Video grafikdrivrutinen problem-sedan övervaka slutat fungera! Ok,
Jag har en IBM t41 bärbar dator kör XP Pro. Jag ominstallerat windows nyligen och hade en björn av en Temne få allt igång ordentligt. Efter mycket tid jag fast mest allt utom video controller / adapter. Jag började bråka med den i dag installerar rätt ATI Radeon 7500 drivrutin, deras katalysator 6.6, yada yada. Eftersom det var "nej VGA-drivrutinen installeras" ATI programvara wouldnt jag installera drivrutinen, säger INF filer saknades. Jag försökte att avmarkera, avinstallation av förare som inte var riktigt det som kör Windows, allt till ingen nytta.
Då är det verkliga problemet drabbade. När jag försökte vissa saker (det vill säga i egenskaper> Inställningar> Avancerat> adapter> Jag vände enheten off kanske??? Jag kan inte minnas exakt, men när jag starta om datorn visas startar XP-skärmen, men så snart det går till den vanliga boot skärm, skärmen förlorar sin bild. Datorn startar upp som vanligt, som jag kan höra Microsoft jingle, men jag skränande se något. Jag har provat felsäkert läge, men den laddas alla drivrutiner i DOS (oberoende) skärm, men aldrig egentligen laster i felsäkert läge. Jag har även provat VGA-läge, men det brukar tillåta mig att se något heller.
Så nu Im fastnat med inte bara en monitor som brukar acceptera en lämplig drivrutin, men också en bildskärm som brukar arbeta så snart som Windows startar.
snälla HJÄLP!
tack,
Luke |