brukar tillåta mig att se något heller.

Så nu Im fastnat med inte bara en monitor som brukar acceptera en lämplig drivrutin, men också en bildskärm som brukar arbeta så snart som Windows startar.

snälla HJÄLP!

tack,

Luke
Old 16 januari 2008, 18:44
Banned Group

prova en extern en och sätt på det igen

Mitt System: #

Processor (s):
Intel P4
Moderkort:
ECS 915pla2
RAM Minne:
1GB
Grafikkort (s):
ATI Radeon x1050
Ljudkort:
diamant Xtreme 7.1
Hårddisk (s):
160GB
Optisk enhet (er):
DVD-ROM Combo-enhet DVD + /-RW
Mål / PSU:
antech/x-power585
Kylning:
luft
Nätverk / Internet:
trådlös
Monitor (s):
Philips 109b6 19 "CRT
Operating System (s):
Windows XP
Old 16 januari 2008, 20:46
New Member Group

externa bildskärmar brukar fungera på min dator. Jag har provat det.
Old Januari 17, 2008, 20:00
Banned Group

och jag dont tror att det finns mycket du kan göra mabye försöka reformat
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Hittat Video Driver nibnibz Grafikkort & Skärmar 7 30 juni 2009 14:54
Driver Query ref audio / video ashmehta Multimedia & Codecs 2 14 juni 2008 14:36
Jag försöker installera en drivrutin till grafikkortet och få det här meddelandet demon102 Grafikkort & Skärmar 2 24 januari 2008 14:24
Grafikdrivrutinen. Jase123 Multimedia & Codecs 2 8 oktober 2007 10:56
Intel grafikdrivrutinen installation på Linux? iloveyouintarweb Linux & Alternativa OS 2 18 mars 2007 19:20
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.