mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Multimedia & Codecs

Register

Windows Media Player inte spela flera låtar.

Reply

Thread Tools
Old 18 december 2007, 06:53
Ledamot Gruppen

Default Windows Media Player inte spela flera låtar.

Hej, en av mina klienter har ett skrivbord som kör Windows 2000 SP4, med Windows Media Player 9 Series. WMP inte längre kommer att spela mer än en låt åt gången som hon finner mycket irriterande!. Har försökt avinstallera och installera WMP 9 men ingen lycka. Har försökt och kontrollerat att inställningarna är korrekta för materialtyper.

Hon säger att det hände efter att ha installerat VLC media player. Jag har avinstallerat det, men fortfarande inte fungerar.

Någon hjälp skulle vara mycket uppskattat.
Old 18 december 2007, 11:55
Banned Group

detta är ganska ett skämt, men du kan försöka att installera Windows Media Player 10 eller 11, antingen det eller du kan använda en spellista att hon inte har tillstånd för att redigera (Windows tillstånd är en rolig grej sådär) försök att göra en helt ny spellista och sedan spela det.
Old 18 december 2007, 11:58
Givargruppen

Kan ni utveckla en låt åt gången?

har hon fått spela på shuffle eller upprepa?

är låtarna i spellistan eller spela från biblioteket (<<hatar stavas det ordet)?

Mitt System: Min

Processor (s):
AMD Athlon dual core
Moderkort:
Winfast 6600
RAM Minne:
3Gb
Grafikkort (s):
MSI 8600GT
Ljudkort:
några billiga DX9 5.1
Hårddisk (s):
Optisk enhet (er):
Mål / PSU:
Kylning:
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
Cibox 1440 x 900
Operating System (s):
Vista
Old 18 december 2007, 12:15
Banned Group

ja det låter ganska illa om du spelar två låtar i taget i alla fall:-p
Old 18 december 2007, 13:29
Ledamot Gruppen

Först och främst, tack för ditt svar, men Windows 2000 stöder inte WMP 10 eller 11. Och min klient inte vill uppgradera till XP.
  • Dessutom, när jag sa mer än 1 låt i taget, jag menade inte "på samma gång" Jag menade liksom när du väljer mer än 1 låt till exempel 5 eller 10 från Min musik och klicka högerklicka och "leka med Media Player ". Det är inte en i förväg gjort spellista.
  • Inte inställd på shuffle eller upprepa.
  • Jag har jämfört inställningarna med samma version på en Win2000 plattform på min dator som gäst O / S använder VMWare. Inställningarna är identiska.
Jag antar, eftersom VLC Media player installerades, filtyp inställningar har ställt till det.

Om inte kan lösas, kan jag bara lämna det. Hon tänker på att få ett nytt skrivbord ändå. Hennes gamla kommer min väg under de närmaste månaderna. Fullt kapabel att XP!

Men det är vid sidan av poängen. lol
Old 18 december 2007, 14:34
Givargruppen

rätt så att du säger att du markera och välja spela, ttmm ...

Försök ->

öppna WMP,

går att lägga till ditt bibliotek

Välj den plats spår

WMP att sedan lägga alla dessa låtar till biblioteket (lustigt nog)

klicka sedan på "låtar" till vänster och spelar en låt se om den hoppar till nästa

förlåt om du redan gjort detta, men en av de sakerna u måste utesluta antar jag

om ingen lycka ill börja surfa för dig
Old 18 december 2007, 15:11
Ledamot Gruppen

Ingen lycka. Tyvärr: (

Tack ändå.
Old 18 december 2007, 16:18
Givargruppen

bläddra ner 5.4

är detta på alla relevanta för dig kompis?

http://www.microsoft.com/windows/win...t/faq.aspx # 5_4
Old 18 december 2007, 16:29
Banned Group

Det fanns två delar till min tidigare tjänst.
Har du kollat permissions? Se till att hon har datorn tillåtelse att ändra en sådan sak. Mediaspelaren har en spellista någonstans i de handlingar och inställningar som den använder för att hantera tillstånd för en sådan sak.
Och det finns ett drag och släpp inställning någonstans i mediaspelaren. Dubbelklicka på en låt kommer alltid att öppna just den låten. Dra låten under det vanligtvis arbetar för att lägga till den i den aktuella spellistan. Mediaspelaren fungerar i spellistor alltid även om du inte tror att du faktiskt göra en. Även VLC kan ha placerat en add-on insidan av mediespelaren. Du kanske vill försöka hitta mediaspelaren add-ons och disabiling möjliga VLC addon.

Så återblick
Tillstånd för att spellistefilen
Windows Media Player är ALLTID använda spellistor
Det finns ett drag och släpp inställning som kan konfigureras fel
Möjlighet till add-on som orsakar problemet
Old 18 december 2007, 16:39
Givargruppen

ive surfat för lite, men jag skränande se detta problem som gemensamma tydligen sin gemensamma vid förbränning av CD: s, men vi har en annan fråga här

just läst din senaste inlägget, kan ni kontrollera att upprepa och shuffle, ge dem en god gammal kryssa på ett sätt jag hoppas att det inte fungerar, dumt fixar irritera mig
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Windows Media Player 11 för vana spela upp mediefiler jasah Multimedia & Codecs 2 4 juni 2009 09:06
Ingen bild spelar. Avi-fil i Media Player 11 nickynibbles Multimedia & Codecs 3 11 februari 2009 09:45
Windows Media Player RB211 Multimedia & Codecs 11 30 juli 2008 12:41
Windows Media Player 11 lawt555 Multimedia & Codecs 12 27 maj 2008 21:15
Windows Media Player 11 GCP02 Multimedia & Codecs 7 24 januari 2008 13:29
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.